کد خبر : 1300789 | 11 بهمن 1394 ساعت 13:58 | 8.5K بازدید | 1 دیدگاه

برای مربیگری هم از اروپا الگو برداری کنیم

سیدعباسی: مربیان جوان ایده جدید دارند

سیدعباسی معتقد است اگر هدایت تیم‌های ایرانی در اختیار جوانان قرار بگیرد نتیجه بدی نخواهد داد چرا که آنها به تازگی از فوتبال رفتند و می‌توانند رفاقت و دوستی بیشتری با بازیکنان ایجاد کنند.

سیدعباسی: مربیان جوان ایده جدید دارند
به گزارش "ورزش سه"، داوود سید عباسی در مورد شرایط تیم پارسه در لیگ دسته یک فوتبال کشور که در 6 هفته اخیر صاحب سه پیروزی و سه تساوی شده است، گفت: خدا را شکر وضعیت تیم خوب است. ابتدای فصل به دلیل عدم حضور بازیکنان با تجربه و کم تجربه بودن نفرات جوانمان نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم اما به مرور زمان بهتر شدیم و جوانان خودشان را پیدا کردند و توانستیم بهتر از قبل کار کنیم.

او با اشاره به وضعیت لیگ یک و رقابت نزدیک تیم‌ها در این مسابقات اظهار کرد: لیگ یک جنگ مکانیزه است و باید دوندگی بالایی وجود داشته باشد تا تیمی نتیجه بگیرد. باتوجه به اینکه امسال تمام تیم‌ها در یک گروه حضور دارند بازی‌ها بالا رفته است و همه تیم‌ها محک خوبی می‌خورند. اینکه همه با یکدیگر بازی کنند و بعد لیگ برتری‌ها مشخص شوند بهتر است چون عیار واقعی تیم‌ها در مسابقات رو در رو نمایان می‌شود و تیم‌هایی که واقعا خوب هستند از لیگ یک صعود می‌کنند.

مربی پارسه تهران اضافه کرد: سال‌های قبل که بازی‌ها در دو گروه متفاوت بود خیلی از تیم‌ها دیده نمی‌شدند ولی حالا رقابت نزدیک شده و تیم‌های صعود کننده با شایستگی کامل به لیگ برتر می‌رسند. فشردگی مسابقات لیگ دسته اول یکی از مشکلات است ولی این شرایط باید در فوتبال وجود داشته باشد. اینکه لیگ یک در یک گروه برگزار می‌شود خیلی خوب است و فکر می‌کنم اگر تعداد تیم‌های آن کمتر شده و به 16 تیم برسد بهتر خواهد بود.

سیدعباسی پیرامون حضور مربیان جوان در فوتبال ایران گفت: اصلا ادعای اینکه ما مربی هستیم نداریم و باتوجه به اینکه چند سال در پارسه بودم به همراه فراز فاطمی اکنون در این تیم کار می‌کنیم. دو سال گذشته پارسه مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر بود اما امسال شرایط متفاوت شد که امیدوارم در هفته‌های آینده این موضوع بهتر شود و شرایط خودمان را در جدول بهبود بخشیم. در لیگ یک مربیان باتجربه‌ای حضور دارند و فکر می‌کنم فقط رسول خطیبی، فراز فاطمی و من باشیم که در این مسابقات کار می‌کنیم. ما در کنار بزرگان و اساتید مربیگری درس پس می‌دهیم و باز هم می‌گویم به شخصه هیچ ادعایی در مربیگری ندارم.

او تاکید کرد: اگر در فوتبال ایران از تیم‌های اروپایی الگو برداری می کنند باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند که در حال حاضر بسیاری از تیم‌های اروپایی هدایت تیم‌هایشان را به مربیان جوان می‌دهند که موفق هم می‌شوند. مربیان جوان ایده جدید و بهتری دارند. در حال حاضر فوتبال مثل گذشته فقط مربی و شاگردی نیست چرا که مربیان جوان بهتر می‌توانند رفاقت و دوستی با بازیکنان ایجاد کنند و این مسئله در موفقیت تیم موثر است. باتوجه به اینکه مربیان جوان به تازگی از بازی کردن خداحافظی کردند بیشتر از آخرین شرایط فوتبال مطلع هستند و همانطور که در اروپا می‌بینیم مربیان جوان موفق‌تر هستند.

سیدعباسی در مورد تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر ابراز کرد: نمی‌توان از تیم خاصی نام برد ولی تیم هایی که در دور رفت امتیازات خوبی جمع کردند از لیگ یک صعود می‌کنند.

دیدگاه‌ها