کد خبر : 1300794 | 11 بهمن 1394 ساعت 14:25 | 9.5K بازدید | 1 دیدگاه

ایراد تیم‌های ایرانی نبود آمادگی روحی است

محصص: از مایلی‌کهن و خاکپور حمایت می‌کنم

رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال از شرایط فنی حاکم بر تیم امید ابراز رضایت می کند.

محصص: از مایلی‌کهن و خاکپور حمایت می‌کنم
محصص در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه"، گفت: من فکر می‌کنم آقای خاکپور، نقوی و طباطبایی عملکرد خوبی در تیم ملی داشتند هرچند که ایران به ژاپن و قطر باخت و از این رقابت‌ها حذف شد ولی من فکر می‌کنم اگر ما می‌توانستیم شرایط بازی دوستانه بیشتر با حریفان مشابه را داشته باشیم، شرایط متفاوت می‌شد.

ایراد تیم‌های ایرانی نبود آمادگی روحی است

من می‌توانم به عنوان یکی از کارشناسان نظر خودم را بدهم. به نظر من ما 90 دقیقه در مقابل ژاپن برتر باشیم ولی متاسفانه ایراد ما این است که حتی در وقت‌های اضافه و زمانی که اولین گل را دریافت کردیم، تمرکز ذهنی‌مان به هم خورد. این مشکل نه فقط در امیدها بلکه در بزرگ‌سالان هم وجود دارد. زمانی که ایران در جام جهانی از آرژانتین در دقیقه 89 گل خورد. این نشان می‌دهد که فوتبال ما هنوز کار دارد.  ما باید بدانیم که فوتبال فقط تکنیک و تاکتیک و آماده جسمانی نیست بلکه آمادگی روحی هم در آن تاثیر زیادی دارد.

مربی ژاپن برای نتیجه‌گیری سه بار سیستم عوض کرد

شما دیشب بازی ژاپن را دیدید این تیم بازی 2 بر صفر را مقابل کره با نتیجه 3 بر دو عوض کرد. مربی این تیم و بازیکنان آن در طول دقایقی که عقب‌افتاده بودند با تمرکز و روحیه کار خودشان را انجام می‌دادند و مربی این تیم بعد از باخت سه بار سیستم تیم را تغییر داد و از 3-3-4 به 2-2-4 تغییر داد و دوباره به سیستم اول برگشتند. مربی ژاپن در 4 سال پیش با شکست از عراق از مسابقات حذف‌شده بود ولی باز به او اعتماد کردند. او هم از این فرصت استفاده کرد و از تجربیات دور قبل برای موفقیت بهره برد. من دیدم مربی استرالیا بعد از حذف این تیم در قطر ماند تا سایر بازی‌ها را نگاه کند و برای آینده تجربه‌اندوزی کند. من فیلم بازی ژاپن و کره را برای آموزش به ایران آوردم تا در اولین کلاس آن را تدریس کنم.

اول باید مایلی کهن و خاکپور مایل به ادامه همکاری با امیدها باشند

* بر اساس یک حافظه تاریخی هر زمان که تیمی نتیجه نمی‌گیرد، همه انتقاد می‌کنند و هیچ‌کس راهکاری به‌غیراز تغییر کادر فنی نمی‌دهد. آیا کمیته فنی مربیان امید را تغییر می‌دهد؟
محصص: همان‌طور که می‌دانید من ازجمله کسانی هستم که همیشه از مربیان تیم ملی حمایت می‌کنم و این حمایت من شامل آقای مایلی کهن و خاکپور هم  می‌شود.این حرف را به خاطر این نمی‌زنم که طرفدار آقای خاکپور یا مایلی کهن هستم! من عقیده دارم که تیم ملی خیلی با برنامه بود البته باید بدانیم که وقتی تیمی شکست می‌خورد قطعا مشکلاتی هم دارد که باید رفع شود،   ولی در مورد ادامه همکاری با تیم امید باید بگویم با توجه به اینکه رشته فوتبال از المپیک حذف‌شده باید اول ببینیم که آیا این دوستان مایل به همکاری با تیم امید هستند یا نه و اگر جواب مثبت بود باید به همراه سایر اعضای کمیته فنی دورهم بنشینیم و با توجه به فیلم‌های بازی‌های ایران در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

عادت بد مسوولین ورزش

*فکر نمی کنید این عادت بد مسوولین ورزش ایران است که چند ماه مانده به رقابت ها تازه تکلیف سرمربی مشخص می‌شود؟
محصص: حرف شما کاملا منطقی است و این انتقاد را می‌پذیرم که مربی برای نتیجه‌گیری به زمان نیاز دارد و هیچ مربی نمی‌تواند در یک‌زمان کم معجزه کند. رقابت‌های بعدی که در پیش داریم مربوط به رده سنی جوانان و نوجوانان است که خودشان را برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آماده می‌کنند.

در ایران مربی سوزی نمی‌کنیم

* متاسفانه انتقادهای آقای مایلی کهن علیه کی روش هم به مشکلات دامن زد؟
-محصص: من زیاد دوست ندارم در مورد حواشی صحبت کنم . آقای کی روش در قطر حاضر شد و دو بازی تیم ملی را هم از نزدیک تماشا کرد. من فکر می‌کنم که ما نباید دنبال مقصر باشیم بیاییم این راهی را که برای سالیان سال رفتیم را تغییر دهیم و بیاییم به‌جای اینکه کسی را متهم کنیم به دنبال دلایل شکست بگردیم. بارها در جلساتی این بحث‌ها مطرح‌شده که متاسفانه دلایل شکست منتشرنشده است و کادر فنی تغییر کرده است. در پایان هم همه گفتند ما در ایران مربی سوزی می‌کنیم. این حرف اشتباه است مگر لیپی که در جام جهانی 2006 پیروز بود و در جام جهانی 2010 شکست نخورد. پس باخت دلیل سوزاندن مربی نیست.

در تیم امید ثبات نداریم

به نسبت دوره قبل که آقای افاضلی سرمربی امیدها بود ما در این دوره از میان 23 بازیکن حاضر فقط دو بازیکن از دوره قبل داشتیم که یکی از آن‌ها ارسلان مطهری بود. هیچ بحثی در خوب بودن این بازیکنان نیست ولی این‌همه تغییر نشانگر عدم ثبات در تیم ملی امید است. ما دائما دایی و مایلی کهن و قلعه‌نویی را از تیم برمی‌داریم وقتی تیمی یک‌بار نتیجه نگرفت سریع مربی آن را عوض می‌کنیم با یک باخت و تساوی مربی را تغییر می‌دهیم و فرصتی برای استفاده از تجربیات مربیان نمی‌دهیم.

انتقادها دردی را دوا نمی‌کند

*قبول دارید که اگر این‌همه انتقاد و اختلاف‌سلیقه در فوتبال ایران وجود نداشت مربیان می‌توانستند دورهم به تبادل‌نظر و اطلاعات بپردازند؟
محصص:ما باید یاد بگیریم که در همایش‌ها و میزگردهایی با حضور افراد باتجربه و مربیان داخلی و خارجی و به‌دوراز حاشیه بحث کنیم انتقاد و بحث‌های جانبی پیرامون فدراسیون و وزارت ورزش دردی را دوا نمی‌کند. ما به عنوان مربی باید در مورد مسائل فنی بحث کنیم. ما که تاجر نیستیم.

دیدگاه‌ها