کد خبر : 1306707 | 05 اسفند 1394 ساعت 12:22 | 115.7K بازدید | 4 دیدگاه

توپچی ها در آستانه حذف دوباره از چمپیونزلیگ

آرسنال سهل انگار و مسی خونسرد

نکته کلیدی در شکست 2-0 آرسنال برابر بارسا، همان چیزی بود که آرسن ونگر درپایان بازی به آن اشاره کرد؛ مبتدی بودن.

آرسنال سهل انگار و مسی خونسرد
به گزارش "ورزش سه"، پیش از شروع بازی این بحث مطرح بود که ونگر برای این دیدار چه تاکتیکی در نظر خواهد گرفت؛ آیا از بازیکنانش می خواهد که سبک بازی همیشگی شان را به اجرا بگذارند و رو به بازی مالکانه خواهد آورد یا با در اختیار گذاشتن توپ و میدان در اختیار حریف، به دنبال باز کردن دروازه بارسا روی ضدحملات خواهد بود.
توپچی ها در مرحله گروهی تجربه مشابهی مقابل بایرن داشتند و در آن دیدار با دادن مالکیت توپ به تیم حریف و استفاده از ضدحملات، توانستند 2-0 به پیروزی برسند.
خیلی زود مشخص شد که ونگر برای دیدار دیشب هم برنامه مشابهی داشت و وقتی در دقیقه 22، الکس اکسلیدچمبرلین با تراشتگن تک به تک شد و نزدیک بود گل اول بازی به ثمر برسد، مشخص شد که این حربه می تواند برای شکست دادن بارسا هم موثر باشد.


1093600


آرسنالی ها تا دقیقه 70 توانستند به خوبی از دروازه شان مراقبت کردند و اگرچه در دقایق ابتدایی نیمه دوم، دروازه شان چند باری تهدید شد اما باز هم به یک کسب یک نتیجه خوب امیدوار بودند.
اما دقیقا در زمانی که فکر می کردند می توانند با تغییر تاکتیک، ضربه نهایی را به بارسا وارد کنند، اسیر ضدحمله حریف شدند؛ اشتباهی که سال گذشته دردیدار مقابل موناکو هم مرتکب شده بودند و در خانه 3-1 شکست خوردند.
در نهایت متیو فلامینی با یک اشتباه بچه گانه دیگر و دادن یک پنالتی بی مورد، اندک امیدهای آرسنال برای جبران نتیجه در دیدار برگشت را از بین برد. البته اشتباه اول را پرمرتساکر مرتکب شد که حالا هواداران آرسنال به سریال اشتباهات او در دیدارهای مهم عادت کرده اند. مانند دیدار برابر چلسی که با اخراج شدن از بازی، نقش مهمی در شکست تیمش داشت.



1093599


در مقابل، بارسا بار دیگر نشان داد که به لطف مثلث مخوف خط حمله اش، حتی در دیدارهایی که خیلی فوق العاده نیست، می تواند پیروزی های درخشانی به دست بیاورد. هر دو گل بارسا در این دیدار را لیونل مسی به ثمر رساند که تا پیش از این هرگز نتوانسته بود دروازه پترچک را باز کند اما تسلطش روی گل اول، نشان داد که چندان به شکستن این طلسم فکر نمی کرد و تنها به دنبال گلزنی برای تیمش بود.
حالا رکورد شکست ناپذیری بارسا به 33 دیدار رسیده است و رویای تکرار سه گانه، همچنان پابرجاست. اگر حریفان بارسا تا پایان فصل، مانند آرسنال اشتباهاتی مبتدیانه داشته باشند، آنها بی تردید می توانند بار دیگر فصل را با سه جام به پایان برسانند.

دیدگاه‌ها