کد خبر : 1309886 | 19 اسفند 1394 ساعت 10:49 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت رکوردشکن قلابی وزنه‌برداری در المپیک ریو

الکسی لوچف روس که توانسته بود رکورد حسین رضا زاده در وزنه برداری سنگین وزن را بشکند، نمونه دوم دوپینگ او مثبت اعلام شد و شانس حضور در المپیک را از دست داد.

غیبت رکوردشکن قلابی وزنه‌برداری در المپیک ریو
به گزارش "ورزش سه"، خبر جا به جا شدن رکورد حسین رضا زاده در مسابقات جهانی هیستون شوکی بزرگ به جامعه ورزش ایران و وزنه برداری وارد کرد و مصدومیت بهداد سلیمی هم دلیل مضاعفی بر نگرانی ها شد اما بعد از چند ماه نمونه اول تست دوپینگ الکسی لوچف روس مثبت اعلام شد. این خبر ناخوشایند برای ایرانی ها خوشایند بود اما ورزشکار روس به کمیته تجدید نظر شکایت کرده بود اما رویترز از محرومیت قطعی او پس از مثبت اعلام شد نمونه دوم آزمایش خبر داد و او به طور قطع از در المپیک غایب خواهد شد.
رویترز در ادامه نوشت:« الکسی لوچف، قهرمان دسته سنگین‌وزن وزنه‌برداری جهان رقابت‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو را از دست خواهد داد، چرا که نمونه دوم تست دوپینگ این وزنه‌بردار روس نیز مثبت بوده و مصرف شدن ماده ممنوعه ایپامورلین را توسط او تأیید می‌کند. در نمونه اول لوچف 26ساله که چندی پیش رکورد حسین‌ رضازاده را شکست و رکورددار دسته 105 کیلوگرم محسوب می‌شد، نشانه‌هایی از احتمال مصرف شدن ماده نیروزای ایپامورلین توسط او وجود داشت. این نمونه در تاریخ 24 دسامبر سال 2015 از او گرفته شده بود.»

مثبت اعلام شدن نتیجه تست دومین نمونه گرفته شده از لوچف در حالی است که کمتر از چهار ماه به آغاز رقابت‌های المپیک ریودوژانیرو باقی مانده است و او فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست خواهد داد.

دیدگاه‌ها