کد خبر : 1307590 | 10 اسفند 1394 ساعت 10:10 | 42.2K بازدید | 2 دیدگاه

دروازه بان دوم منچسترسیتی قرمزها را غافلگیر کرد

کابایرو، ستاره غیرمنتظره سیتی در ومبلی(عکس)

ویلی کابایرو، دروازه بان دوم منچسترسیتی، با مهار سه ضربه پنالتی در دیدار فینال جام اتحادیه مقابل لیورپول، نقشی غیرقابل انکار در قهرمانی تیمش داشت.

کابایرو، ستاره غیرمنتظره سیتی در ومبلی(عکس)
به گزارش "ورزش سه"، مانوئل پیگرینی در دیدارهای قبلی تیمش در جام اتحادیه از این دروازه بان آرژانتینی استفاده کرده بود اما زمانی که اعلام کرد قصد دارد کابایرو در دیدار فینال هم در ترکیب اصلی سیتی خواهد بود، با انتقادهایی مواجه شد. بسیاری معتقد بودند که برای چنین دیدار حساسی، بهتر از جو هارت به ترکیب اصلی سیتی برگردد اما "اقای مهندس" تصمیمش را تغییر نداد و پاداش اعتمادش را هم گرفت.
کابایرو در طول 120 دقیقه نمایش خوبی داشت و یکی دو موقعیت از بازیکنان حریف گرفت اما درخشش اش زمانی کامل شد که سیتی برای فتح جام اتحادیه، بیش از هر زمان دیگری به او نیاز داشت.
وقتی امره جان اولین پنالتی لیورپول را با یک ضربه پاننکایی، تبدیل به گل کرد، این تصور به وجود آمد که احتمالا بازیکنان بعدی لیورپول با آرامش بیشتری ضربات شان را وارد دروازه کابایرو می کنند اما از ضربه دوم بود که هنرنمایی او آغاز شد.


1094378


ضربه لوکاس لیوا در حال رفتن به گوشه بالایی سمت چپ کابایرو بود که او با یک شیرجه عالی، توپ را مهار کرد. تخمین درست فاصله توپ از زمین روی این ضربه، نکته اساسی این مهار دیدنی کابایرو بود.


1094373


پس از آن نوبت به فیلیپ کوتینیو بود که مقابل کابایرو قرار بگیرد. ستاره برزیلی قرمزها در طول بازی یک بار دروازه سیتی را باز کرده بود و در شرایط روحی مناسبی قرار داشت اما زمانی که حتی مکث پیش از ضربه اش، باعث نشد کابایرو زودتر شیرجه برود، دچار تردید شد و شوتش را با زاویه ای کم زد و کابایرو با یک شیرجه کوتاه، این پنالتی را هم گرفت.


1094377


آخرین پنالتی لیورپول را آدام لالانا زد. از دست رفتن دو پنالتی پیاپی که به سمت چپ کابایرو زده شده بود، باعث شد تا لالانا سمت مقابل را هدف بگیرد اما این بار هم دروازه بان سیتی، با شیرجه ای بلند و دیدنی، مانع از باز شدن دروازه اش شد.
به این ترتیب، دروازه بانی که بسیاری فکر می کردند ممکن است پاشنه آشیل سیتی در فینال ومبلی باشد، یک تنه جام قهرمانی را از چنگ قرمزها خارج کرد.

دیدگاه‌ها