کد خبر : 1305193 | 29 بهمن 1394 ساعت 16:12 | 97.8K بازدید | 0 دیدگاه

استیماچ روی دور ناکامی

تراکتور٢- سپاهان ١؛ نجات ژنرال با سرباز شریفی

در حالی که بازی با تساوی یک بر یک در حال پایان بود مهدی شریفی تعویض طلایی قلعه‌نویی موفق شد در آخرین دقیقه بازی پیروزی را به اردوی تراکتورسازی بیاورد.

تراکتور٢- سپاهان ١؛ نجات ژنرال با سرباز شریفی
به گزارش ورزش سه، تراکتورسازی و سپاهان باز هم روی دور ناکامی بودند و تا آخرین لحظات به یک امتیاز می‌رسیدند که البته تیم اصفهانی از نتیجه به دست آمده راضی بود اما با پاس فرزاد حاتمی و ضربه مهدی شریفی پرشورها موفق شدند گل دوم و پیروزی را زده و به سه امتیاز ارزشمند برسند.


هفته بیست و یکم لیگ برتر
استادیوم: یادگار امام تبریز / تماشاگر: 6 هزار نفر
داور: اشکان خورشیدی ؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، تورج عیوض‌محمدی و علی احمدی / ناظر داوری: افشاریان


تراکتورسازی

محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، شجاع خلیل‌زاده، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، آگوستو سزار(79- مهدی شریفی)، سینا عشوری، سروش رفیعی، شاهین ثاقبی(46- بختیار رحمانی) و آلویز نانگ(69- فرزاد حاتمی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

سپاهان

رحمان احمدی، عبدالله کرمی، محمدعلی احمدی، وریا غفوری، سعید قائدی‌فر، علی کریمی، فوضیل موسی‌اف، رسول نویدکیا(حسین فاضلی 72)، محرم نویدکیا(46- محمدرضا خلعتبری)، رضا میرزایی(77- حسین پاپی) و لوسیانو پریرا
سرمربی: ایگور استیماچ


اخطار

سعید آقایی(44) - مهدی شریفی(90) از تراکتورسازی
عبدالله کرمی(59) از سپاهان

اخراج:

فوضیل موسی‌اف(82) از سپاهان

 
شرح گل ها

تراکتورسازی 0- سپاهان 1(دقیقه 11: رسول نویدکیا): اشتباه خالد شفیعی در دفع توپ سزار را صاحب فرصت گلزنی کرد که این بازیکن با پاس به رسول نویدکیا او را مقابل دروازه خالی سپاهان قرار داد تا این بازیکن بعد از یک سر توپ و جای گذاشتن دو مدافع تراکتورسازی شوت‌زنی کند و ضربه او بعد از برخورد به خلیل‌زاده تبدیل به گل اول مسابقه شود.

تراکتورسازی 1- سپاهان 1(دقیقه 28: آلویز نانگ): پرتاب سینا عشوری را شفیعی با ضربه سر زد که نانگ برخلاف موقعیت قبل که از دست داده بود با زانوی خود دروازه سپاهان را باز کرد.

تراکتورسازی 2- سپاهان 1(دقیقه 94: مهدی شریفی): فرزاد حاتمی ،در دقایق تلف شده بازی در نیمه دوم وقتی از کمند مدافعان حریف عبور کرد ،با پای چپ توپ را به مهدی شریفی در بهترین نقطه رساند ،شریفی هم با شوتی سرضرب رحمان احمدی ،را تسلیم کرد .

شرح بازی

ابتدای مسابقه دو تیم سعی حفظ توپ در میانه زمین و نیم نگاهی به دروازه حریفشان داشتند که تراکتورسازی نمایش برتری ارائه کرد. دقیقه 11 که تک به تک سزار از دست رفت بازی روند هجومی گرفت و چند ثانیه پس از این فرصت، سپاهان موفق شد روی پاس سزار و حرکت و شوت بادقت رسول نویدکیا به گل برسد. پس از آن شاگردان قلعه‌نویی برای جبران نتیجه تلاش می‌کردند که بعد از از دست رفتن چند موقعیت بالاخره توانستند دقیقه 28 گل تساوی را روی پرتاب دست عشوری که تاکتیک این تیم بود و ضربه سر شفیعی و دخالت نانگ به گل برسند. تراکتورسازی که به دنبال گل‌های بیشتر بود دست از حمله بر نداشت اما تلاش آنها همانند بازیکنان سپاهان بی‌ثمر بود تا دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن شوند.
با شروع نیمه دوم قلعه‌نویی و استیماچ دو تغییر هجومی داشتند که بختیار رحمانی برای تراکتورسازی و محمدرضا خلعتبری برای سپاهان به میدان آمدند اما سپاهان نشان نداد به دنبال پیروزی است و با نمایش تدافعی فرصت ر ادر اختیار تراکتورسازان قرار داده بود تا آنها با حملات پیاپی‌شان دروازه احمدی را بارها تهدید کنند. گل نشدن فرصت‌های سپاهان موجب شد هواداران این تیم از اواسط نیمه دوم شعار بر علیه عباسی مدیرعامل و قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی را تا پایان مسابقه ادامه دهند. سرمربی تراکتورسازی که نمی‌خواست بازنده باشد با تعویض‌هایش تیمش را نجات داد. حاتمی و شریفی که دو بازیکن جانشین سرخ پوشان تبریزی بودند در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده پیروزی را برای تیمشان به ارمغان آوردند. با پاس حاتمی، شریفی دومین گل تیمش را به ثمر رساند تا قلعه‌نویی در جو سنگینی که در یادگار بر علیه او بود 3 امتیاز ارزشمند بگیرد.


1092540


بهترین بازیکن


10 دقیقه برای درخشش پدیده سپاهان و سرباز فعلی تراکتورسازی کافی بود. مهدی شریفی پس از حضور در میدان نیروی تازه‌ای به خط حمله تراکتورسازی داد و یک گل صحیح که البته مردود اعلام شد را زد و گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند تا ستاره زمین لقب بگیرد. همچنین سینا عشوری نیز جزء نفرات تاثیرگذار تیم قلعه‌نویی بود.

اتفاق ویژه

نانگ و شریفی دو بازیکن جدید تراکتورسازی که در بازی‌های اخیر تیمشان ناکام بودند مقابل سپاهان گلزنی کردند تا تیم قلعه‌نویی بعد از پنج بازی به پیروزی برسد.

همچین شعار بر علیه عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی که از اواسط نیمه دوم آغاز شد و حتی بعد از پیروزی این تیم ادامه یافت را می‌توان از نکات قابل توجه این مسابقه ذکر کرد.



لحظات حساس

دقیقه 11: پاس در عمق زیبای رفیعی را سزار در تک به تک با رحمان احمدی به شکل بدی زد و توپ راهی به دروازه سپاهان پیدا نکرد.
دقیقه 14: ضربه سر شفیعی را نانگ در دو قدمی دروازه به پای رحمان احمدی زد تا بهترین فرصت تراکتورسازی از دست برود.
دقیقه 34: پاس عرضی آقایی به محوطه جریمه را نانگ زد که توپ پس از برخورد به قائدی‌فر راهی کرنر شد.
دقیقه 53: ارسال سزار را رحمانی از مقابل دروازه سپاهان به اوت زد.
دقیقه 57: ارسال توپ به محوطه جریمه سپاهان را در شلوغی محوطه جریمه خلیل‌زاده زد که احمدی مقابل این توپ ایستادگی کرد.
دقیقه 58: شوت محکم خلیل‌زاده پس از برخورد به کرمی در 6 قدم فرود آمد که پیش از ضربه سر سزار، غفوری توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 72: شوت پشت محوطه رفیعی پس از برخورد به کرمی در آستانه ورود به دروازه سپاهان بود که با خوش شانسی احمدی توپ به او برخورد کرد و در دو مرحله جمع شد.
دقیقه 79: ارسال کیانی از میانه زمین را شفیعی با ضربه سر زد که توپ با فاصله زیادی به اوت رفت.
دقیقه 88: شیمبا در موقعیت خوبی قرار داشت اما شوت این بازیکن را ایران‌پوریان با تکل بلند دفع کرد و در برگشت نیز توپ به مهاجم سپاهان برخورد کرد و به اوت رفت.


در حاشیه

* نیم ساعت مانده به آغاز بازی بیش از 500 نفر از هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه حضور داشتند.
* مصدومیت پادووانی موجب شده استیماچ ریسک نکند و او را روی نیمکت قرار دهد. محمدرضا خلعتبری نیز به دلیل حواشی زیادی که ایجاد کرده بود در ترکیب اصلی حضور ندارد.
* امیر قلعه‌نویی از کارلوس کاردوسو، بختیار رحمانی و مهدی شریفی در ترکیب تیمش استفاده نکرده است که نشان از تغییر تاکتیک او دارد.
* دو تیم محرومی برای این مسابقه ندارند.
* پیش از شروع بازی مهدی شریفی با دسته گل به سمت نیمکت سپاهان رفت و پس از آن مورد استقبال تماشاگران تراکتورسازی قرار گرفت.
* قلعه‌نویی به خطایی که در ابتدای بازی برای تیمش گرفته نشد به داور اعتراض کرد.
* تماشاگران تراکتورسازی دقیقه 40 به داور و چندین مرتبه در نیمه دوم به بازیکنان سپاهان فحاشی کردند.
* نانگ به علت مصدومیت دقیقه 69 تعویض شد و جای خود را به حاتمی داد.
* اوسیانو کروز و مارکار آقاجانیان مربیان تیم ملی این بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند.
* تماشاگران تراکتورسازی خواستار اخراج عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هستند.
* تماشاگران تراکتورسازی از دقیقه 85 ورزشگاه یادگار امام را ترک کردند.
* هواداران تراکتورسازی بر علیه امیر قعله‌نویی شعار سر دادند.

دیدگاه‌ها