کد خبر : 1289123 | 23 آذر 1394 ساعت 11:26 | 17.5K بازدید | 1 دیدگاه

اگر مهماندوست بود با چهار سهمیه راهی برزیل می‌شدیم

افلاکی: مقانلو حرفه‌ای رفتار نکرد

مربی اسبق تیم ملی تکواندو، گفت: اگر رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی بود ما با 4 سهمیه برای حضور در المپیک برزیل برنامه‌ریزی می‌کردیم.

افلاکی: مقانلو حرفه‌ای رفتار نکرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مجید افلاکی در مورد نتایج کسب شده تیم ملی تکواندو در مسابقات فینال گرندپریکس و جام جهانی مکزیک، گفت: تیم ملی تکواندو کار بزرگی را در مسابقاتی که به میزبانی مکزیک برگزار شد انجام داد و تقریبا 75 درصد سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد. به نظر من نتایج خوب بود، اما دوستان نباید با حاشیه‌ سازی کارنامه خود را زیر سوال ببرند.

وی در ادامه افزود: یک ایرادی به رفتار مقانلو وارد است. او طی این چند روز یک مقدار باید حرفه‌ای گری می‌کرد. زمانی که ما در تیم ملی فعالیت می‌کردیم عنوان قهرمان جهان را با مهماندوست برای نخستین بار کسب کردیم و در آن مقطع مهماندوست سرمربی تیم ملی بود و بنده و مقانلو به عنوان مربی فعالیت می‌کردیم. حالا مهماندوست سرمربی آذربایجان است و مقانلو سرمربی تیم ملی کشورمان. درخشش این دو مربی برای همه ما باعث افتخار است پس نباید این طور رفتارها را شاهد باشیم.

مربی اسبق تیم ملی تکواندو در ادامه، خاطرنشان کرد: تیم ملی اذربایجان با مهماندوست به موفقیت بزرگی در جام جهانی دست یافت. تیم ملی آذربایجان با بازیکن قرضی یا هر چه که دوستان مدعی شده‌اند توانست عنوان قهرمانی را کسب کرد. این کار بزرگ را یک ایرانی انجام داده و ما باید برای این موفقیت خوشحال باشیم. به نظرم مقانلو با این صحبت‌های جنجالی که کرده آب در آسیاب مسئولان فدراسیون می‌ریزد.

افلاکی در مورد تبریکی که به رضا مهماندوست گفته، خاطرنشان کرد: بنده بعد از موفقیتی که مهماندوست در مسابقات جهانی روسیه و جام جهانی مکزیک کسب کرد به او تبریک گفتم البته این کار را در حق مقانلو نیز ادا کردم و به او نیز در تمام موفقیت‌هایش تبریک گفتم. به نظرم نباید ما رفتار حرفه‌ای را کنار بگذاریم و شروع به جار و جنجال کنیم. برخی از رفتارها باعث می‌شود کارنامه ما زیر سوال برود. همین کادرفنی تیم ملی عناوین مختلفی را کسب کرده و نباید با این رفتارها نتایج خود را زیر سوال ببرند.

مربی اسبق تیم ملی تکواندو در مورد اینکه اگر هدایت تیم ملی برعهده مهماندوست بود تکواندو الان عنوان تنها کشور دنیا با چهار سهمیه در المپیک برزیل شرکت می‌کرد، گفت: ما در همان مقطع که اختلافاتی بین کادر فنی و فدراسیون رخ داد تلاش کردیم همه چیز را جمع و جور کنیم، اما نشد دلیل آن هم فقط یک نفر است که اجازه نداد آرامش دوباره به کادر فنی بازگردد و آن هم به خاطر این بود که منافع آن آقا در فدراسیون به خطر می‌افتاد. همه می‌دانند که او چه کسی است و در حال حاضر چه مسئولیتی در فدراسیون دارد. اگر رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی بود ما در حال حاضر با 4 سهمیه برای حضور در المپیک برزیل برنامه‌ریزی می‌کردیم.

وی در ادامه عنوان کرد: به نظرم همه باید موفقیت را به مهماندوست تبریک بگویم. او زمانی که با تیم ملی آذربایجان در مسابقات جهانی یک مدال طلا کسب کرد 350 میلیون به او پاداش دادند، اما اینجا برای اینکه 13 میلیون به او پرداخت نکنند جنجال به پا کردند و در پایان او را از تکواندوی ایران کنار گذاشتند، حالا تفاوت‌ها را شما نگاه کنید.

افلاکی در ادامه عنوان کرد: تیم ملی ایران باز هم می‌گویم کار بزرگی را کرده است و شاید برخی از بازیکنان نتوانستند نتیجه خیلی مطلوبی را کسب کنند و از آنها انتقاد می‌شود. فرزان آشورزاده یکی از بهترین‌های تکواندو است و در طول این یک سال مسابقات زیادی را شرکت کرده و اگر در این رقابت‌ها نتوانسته مدال طلا کسب کند نباید از او انتقاد کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با گلایه از مسئولان فدراسیون، عنوان کرد: سال 2007 زمانی که تیم ملی می‌خواست راهی مسابقات قهرمانی جهان شود، مسئولان فدراسیون مدعی شدند به دلیل اینکه تعداد نفرات اعزامی به این رقابت‌ها زیاد است من باید نصف هزینه سفر را پرداخت کنم؛ چرا که فدراسیون نمی‌تواند از بیت‌المال برای من که مربی هستم هزینه کند. این واقعا اتفاق عجیبی بود که برای مربی تیم ملی رخ میداد، اما حالا نگاه کنید برخی نفرات اضافی چطور بدون حساب و کتاب با تیم ملی راهی مسابقات می‌شوند. جالب این است که برخی ها اعزام می‌شوند و بدون دلیل، اما حتی در رقابت‌ها نیز شرکت نمی‌کنند. حالا سوال من این است که آیا هزینه سفر آنها به این مسابقات را از بیت المال پرداخت کرده‌اند؟



دیدگاه‌ها