کد خبر : 1277603 | 04 آبان 1394 ساعت 15:55 | 255.5K بازدید | 28 دیدگاه

خط و نشان آبی ها برای دربی

سپاهان 0 - استقلال ٣ ؛ شکار بزرگ

استقلال با ارائه نمایشی فوق العاده سپاهان را در خانه از پیش رو برداشت تا با اعتماد به نفس به دربی برود.

سپاهان 0 - استقلال ٣ ؛ شکار بزرگ
به گزارش "ورزش سه" استقلال با این برد فاصله خود را با سایر تیم ها در جدول افزایش داد تا با قاطعیت صدرنشین لیگ‌برتر باشد. این بهترین برد استقلال در دو فصل گذشته لیگ بود.


هفته دهم لیگ برتر، دوره پانزدهم، ورزشگاه فولادشهر، تعداد تماشاگر:9400
داور: شاهین حاج بابایی کمک ها: آرمان اسعدی، تورج عیوض محمدی

سپاهان اصفهان:
شهاب گردان، عبداله کرمی، هادی عقیلی، حبیب گردانی، فوضیل موسی‎اف(محرم نویدکیا 55)، حسین فاضلی(پاپی 61)، محمد روشندل، علی کریمی، رسول نویدکیا، مهدی شریفی و محمدرضا خلعتبری
سرمربی: حسین فرکی

استقلال تهران:
مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، هرائر مگویان، حنیف عمران‌زاده، میثم مجیدی، محمدرضا خرسندنیا، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی(محسن کریمی 60)، فرشید اسماعیلی(بهنام برزای 62)، جابر انصاری و سجاد شهباززاده(کرار جاسم 85)
سرمربی: پرویز مظلومی

1071741

اخطار:
سپاهان - موسی‌اف(30)
استقلال - امید ابراهیمی(92)

شرح گل:
صفر ـ 1 (استقلال): فرشید اسماعیلی بازیکن تازه وارد استقلال با شوتی از فاصله 35 متری دروازه شهاب گردان را باز کرد. اسماعیلی روی حمله سریع استقلال و دفع با سر گردان در پشت محوطه جریمه از بیرون او استفاده کرد و با یک ضربه سرضرب و زیبا دروازه زرد‌پوشان را باز کرد. روی این گل اشتباه مدافعان سپاهان و گردان کاملا مشهود بود.
صفر ـ 2 (استقلال): اشتباه عجیب عبدالله کرمی و لو رفتن توپ پشت محوطه جریمه با فرار یعقوب کریمی همراه شد و سانتر زیبای این بازیکن با ضربه سر عالی جابر انصاری تبدیل به دومین گل استقلال شد.
صفر ـ 3 (استقلال): باز هم یک جوان دیگر که اولین گل خود را برای استقلال به ثمر می‌ رساند باز هم یک جوان دیگر دروازه سپاهان را گشود. این بار بهنام برزای با پاس عرضی سجاد شهباززاده روی خط شش قدم با ضربه قاطع دروازه گردان را باز کرد. روی این گل باز هم عبدالله کرمی که در مهار شهباززاده عاجز بود بیشترین تقصیر را داشت.

1071733


شرح بازی:

نتیجه بازی را کمتر کسی باور می‌ کرد اما استقلال با استفاده از کلکسیون اشتباهات سپاهان با قدرت این تیم را در فولادشهر شکست داد.
آبی ها در مسابقه امروز پس از گل زودهنگام اسماعیلی به دفاع پرداختند اما زمانی که برخلاف جریان بازی یعنی دومین گل را روی اشتباه کرمی به ثمر رساندند، بازی را در دست گرفته و با حملات سریع می‌ توانستند حتی گل های بیشتر از گل های بیش از این را وارد دروازه تیم حسین فرکی کنند که امروز کاملا تحت تاثیر حریف آبی‌پوش خود بود. آبی ها در این مسابقه با شوت از راه دور، ضربه سر و یک ضربه از نزدیک دروازه سپاهان را فروریختند تا مجموعه ای از گل ها را وارد این تیم نامدار فوتبال ایران کرده باشند. تیمی که شکست هایی مثل این در فولادشهر کمتر به خاطر دارد.


بهترین بازیکن:

امید ابراهیمی و میثم مجیدی دو چهره ویژه استقلال برای پیروزی بزرگ امروز بودند که برای آبی ها فوق العاده کار کردند همچنین باید از سجاد شهباززاده نیز یاد کرد که در تمام مسابقه خطری دائمی روی خط دفاع کند و پراشتباه سپاهان بود. بهنام برزای که در نیم ساعت پایانی به میدان آمد برای تیمش پرانرژی و فوق العاده کار کرد.

اتفاق ویژه:
3 گلزن استقلال در این مسابقه برای اولین بار در این فصل برای تیمشان گل زدند تا بهترین برد استقلال در این فصل لیگ از راه برسد.

دقایق حساس:

دقیقه 1: جابر انصاری با نفوذ به محوطه جریمه آبی‌پوشان از فاصله 10 متری ضربه خود را با پای راست به اوت زد.
دقیقه 2: استقلالی‌ها که بازی را تهاجمی آغاز کرده اند در دومین دقیقه صاحب اولین کرنر شدند که این کرنر خطرناک را شهاب گردان مهار کرد.
دقیقه 4: شوت فوضیل موسی‌اف از پشت محوطه جریمه با شیرجه مهدی رحمتی راهی به دروازه استقلال نیافت.
دقیقه 4: مانور محمدرضا خلعتبری از سمت چپ و سانتر خطرناک او با ضربه سر بازیکنان استقلال به کرنر رفت.
دقیقه 10: سانتر تماشایی محمدرضا خلعتبری به دهانه دروازه استقلال با ضربه سر مهدی شریفی که مزاحمت مجیدی را کنار خود داشت به شکل خطرناکی از کنار دروازه رحمتی به اوت رفت.
دقیقه ۱۲: ضربه پای چپ مهدی شریفی از فاصله ۱۰ متری توسط سیدمهدی رحمتی مهار شد.
دقیقه 19: فرار مهدی شریفی به محوطه جریمه استقلال با تکل بلند مهدی رحمتی خنثی شد.
دقیقه 23: لایی یعقوب کریمی به مدافعان سپاهان ورزشگاه را به وجد آورد.
دقیقه 23: مهدی شریفی که تکل خطرناکی روی پای میثم مجیدی زده بود، از دریافت یک کارت زرد گریخت.
دقیقه 25: شوت علی کریمی با پای راست از فاصله 18 متری با اختلاف از روی دروازه رحمتی به اوت رفت.
دقیقه 30: پس از آنکه شاهین حاج بابایی حرکات امید ابراهیمی روی هافبک های سپاهان را خطا تشخیص نداد، فوزیل موسی‌اوف که ابراهیمی روی اعصابش بود از جای خود بلند شد و با ضربه محکم هافبک دفاعی آبی‌پوشان را نقش بر زمین کرد و یک کارت زرد گرفت. این حرکت برای دقایقی جو بازی را به هم ریخت.
دقیقه 35: ضربه سر خطرناک عبدالله کرمی با کمتری فاصله از کنار دروازه استقلال به اوت رفت تا بهترین بخت سپاهان روی یک ضربه ایستگاهی به هدر برود.
دقیقه 37: سانتر خلعتبری و ضربه شریفی با فاصله زیاد از کنار دروازه رحمتی به اوت رفت.
دقیقه 42: سانتر بلند میثم مجیدی از جناح چپ و ضربه سر خطرناک جابر انصاری با دفع شهاب گردان راهی به دروازه سپاهان نیفتاد. این مهمترین خطری است که استقلالی ها در نیمه اول روی دروازه سپاهانی ها ایجاد کرده اند.
دقیقه 44: ضربه سر مهدی شریفی از روی کرنر ارسالی از جناح چپ به اختلاف از روی دروازه استقلال به اوت رفت.
دقیقه 51: محمدرضا خرسندنیا با یک شوت از راه دور از فاصله 25 متری که با اختلاف کمی از بالای دروازه سپاهان به اوت رفت اولین موقعیت خطرناک نیمه دوم را خلق کرد.
دقیقه 55: محرم نویدکیا وارد زمین شد تا شاید شرایط سپاهان را که با دو گل از حریف عقب است تغییر بدهد.
دقیقه 58: در پی درگیری حسین فاضلی و میلاد فخرالدینی درگیری شدیدی در کناره زمین به وجود آمد. روی این صحنه داور می‌ توانست فخرالدینی را به دلیل ضربه عمدی به پای مدافع چپ سپاهان اخراج کند. با خودداری حاج بابایی از این کار دو تیم در فرار از کارت قرمز به تساوی رسیدند. فوزیل موسی‌اف هم می‌ توانست در نیمه اول از زمین اخراج بشود.
دقیقه 63: ارسال روشندل با ضربه مگویان به کرنر رفت.
دقیقه 66: فرار و سانتر خطرناک بهنام برزای با دخالت شهاب گردان.
دقیقه 71: سپاهان که با ورود محرم نویدکیا حملات دامنه داری را روی دروازه استقلال انجام می‌دهد قادر به موقعیت خطرناک روی دروازه حریف نیست.
دقیقه 72: سانتر عالی بهنام برزای با تکل فداکارانه عبدالله کرمی از مقابل پای انصاری گذر کرد تا استقلال به گل سوم نرسد.
دقیقه 73: کرنر ارسالی از جناح چپ توسط انصاری با قیچی میثم مجیدی از کنار دروازه گردان به اوت رفت.
دقیقه 74: ضربه سر مهدی شریفی باز هم با اختلاف از روی دروازه استقلال به اوت رفت.
دقیقه 76: ضربه علی کریمی روی پاس پاپی از فاصله نزدیک با شیرجه مهدی رحمتی به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 81: محمدرضا خلعتبری با نفوذ به محوطه جریمه و ضربه محکم از گوشه محوطه شش قدم دوئل تک به تک را به مهدی رحمتی باخت.
دقیقه 86: استقلال باز هم روی یک ضدحمله می‌ توانست دروازه سپاهان را باز کند. این بار پاس عالی شهباززاده به برزای او را با گردان تک به تک کرد و مهاجم آبادانی آبی‌پوشان با وجود دریبل گردان توپ را به بالای دروازه حریف زد تا استقلال نتواند برای چهارمین در این بازی شادی کند.
دقیقه 88: محسن کریمی می‌ توانست چهارمین گل استقلال را به ثمر برساند اما او پس از دریبل گردان مغلوب تیزهوشی این دروازه‌بان شد. گردان بعد از آنکه در دفع اولیه توپ از کریمی جا ماند، توپ برگشتی با یک خیز بلند در گوشه محوطه جریمه با دو دست مهار کرد.

1071737


حاشیه:

* پیش از شروع باری به مناسبت بازی ایام ماه محرم در استاذیوم فولاد شهر مراسم مداحی برگزار شد.
* خسرو حیدری بازیکن مصدوم استقلال پیش از شروع بازی با عوامل استادیوم فولاد شهر عکس سلفی انداخت.
* پیش از شرورع بازی محمدرضا خلعتبری مهاجم با سابقه سپاهان به بازیکنان تیمش روحیه داد.
* امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی و مهدی رحمتی پیش از شروع بازی به سمت حسین فرکی رفتند و از او رخصت گرفتند.
* استقبال نسبتا خوبی از حساس‌ترین بازی هفته دهم لیگ‌برتر فوتبال ایران به عمل آمده است و با وجود آنکه هنوز سکوهای خالی در ورزشگاه وجود دارد اما احتمالا تا پایان بازی این سکوها پر خواهد شد.
* فرشید اسماعیلی بازیکن تیم امید مهمترین تغییر ترکیب استقلال در این مسابقه است که پرویز مظلومی امیدوار است با حضور وی سرعت بچه ها در ضدحملات افزایش پیدا کند.
* تیم سپاهان در غیاب چند ستاره ابتدای فصل خود بازیکنان جوانی مثل حسین فاضلی و محمد روشندل را در ترکیب خود به میدان فرستاده است.
* پیراهن دروازه بان های دو نیم سبز رنگ است که این موضوع طبق قانون نباید انجام بشود. هم مهدی رحمتی و هم شهاب گردان امروز با پیراهن های سبز رنگ در زمین بازی می کنند که این کمی عجیب است.
* از بین بازیکنان استقلال یعقوب کریمی و امید ابراهیمی و مهدی رحمتی سابقه حضور در جمع سپاهانی ها را دارند. در صورت حضور خسرو حیدری در این مسابقه او هم به این جمع می‌ پیوست.
* زمین فولادشهر با خط‌کشی‌های تازه سروشکل متفاوتی به نسبت گذشته یافته است اما از نزدیک مشخص است که با وجود تلاش مسوولان این ورزشگاه زمین تحمل مسابقات پیاپی لیگ‌برتر را ندارد.
* شاهین حاج بابایی داور این مسابقه در ابتدای بازی بازیکنان را به رعایت بازی جوانمردانه تشویق کرد.
* گزارش این مسابقه حساس به غلامرضا دادخواه گزارشگر اصفهانی سپرده شده است.
* در دقیقه 30 بازی فوزیل موسی‌اف خطای بدی روی امید ابراهیی انجام داد که این مساله باعث شد بازیکنان دو تیم با هم درگیر شوند. البته مهدی رحمتی خیلی زود وارد ماجرا شد و بازیکنان دو تیمم را آرام کرد. داور هم با یک کارت زرد فوزیل موسی اف را جریمه کرد.
* در دقیقه 58 میلاد فخرالدینی روی حسین فاضلی خطا کرد و این موضوع باعث شد بازهم بازیکنان دو تیم دقایقی با هم درگیر شوند. البته داور در این صحنه کارت زردی به بازیکنان تیمش نشان نداد.

دیدگاه‌ها