کد خبر : 1309167 | 16 اسفند 1394 ساعت 11:39 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

رودکی: به زارعیان ظلم شده است

کاپیتان سابق جودو ایران گفت: در فاصله که کسی مسئولیت تیم ملی را قبول نمی‌کرد زارعیان این کار را انجام داد و نتیجه بدی هم به دست نیاورده بود ولی احساس می‌کنم به او ظلم شده است.

رودکی: به زارعیان ظلم شده است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از نسیم آنلاین، محمدرضا رودکی در خصوص تغییر و تحولات اتفاق افتاده در تیم ملی جودو اظهار داشت: تغییر و تحولات زیاد بزرگترین معضل جودو ایران است و تا به حال صدمات زیادی به ما وارد کرده است. مجید زارعیان بعد از مدت‌ها نتیجه بدی به دست نیاورده بود و یک آرامش نسبی به جودو آورده بود. نظر شخصی من این است زارعیان دیسیپلین خوبی در تیم ملی داشت و در فاصله که کسی مسئولیت تیم ملی را قبول نمی‌کرد او  این کار را انجام داد و در این فاصله زمانی نتیجه بدی هم به دست نیاورده بود و احساس می‌کنم به او ظلم شده است و روی دیگر ورزش به او نشان داده شد.

وی ادامه داد:  با این حال نفراتی که به کادرفنی تیم ملی نیز اضافه شدن از بچه‌های سابق تیم ملی هستند و تجربیات خوبی دارند اما بحث مربیگری تیم ملی بحثی تخصصی است و تجربه مربیگری در آن خیلی مهم است به خصوص در این مقطع زمانی که تا المپیک زمان زیادی باقی نمانده است. باید دید شرایط تیم ملی و فدراسیون به چه شکل بوده است که این تصمیمات گرفته شده است.


وی در خصوص انتخاب خسرو دلیر به عنوان سرمربی تیم ملی کوراش گفت: خسرو دلیر سابقه زیادی در کوراش دارد و حداقل تصمیم‌گیری در خصوص او درست بوده است. او در گذشته سرمربی تیم ملی کوراش بوده است و نتایج قابل قبول نیز زیاد کسب کرده است.


رودکی  در خصوص انتخاب محمد منصوری برای هدایت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: اگر قرار باشد منصوری هم سرمربی جوانان باشند و هم سرمربی بزرگسالان، فشار زیادی را به او وارد خواهد شد. فکر می‌کنم  اگر منصوری با توجه به سابقه و تجربه‌ای که در بحث استعدادیابی و جوانان دارد تمام تمرکز خود را روی این بحث می‌گذاشت اتفاقات بهتری برای تیم جوانان و پشتوانه‌سازی رقم می‌خورد.


وی ادامه: منصوری تمام زندگی خود را وقف جودو کرده است و نتایج مطلوبی نیز کسب کرده است. طی سالیان اخیر که مربیان، قهرمانی  را در رده پایه پرورش نداده بودند، او بهترین گزینه در رده‌های پایه بود ولی بحث بزرگسالان متفاوت است. در کنار آن با انتخاب ملک‌محمدی و خسروی‌نژاد نیز فدراسیون وارد مبحث مربیگری نفری شده است و قطعا بقیه تیم ملی رها می‌شوند.


وی تصریح کرد:فکر می‌کنم در مسابقات آسیایی نسبت به این فاصله‌ای که میان نفرات جوانان با بزرگسالان است و نبود پشتوانه سازی در جودو ایران این تصمیم‌گیری درست نبوده است . باید اجازه می‌دادند منصوری به طور کامل به کار خود در رده‌های پایه ادامه دهد تا بعد از المپیک چند چهره جدید در تیم بزرگسالان داشته باشیم.


کاپیتان سابق تیم ملی جودو خاطر نشان کرد: باید دید شرایط به چه صورت بوده است که این تصمیمات گرفته شده است. خدابخش با تیم دو نفره محجوب و ملایی و همچنین زارعیان به تورنمنت‌های اخیر اعزام شد و اینکه در این سفرها چه اتفاقاتی افتاده است من در جریان نیستم اما حتما تاثیرگذار بوده است که این تصمیمات گرفته شده است. امیدوارم فقط احساسی تصمیم گرفته نشده باشد. ما در گذشته نیز همین مسائل را داشتیم که مسئولیت کل تیم را گردن یک نفر انداختند و نتیجه‌‌ای نیز حاصل نشد.


وی ادامه داد: محمد منصوری پتانسیل خیلی خوبی دارد ولی نه اینکه تمام مسئولیت جوانان، امید و بزرگسالان را گردن او بیاندازیم و تیم بزرگسالان را به این صورت رها کنیم. درست است که ما در آستانه المپیک دو سهمیه داریم و بیشتر از آن نیز اتفاق نمی‌افتاد اما حفظ همین دو سهمیه نیز خیلی مهم است ولی به این شکل و تصمیم‌گیری برای اولین بار است که ما مشاهده می‌کنیم.


رودکی در خصوص انتخاب ملک‌محمدی و خسروی‌نژاد برای نفرات المپیکی گفت: انتخاب بچه‌های گذشته تیم ملی برای حضور در تیم ملی کار بدی نیست و تمام کشورها نیز این کار را انجام می‌دهند. به هر حال سالیان سال این نفرات تجربه کسب کرده و به قهرمانی رسیدند و  روی این نفرات هزینه شده است اما باید بررسی کنیم شرایط فعلی ما و تیم ملی به چه شکل است. ما می‌توانیم از همه قهرمانان سابق تیم ملی با یک برنامه‌ریزی درست در رده‌های پایه استفاده کنیم.


وی ادامه داد: در خصوص انتخاب این دو عضو سابق تیم ملی نظرات مختلفی قطعا وجود دارد اما فکر می‌کنم ملک‌محمدی به خاطر ارتباط نزدیکی روحی و احساسی با ملایی دارد انتخاب شده است و قرار است او را از لحاظ احساسی آماده نگه دارد. المپیک شرایط خاصی است و باید دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد و فدراسیون چه هدفی از این موضوع داشته است و آینده جودو ایران با این تصمیمات به کجا خواهد رسید . ما در سالیان اخیر مکررا از این اتفاقات داشتیم و با این جابه‌جایی‌ها شرایط بهتر نشد که هیچ ، جودو ما بیشتر ضربه خورد.

دیدگاه‌ها