کد خبر : 1280007 | 13 آبان 1394 ساعت 11:23 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

اسبقی هم می‌تواند سهمیه بگیرد

نصرآزادانی: قصد خداحافظی ندارم

نصر آزادانی معتقد است استرس مربیگری قابل قیاس با مبارزه نیست و تجربه اول مربیگری برایش سخت بوده است.

نصرآزادانی: قصد خداحافظی ندارم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علیرضا نصرآزادانی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و عنوان کاپیتانی تیم ملی تکواندو را نیز بر عهده داشته حالا در کنار مبارزه به دنیای مربیگری نیز ورود کرده و با تیم گیتی‌پسند به عنوان مربی و بازیکن در لیگ برتر تکواندو شرکت کرده است.

مربی گیتی پسند اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران(ایسنا) در خصوص شرایط تیمش اظهار کرد: تنها 20 روز مانده به رقابتهای لیگ برتر اعلام آمادگی کردیم و فرصت زیادی برای تمرین نداشتیم. تیم ما روی کاغذ تیم خوبی است زیرا با ملی‌پوشان خوبی مثل فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره قرارداد بسته ایم، در حالی که آنها تا قبل از رقابت های گرند پری مکزیک نمی توانند گیتی پسند را همراهی کنند و بعد از مکزیک نیز به دلیل آمادگی تکواندوکاران برای المپیک شاید فقط در چند مبارزه بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حضور ملی پوشان تکواندو در تیم گیتی پسند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و سیاست باشگاه این است که از ملی پوشان به لحاظ مالی حمایت شود زیرا در سال المپیک نمی شود به آنها فشار آوریم. تکواندوکارانی که در هفته اول مبارزه کردند بسیار جوان بوده و بومی اصفهان هستند.

نصر آزادانی با اشاره به حضور سه تکواندوکار از کشور آذربایجان در تیم گیتی پسند گفت: ما نسبت به تیم های دیگر دیرتر تیم را بستیم و به همین دلیل در برخی اوزان با کمبود تکواندوکار مواجه شدیم و مجبور شدیم از بازیکنان کشور آذربایجان استفاده کنیم. البته عیسی‌یف یکی از بازیکنانی که به خدمت گرفتیم نفر اول رنکینگ المپیکی است و دو هوگوپوش دیگر نیز تکواندوکاران خوبی هستند. با مهماندوست سرمربی تیم ملی آذربایجان صحبت کرده‌ایم تا زمانی که سه تکواندوکار در مسابقات ملی حضور نداشتند در لیگ برتر ایران مبارزه کنند و در برخی هفته ها به ما کمک کنند.

وی با اشاره به سطح بالای لیگ برتر تکواندو گفت: امسال تیم های خیلی خوبی در لیگ برتر هستند و مبارزات خوبی را شاهد هستیم. در هفته بعد با تیم شهرداری ورامین مسابقه داریم. ورامینی ها یک تیم حرفه ای هستند و کادر فنی مجربی دارند که سال گذشته نیز قهرمان شده‌اند.

قهرمان جهان با اشاره به تجربه متفاوت مربیگری گفت: در هفته ای که گذشت اولین حضورم را به عنوان مربی در مسابقات رسمی تجربه کردم. استرس مبارزه با مربیگری قابل قیاس نیست. تجربه سختی بود. حالا می فهمم که مربیانم چه می کشیدند و چه فشاری را تحمل می کردند. مربیان تیم ملی که شرایط سخت تری دارند و یک جامعه از آنها انتظار دارد.

نصر آزادانی همچنین افزود: سالهاست که فدراسیون روی تکواندوکارانی مثل من سرمایه گذاری کرده است. باید تجربه خود را به نسل های آینده منتقل کنیم و دینی که بر گردنمان هست را ادا کنیم. امیدوارم تجربه مربیگری برایم خوب باشد.

وی با بیان این که دنیای قهرمانی را کنار نگذاشته و دوست دارد هنوز مبارزه کند گفت: من به عنوان مربی بازیکن در تیم گیتی پسند حضور دارم. دوست دارم مبارزه را ادامه دهم و قصد خداحافظی ندارم. اگر در تیم ملی هم به من احتیاج باشد و به اردو دعوت شوم حتما در اردوها حاضر می شوم. در گرند پری منچستر بنا به شرایطی حضور نداشتم و به تورنمنت کرواسی هم نمی روم اما در ادامه اگر مسابقه ای باشد که بتوانم در خدمت تیم ملی باشم حتما شرکت خواهم کرد.

وی در پایان گفت: من آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشانمان دارم و امیدوارم تکواندوکاران توانمندمان هر چهار سهمیه المپیک را بگیرند. البته دو سهمیه ایران قطعی شده و در وزن چهارم نیز شانس زیادی داریم. در وزن دوم نیز معتقدم بهنام اسبقی می‌تواند سهمیه بگیرد.


دیدگاه‌ها