کد خبر : 1313560 | 10 فروردين 1395 ساعت 23:08 | 90.9K بازدید | 0 دیدگاه

چهره 12 تیم صعود کننده مشخص شد

احتمال همگروهی ایران و عربستان در دور نهایی!

ایران، قطر، ژاپن، عراق، کره جنوبی، چین، عربستان، تایلند، سوریه، امارات، استرالیا و ازبکستان 12 تیم صعود کننده به دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی آتی در آسیا هستند.

احتمال همگروهی ایران و عربستان در دور نهایی!
به گزارش "ورزش سه"، هشت تیم به عنوان صدرنشین گروه های مختلف و چهار تیم هم به عنوان تیم های دوم برتر گروه ها به مرحله نهایی دور مقدماتی جام جهانی در آسیا راه یافته اند.

سید بندی تیم ها بر اساس رنکینگ فیفا خواهد بود و از آنجایی که ایران هم اکنون در رتبه اول آسیا قرار دارد و به عنوان تیم صدرنشین راهی دور بعد شده است قرار گرفتنش در سید یک قطعی است. اگر رنکینگ فیفا تغییر نیابد ایران و ژاپن در سید یک قرار می گیرند. کره جنوبی و عربستان در سید دو. امارات و استرالیا در سید سه. ازبکستان و قطر در سید چهار. عراق و چین در سید پنج و سوریه ، تایلند در سید شش.

اگر این سید بندی نهایی شود همگروهی ایران و ژاپن منتفی است اما این احتمال وجود دارد با یکی از دو تیم کره جنوبی و عربستان در سید دو، یکی از دو تیم امارات و استرالیا در سید سه، یکی از دو تیم ازبکستان و قطر در سید چهار، یکی از دو تیم عراق و چین در سید پنج و یکی از دو تیم سوریه و تایلند در سید شش همگروه شویم.

 همان طور که اشاره شد احتمال همگروهی ایران و عربستان وجود دارد و فدراسیون فوتبال از هم اکنون باید کاری کند که در صورت همگروهی ایران و عربستان دوباره تیم حریف بهانه نیاورد و کمیته اجرایی هم دست به سینه عربستانی ها رای به برگزاری بازی در کشور ثالث ندهد.

گفتنی است قرعه کشی دور نهایی بر اساس سید بندی است و 12 تیم صعود کننده دو به دو در سید یک تا شش قرار می گیرد و از هر سید یک تیم در گروه الف و یک تیم در گروه ب قرار می گیرد.

همگروهی در دور بعدی برای ایران این چنین  ایده آل است که در سید دو با عربستان، در سید سه با امارات، در سید چهار با قطر، در سید پنج با چین همگروه شویم و در سید شش هم سوریه و تایلند خیلی با هم تفاوت ندارند.

دیدگاه‌ها