کد خبر : 1279009 | 09 آبان 1394 ساعت 16:30 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

اگر مسابقه دیگری برای سهمیه برگزار شود با کاروان کوچک‌تری می‌رویم

هاشمی: در قهرمانی آسیا شرکت می کنیم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: پیش‌بینی یک سفر اضافه را نداشتیم و اگر مسابقه دیگری برای توزیع سهمیه المپیک برگزار شود با کاروان کوچکتری اعزام خواهیم شد.

هاشمی: در قهرمانی آسیا شرکت می کنیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، سیدمهدی هاشمی در خصوص لغو توزیع سهمیه المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان کویت در حال رایزنی هستند تا توزیع سهمیه المپیک به این مسابقات بازگردد. دلیل این اتفاق این است که مسئول کمیته فنی فدراسیون جهانی مدارک خود را دیر به کویت ارسال کرده و نتوانسته ویزا بگیرد.

وی پس از این اتفاق از فدراسیون جهانی خواسته تا توزیع سهمیه المپیک در کویت لغو شود و موضوع تعلیق کمیته ملی المپیک کویت را مطرح کردند. این موضوع چند سالی است که در کمیته ملی المپیک کویت وجود دارد و آنها این را بهانه کردند تا در کنار عدم صدور ویزا توزیع سهمیه المپیک لغو شود.

وی افزود: 5،6 سال است که کمیته ملی المپیک کویت تعلیق است. چرا آنها به یک باره سر سهمیه المپیک این تصمیم را گرفتند و چرا قبلا مسابقات لغو نشد؟ در دنیای سیاست گاهی ترکش‌ها به موضوعات دیگری برخورد می‌کند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: به هر حال مسابقات قهرمانی آسیا انجام خواهد شد و ما نیز در این مسابقات حضور خواهیم یافت. امیدواریم مشکل توزیع سهمیه المپیک حل شود. اگر حل شد بهتر و در غیر این صورت این را فرصتی می‌دانیم تا تیراندازان محک زده شوند و این می‌تواند دستاورد خوبی برای تیراندازان ایرانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، باشد و در مسابقات کسب سهمیه المپیک که بعد از این برگزار می‌شود، حضور موفقی داشته باشند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات بعدی که برای توزیع این سهمیه برگزار می‌شود، کاروان کوچکتری اعزام می‌شود، گفت: طبیعی است که با توجه به هزینه‌های زیاد اعزام و تغییری که پیش آمده کاروان کوچکتری اعزام شود. ما پیش‌بینی یک سفر اضافه را در برنامه‌های خود نداشتیم و این هزینه مازادی است که به فدراسیون تحمیل می‌شود و لازم است تا در مسابقات بعدی حداقل‌ها را اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای مسابقات قهرمانی آسیا از فرصت باقی‌مانده استفاده نمی‌کنید و کاروان کوچکتری را به کویت اعزام نمی‌کنید، گفت: اگر چنین تصمیمی بگیریم بچه‌ها از نظر روحی آسیب می‌بینند. آنها آمادگی حضور در این مسابقات را داشتند و شاید هر کدام که برای اعزام از لیست حذف شوند معتقد باشند که امکان کسب مدال را داشته‌اند. حالا این فرصت برای آنها ایجاد شده تا در کویت شرکت کنند و ما نیز بهترین‌ها را انتخاب کنیم. امیدواریم در مرحله بعدی بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که اگر فاصله زیادی تا برگزاری مسابقات توزیع سهمیه المپیک وجود داشته باشد آیا اردویی مانند هانوفر برگزار خواهد شد یا نه، خاطرنشان کرد: به هر حال با این شرایط مسابقات کویت خودش یک اردو برای ملی‌پوشان محسوب می‌شود اما باید تا المپیک برنامه مفصلی را پیش‌بینی کنیم. شاید لازم باشد روی چند نفر سرمایه‌گذاری کنیم. همه اینها بستگی به زمان و مکانی دارد که برای برگزاری مسابقات توزیع سهمیه المپیک پیش‌بینی می‌شود.

هاشمی در پایان گفت: در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا انتخابات کنفدراسیون تیراندازی آسیا نیز برگزار می‌شود که همه روسای فدراسیون آسیایی و مدیران ارشد تیراندازی آسیا و نمایندگان جهانی حضور دارند و احتمالا 2 تا 3 روز برای حضور در این جلسات عازم کویت خواهند شد.


دیدگاه‌ها