کد خبر : 1290084 | 27 آذر 1394 ساعت 13:00 | 60.7K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکن یک میلیونی درخشید

پدیده استقلال تلفن همراه نداشت!

کنکاش در زندگی امید نورافکن، پدیده جدید استقلال حاوی نکات جالبی است. مثلا اینکه چپ پای 18 ساله استقلال هنوز تلفن همراه ندارد و قراردادش با استقلال برای یک فصل فقط یک میلیون تومان است!

پدیده استقلال تلفن همراه نداشت!
به گزارش " ورزش سه " ترکیب استقلال مقابل صبا یک بازیکن گمنام و جوان را در خود جای داد. چپ پای 18 ساله ای به نام امید نورافکن که آمده بود تا جای خالی میثم مجیدی و یعقوب کریمی را در دفاع چپ پر کند. بازیکنی که فوتبال خود را در رده های نونهالان و نوجوانان از احسان ری آغاز کرد و بیشتر یک مهاجم بود تا دفاع چپ. نورافکن در رده جوانان به استقلال پیوست و پیراهن آبی این تیم را پوشید.

او که سابقه دعوت به تیم ملی نوجوانان را توسط علی دوستی مهر دارد، فصل قبل توسط امیر قلعه نویی به تمرین بزرگسالان استقلال راه یافت و حتی در اردوی ترکیه نیز این تیم را همراهی کرد اما هیچ گاه فرصت بازی و عرض اندام در لیگ برتر را به دست نیاورد.

1081333

نورافکن این فصل نیز در استقلال حفظ شد اما حضور در اردوهای تیم ملی جوانان باعث شد تا او مقاطع بسیاری از فصل را در اختیار امیرحسین پیروانی باشد و نه کادر فنی استقلال. نورافکن در مسابقات مقدماتی جوانان آسیا که در مشهد برگزار شد یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی جوانان بود و جالب اینکه توسط پیروانی در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته شد.

1081334

درخشش نورافکن در بازی های تیم ملی جوانان باعث شد تا کادر فنی استقلال حساب ویژه ای روی توانایی های نورافکن باز کنند. به همین دلیل هم بود که وقتی میثم مجیدی و یعقوب کریمی بازی مقابل صبا را از دست دادند، مظلومی و مجید صالح ترجیح دادند نورافکن را به دفاع چپ بیاورند و از او در این بازی حساس و سرنوشت ساز استفاده کنند.

1081332

نورافکن که در تیم امید استقلال به مربیگری علی سامره هم به عنوان دفاع چپ به میدان می رود مقابل صبا و با تنها 18 سال سن نشان داد که می تواند یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال ایران باشد. بازیکنی که کنکاش در زندگی اش نشان می دهد که از چه طبقه ای از جامعه وارد فوتبال شده و درخشش را آغاز کرده است.

قرارداد نورافکن با استقلال فقط یک میلیون تومان است. این را می شود در سایت سازمان لیگ دید. جایی که جلوی نام او این عدد نوشته شده: 10000000 ریال. محل سکونت نورافکن اطراف تهران است. محله ای نزدیک به رباط کریم در جنوب استان تهران به نام قلعه میر. جالب ترین نکته در مورد نورافکن اینکه او تا همین چند روز قبل تلفن همراه نداشت و مسئولان باشگاه استقلال به سختی می توانستند او را در جریان تمرین ها و اردوها قرار بدهند. حتی گفته می شود یک بار برای پیدا کردن نورافکن، کادر فنی و سرپرستی استقلال 3 ساعت وقت گذاشت تا در نهایت او را پیدا کرد.

1081335

پدیده جدید استقلال با این شرایط حالا به ترکیب اصلی رسیده و مقابل صبا – آن هم در یک پست غیرتخصصی- درخشیده. تسلط نورافکن باعث شده تا کادر فنی استقلال امیدوار به ظهور یک دفاع چپ مطمئن شوند. دفاع چپی که فقط به صرف چپ پا بودن و البته غیبت کریمی و مجیدی در این پست به میدان رفته و درخشیده!

دیدگاه‌ها