کد خبر : 1279718 | 12 آبان 1394 ساعت 10:58 | 14.2K بازدید | 14 دیدگاه

همین یک بازی یا یک کم بیش تر !

محرم؛ سرمربی پیش از موعد سپاهان

نویدکیا باید تیم سپاهان را برابر راه آهن هدایت کند، اتفاقی برای اولین بار در زندگی محرم!

محرم؛ سرمربی پیش از موعد سپاهان
به گزارش "ورزش سه"، بعد از رفتن حسین فرکی از سپاهان ، مجید بصیرت به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد اما به یکباره تصمیم مسیولان اصفهانی عوض شد و سه روز مانده بازی با راه آهن در جام حذفی محرم نوید کیا را به عنوان سرمربی انتهاب کردند، انتخابی عجیب و جنجالی!
به این بهانه زندگی فوتبالی کاپیتان محبوب زردها را مرور می کنیم :

ظهور با برانکو ایوانکوویچ

عده زیادی معرفی نویدکیا به فوتبال ایران را از تیم ملی امید می دانند، جایی که تیم امید ایران با سرمربیگری برانکو توانست قهرمان مسابقات آسیایی ٢٠٠٢ بوسان شود.نویدکیا آنقدر در رده امید خوب بود که استانکو مربی وقت سپاهان را مجبور کرد تا او را به تیم بزرگسالان سپاهان دعوت کند.

پیش از این نویدکیا برای تیم امیدسپاهان بازی کرده بود ، در حالی که بعد ها نویدکیا اعتراف کرد با صغرسنی بازی کرده است.

نویدکیا پس از مسابقات بوسان به عنوان هدیه به پیشنهاد آرمناک پطروسیان و مجید بصیرت و موافقت فرهاد کاظمی ، بازوبند را به بازو بست و در همان سال توانست جام قهرمانی را بالای سرببرد،او جوانترین کاپیتان قهرمان لیگ برتر با این اتفاق لقب گرفت.نویدکیا و ادموند بزیک پایه های اصلی این قهرمانی بودند.

دوران حضور در بوخوم

نویدکیا به بوخوم رفت اما مصدومیت کهنه از او دست برنداشت.پس از ماه ها انتظار نویدکیا به شرایط آرمانی بازگشت اما نتوانست بدرخشد و در نهایت به طور قرضی به سپاهان بازگشت.یکی از دلایل اصلی موفق نبودم او در آلمان ، اعتقاد سرمربی به اینکه محرم باید در کناره ها بازی کند، پستی که محرم علاقه ای به بازی در آن را ندارد.

1073106

افتخارات

محرم نویدکیا با سپاهان در لیگ های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم قهرمان لیگ برتر ایران شد.او در لیگ دوازدهم نایب قهرمان لیگ با سپاهان شد.

کاپیتان محبوب زردها لیگ های سوم، پنجم، ششم و دوازدهم را با قهرمانی جام حذفی به پایان رساند.
او در سال ٢٠٠٧ نیز با تیم محبوبش به نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا رسید.

مدال قهرمانی در سال ٢٠٠٢ با تیم ملی امید نیز از افتخارات او می باشد.

1029106

یک گل ملی

او در ١٥ آبان ١٣٨٢ در ورزشگاه پیونگ یانگ توانست تنها گل ملی اش را برابر کره شمالی در مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا بزند. ایران آن بازی را ٣-١برد، دو گل دیگر ایران را علی کریمی به ثمر رساند.

و حال سرمربی سپاهان: محرم نویدکیا

بعد از رفتن حسین فرکی که رد پای محرم نویدکیا در آن مشهود است، مجید بصیرت سرمربی سپاهان شد اما سه روز مانده به بازی با راه آهن مسیولان این تیم محرم را سرمربی کردند.

محرم که از قهرمانی در فصل دوم که با درخشش او همراه بود تا کنون در هیچ تیم ایرانی دیگری بازی نکرداست. او تنها مدتی را در بوخوم بود که بیشتر مدت را صرف بهبودی اش کرد.

محرم نویدکیا در سپاهان از یک بازیکن معمولی یا یک کاپیتان فراتر است، او حلال مشکلات تیمش بوده، در زمان هایی که تیم به دلایل مختلف از جمله مالی به بن بست خورده ، او تیمش را جمع کرده است.

تاثیر فوق العاده نویدکیا در لیگ قبل و قهرمانی سپاهان واضح است.حال باید دید محبوب اصفهانی ها در اولین تجربه مربیگری اش و آن هم در تیم محبوبش چه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها