کد خبر : 1315028 | 17 فروردين 1395 ساعت 17:19 | 26.7K بازدید | 14 دیدگاه

مرد 61 فوتبال و برتری 17 ماهه در آسیا

کی روش و رکورد و افتخار

بی هیچ تردیدی کی روش برای فوتبال ملی ما یک مربی بزرگ بود وظرفیت های فنی وتوانایی هایش از سطح هنجار فوتبال ما بالاتر بود.

کی روش  و رکورد و افتخار
به گزارش "ورزش سه"، مردی که گاهی رفتارش اهالی فوتبال را تامرز انتقاد کشاند ،برای فوتبال ما همیشه حافظ آبرو بود،چه با لیلقت های فنی وچه حتی با استفاده از مکر مربیگری حرفه ای وگاهی هم البته شانس.....
کی روش میرود،خبری که رفته رفته از پوسته شایعه بیرون آمده وبه مرز جدیت میرسد.

واقعیت هایی که از آمار عملکرد او برون می آید نشان کامل از همین پدیده دارد.


1-کی روش،رکورد دار تاریخ فوتبال ملی
کی روش در 61 بازی هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده داشته است.او از روز 26 تیر 90 با بازی تیم ملی برابرتیم ملی ماداگاسکار کارش را در تیم ملی فوتبال آغازید.در تاریخ فوتبال ملی ما او از همه فراتر است،هم از حیث مدت زمان حضور(نزدیک 5 سال)تا تعداد حضورش که از 60 گذشته است.در تاریخ فوتبال ما 3 مربی از مرز 40 گذشته اند(پروین،برانکو وکی روش)، 2 مرد از مرز 50 هم رد شدند(کی روش وبرانکو) وتنها یک نفر از عدد 60 هم فرا رفته است.


2-کی روش ومیانگین شایسته برای تیم ملی
61 بازی و34 برد،19 مساوی و8 باخت،117 گل زده و39 گل خورده، از این تعداد بازی تیم ملی تنها 8 بار باخته که 4 تایش دوستانه بوده است ،در مجموع تنها 2 بار در مقدماتی جام جهانی به لبنان وازبکستان و2 بار در جام جهانی به آرژانتین وبوسنی باخته ایم.
میانگین کی روش در بازیهای تیم ملی حدود 2 است،اگر تنها در یک بازی به جای باخت مساوی کرده بودیم میتوانستیم امروز از 61 بازی کی روش صاحب 122 امتیاز به ازای 61 بازی باشیم.


3-اولین افتخارات فوتبال ملی با کی روش

در دوران حضور کی روش بسیاری از اتفاقاتی که آبرو ونمره ارزشی فوتبال را بالا برد ثبت شد،اتفاقاتی که به صورت فهرست وار چنین هستند:

*با کی روش در مدت زمان بالای هزار روز برابر حریفان آسیایی بی شکست مانده ایم.
*با کی روش برای اولین بار در 3 صعود آخر تیم ملی به عنوان تیم اول آسیا به جام جهانی رفتیم
*با کی روش برای اولین بار در مقدماتی جام جهانی برابر کره جنوبی برنده شدیم.
*با کی روش برای اولین بار در بازیهای رسمی برابر کره جنوبی در خاک حریف برنده شدیم.
*با کی روش برابر شیلی،قهرمان آمریکای جنوبی برنده شدیم
  

4-ارزش گذاری فوتبال در رنکینگ
بالاترین دوره زمانی حضور در رتبه اول قاره کهن در رنکینگ با حضور کی روش حاصل شده است وفوتبال ما در دوران حضور کی روش تجربه حضور  در 17 ماه را به عنوان تیم اول قاره داشته است اتفاقی که برای اولین بار در فوتبال ایران رخ داده است.

دیدگاه‌ها