کد خبر : 1298053 | 30 دی 1394 ساعت 08:20 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

200 روز تا المپیک ریو

کمتر از 200 روز دیگر بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در برزیل برگزار می‌شود و ورزشکاران در رشته‌های مختلف این بار در برزیل و شهر ریو گرد هم خواهند آمد تا بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان را برگزار کنند.

200 روز تا المپیک ریو


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت بازی‌های المپیک، در سال 2009 شهر ریو به عنوان میزبان بازی‌های المپیک 2016 انتخاب شد تا در واقع قاره آمریکای جنوبی برای اولین بار میزبانی دوره جدیدی از بازی‌های المپیک باشد. بعد از هفت سال تلاش شبانه‌روزی آنچه در روز اول غیر قابل باور فرض می‌شد به حقیقت پیوسته است و ریو توانسته آماده برگزاری این رویداد عظیم باشد.

200 روز دیگر ورزشکاه ماراکانا‌ که دیدار نهایی جام جهانی در آن برگزار شد، شاهد مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها خواهد بود تا آغازکننده این دوره از رقابت‌ها باشد. البته هنوز مراحل نهایی آماده‌سازی این شهر برای برگزار المپیک انجام می‌شود و به نظر می‌رسد تا 50 روز مانده به شروع این رقابت‌ها آماده‌سازی این شهر برای المپیک ریو صورت گیرد.

المپیک ریو در گذر زمان

** 12 هزار نفر که به صورت داوطلب درخواست کردند، برای مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها به مسئولان برگزاری کمک خواهند کرد و در این مراسم حاضر خواهند بود. این افراد در مراسم اختتامیه نیز حاضر خواهند بود.

** دهکده بازی‌های ریو در سال 2016 در طول برگزاری این رقابت‌ها باید به 10 هزار و 500 ورزشکار جهان سرویس غذا بدهد. ظرف روزهای قبل تلاش‌های زیادی برای افزایش رستوران‌ها در این شهر انجام گرفته است و قرار است هر روز 60 هزار وعده غذایی به افراد مختلف ارائه شود.

** مسئولان این دوره از رقابت‌ها قرار است 350 قایق برای برگزاری رشته قایق‌رانی و 315 راس اسب برای رشته سوارکاری وارد این شهر کنند و تیم لجستیکی این شهر مقدمات این کار را در روزهای باقی‌مانده انجام خواهد داد.

** المپیک ریو در 37 ورزشگاه مختلف برگزار خواهد شد که همه این ورزشگاه‌ها باید در مکان‌هایی مناسب برای خبرنگاران باشد و همگی مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار گیرد.

** کمتر از دو هفته دیگر چاپ بلیت‌های این دوره از رقابت‌ها شروع خواهد شد تا در اسرع وقت در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

** قرار است 15 هزار اتاق در دهکده بازی‌ها برای ورزشکاران تدارک دیده شود تا بتوانند به استراحت بپردازند.

** مشعل این دوره از رقابت‌ها 21 آوریل در آتن روشن خواهد شد و سپس به سوی برزیل به حرکت در خواهد آمد و با عبور از شهرها و کشورهای مختلف به برزیل خواهد رسید تا در ورزشگاه ماراکانا روشن شود. البته بعد از یونان مشعل قرار است به مدت دو روز در شهر لوزان سوئیس در معرض دید عموم قرار گیرد و سپس به سوی برزیل حرکت داده شود.

** سایت برای کسب آخرین اخبار این دوره از رقابت‌ها از 3 می آغاز به کار می‌کند و مرتب به‌روز خواهد شد.

** در نهایت از روز 16 ژوئن علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این دوره از رقابت‌ها را خریداری کنند.

** دهکده این دوره از رقابت‌ها از 24 جولای باز خواهد شد. در این مدت قرار است کودکان برزیلی نیز تحت آموزش رایگان درباره تاریخچه المپیک و البته ورزش قرار بگیرند.

** در نهایت 5 آگوست لحظه بزرگ فرا می‌رسد و مشعل این رقابت‌ها در ماراکانه روشن و بازی‌های این دوره از رقابت‌ها در حضور برترین ورزشکاران جهان در رشته‌های مختلف آغاز خواهد شد.


دیدگاه‌ها