کد خبر : 1315431 | 19 فروردين 1395 ساعت 10:50 | 91.9K بازدید | 0 دیدگاه

دوسال دیگر در پرسپولیس می‌مانم

برانکو: ایران امن ترین کشور دنیاست

سرمربی کروات پرسپولیس در مصاحبه ای مفصل با یکی از روزنامه های کروات ایران را امن ترین کشور دنیا قلمداد کرد.

برانکو: ایران امن ترین کشور دنیاست
به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ بدون شک در حال حاضر یکی از محبوب ترین مربیان کروات شاغل در فوتبال ایران است چون نه تنها توانسته طرفداران پرسپولیس را به کسب افتخارات جدید امیدوار کند بلکه کاری کرده تا این تیم نمایشی در خور تحسین ارائه بدهد و پای هزاران نفر را به ورزشگاه باز کند. همین بهانه ای شد برای روزنامه روزنامه نووی لیست تا گفتگوی مفصلی با این مربی موفق انجام بدهد.

در مقدمه این مصاحبه آمده است: «برانکو اعتقاد دارد زندگی در ایران عالی است چون ایمنی در این کشور در بالاترین درجه ممکن قرار دارد و برخلاف بسیاری از کشورهاT تروریسم در آن یک عملیات غیرممکن است. مردم مهمان دوستی دارد که از خارجی ها به خوبی پذیرایی می کنند و همه امکانات از جمله غذاهای دیوانه کننده و خوشمزه ای هم دارد». بعد از این مقدمه نویسنده روزنامه به تشریح بیوگرافی برانکو پرداخته و می نویسد: «بدون شک یکی از مشهورترین مربیان کروات حال حاضر کسی نیست جزء برانکو ایوانکوویچ.مردی که پس از دوران فوتبال نه چندان مطرح در وارتکس او در اوایل دهه نود میلادی وارد عرصه مربیگری و دستیار یک مربی 62 ساله به نام میدیموریچ شد. او سپس راه باشگاه دینامو زاگرب را در پیش گرفت اما همه چیز برای برانکو از سال 98 تغییر کرد جایی که به عنوان دستیار چیرو بلاژویچ در جام جهانی فرانسه عنوان سومی را با تیم ملی کرواسی تجربه کرد.بعد از آن به همراه چیرو راهی ایران شد و بعد از افت و خیزهای فراوان خود هدایت تیم ملی این کشور را در دست گرفت و تیم را به جام جهانی 2006 آلمان رساند اگر چه در این تورنمنت تیمش در انتهای جدول گروه مقدماتی ایستاد و بعد از باخت به مکزیک و پرتغال با آنگولا مساوی کرد. بعد از چند سال دوری او حالا دوباره در ایران است و این بار به عنوان سرمربی باشگاه پرسپولیس.

دینامو زاگرب برای من یک نام باارزش است

روشن است که من به این باشگاه اهمیت خاصی می دهم چون برایم با ارزش است. خاطرات تلخ و شیرین زیادی با آن دارم و خوشحالم که باز هم در مسیر موفقیت قرار گرفته است. سال 98 که من در این تیم حضور داشتم را نمی توان با 2016 مقایسه کرد چون آن فصل ما فضای فوق العاده ای را با بازیکنان بومی و استعدادهای نابی که داشتیم رقم زدیم گرچه بی عدالتی های زیادی گریبان ما را گرفت.

ایران جای خوبی برای کروات هاست

در لیگ برتر ایران هر باشگاه می تواند از سه بازیکن خارجی و یک نفر از آسیا یا استرالیا به خدمت بگیرد. این واقعیتی است که بازیکنان خارجی از جمله کروات ها به دنبال پیشنهادات مالی بهتر برای آینده خود هستند ولی لیگ ایران هم با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند اما با این حال من در تیمم لوکا ماریچ را دارم که با ایده های تاکتیکی من نزدیک است. استقلال هم پروپیچیچ را در اختیار دارد و بزرگ ترین رقیب ما محسوب می شودو پس از آن دیدیم که سینیجاد ایبریچیچ هم راهی سپاهان مدافع قهرمانی شد. تا همین اواخر هم ایگور پراهیچ هم در پدیده بود که بازگشت.به نظرم ایران جای خوبی برای کروات هاست.

نسل 98 کرواسی با الان قابل مقایسه نیست

دشوار است بخواهیم نسل الان فوتبال ملی کرواسی را با نسل 98 که سوم جهان شد مقایسه کنیم چون آن نسل شگفت انگیز بود.تمام بازیکنان و ستاره های ما در حال بازی در بهترین باشگاه های اروپایی بودند و از یک ذهنیت پیروزی و جاه طلبی برخوردار بودند که به توانایی های مربی خود بلاژویچ هم ایمان داشتند.در آن تورنمنت تیم های مدعی زیادی حضور داشتند از جمله آرژانتین، برزیل با رونالدو، فرانسه با زیدان، هلند با کلکسیونی از ستاره ها، ایتالیایی ها و ... نسل امروز کرواسی هم به اعتقاد من نسل خوبی است که می تواند با خوش بینی به اهداف عالی اش برسد.کرواسی امروز ستاره های در سطح جهانی کم ندارد بازیکنانی مثل راکیتیچ، مودریچ، پریسیچ،سرنا، کورلوکا،مانژوکیچ، کوواچیچ و ... نمی خواهم انها را با نسل 98 مقایسه کنم اما آن سال ما یک کلاس جهانی بالاتر بودیم بوبان در میلان طلایی، شوکر در رئال مادرید،یارنی همین طور و استیماچ و ... البته اجازه بدهید از ولائوویچ هم یادی کنم که به نظرم بهترین دروازه بان دنیا بود همین طور اسلووان بیلیچ .

1100633

پرسپولیس بزرگ ترین باشگاه آسیاست

پرسپولیس بدون شک بزرگ ترین باشگاه رد قاره آسیا است. اگر به تعداد طرفدارانش نگاهی اجمالی بیاندازید این ادعای من را قبول می کنید چون بیش از 30 میلیون هوادار دارد و به طور میانگین در هر بازی پای 60 تا 80 هزار نفر تماشاگر را به ورزشگاه می کشاند و دربی هایش با استقلال هم همیشه در حضور 100 هزار نفر برگزار می شود.البته آنها در سال های گذشته فراز و نشیب های زیادی داشتند و از رسیدن به افتخارات و جام ها بازماندند که امیدوارم بتوانیم این رویه را تغییر داده و و بار دیگر پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش رسانده و محبوبیتش را دوچندان کنیم.

محبوبیت ستاره های فوتبال ایران در حدو اندازه بزرگان جهان است

فوتبال در ایران فوق العاده محبوب است از پیر و جوان ، زن و مرد و ... همه در موردش صحبت می کنند و علاقه دارند که اخبارش را پیگیری کنند.نه تنها فوتبال داخلی بلکه فوتبال خارجی را هم دوست دارند.مردمانی عاطفی و خونگرم که واقعا دوست داشتنی هستند. در حال حاضر بازیکنان پرسپولیس و استقلال بزرگترین رقیب ما ستاره های محبوب فوتبال ایران هستند و همواره مورد توجه قرار دارند حتی این توجه را می توانم با ستاره های بزرگ دنیا مقایسه کنم.فوتبال ایران از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است چون استعدادهای خوبی دارد که ژنتیکی برای درخشش در این رشته پرطرفدار ساخته شدند.

همه از ما انتظار قهرمانی دارند

فصل قبل پرسپولیس لیگ برتر ایران را در جایگاه هشتم به پایان رساند و به سختی از سقوط نجات پیدا کرد.با تمام مشکلاتی که من داشتم امسال با اهداف خاصی استارت زدیم تا بلکه رضایت طرفداران را جلب کنیم. دیر استارت زدیم و بعد هم اسیر اتفاق ناگواری همچون مرگ هادی نوروزی کاپیتان تیم شدیم.همه اینها به کنار در چند بازی هم بی عدالتی و اشتباهات داوری اذیت مان کرد تا موقعیت خوبی برای مدعی بودن نداشته باشیم اما بدون نگرانی بازی به بازی پیش رفتیم و هر بازی بهتر و فوتبال زیباتری ارائه دادیم تا جایی که الان همه از ما انتظار قهرمانی دارند.هنوز شش بازی تا پایان فصل باقی مانده که باید رد پایان این بازی ها بتوانیم برای اولین بار در یک دهه گذشته از پرسپولیس یک قهرمان بسازیم.

برای دربی لحظه شماری می کنیم

در حال حاضر بزرگ ترین بازی که پیش روی ما و طرفداران پرسپولیس قرار دارد دربی حساس تهران با استقلال بزرگ ترین رقیب باشگاه است که ما برای این بازی بزرگ لحظه شماری می کنیم.شک نداشته باشید اگر ورزشگاهی بود که گنجایش زیادی داشت برای این بازی نیم ملیون نفر هم تماشاگر به ورزشگاه می آمد اما حالا همان 100 هزار نفر گنجایش آزادی به ورزشگاه می آیند و مابقی از تلویزیون این بازی بزرگ را می بینند.

تا دوسال دیگر در ایران می مانم

من سابقه کار در آلمان، چین ، عربستان سعودی، امارات و ... را دارم اما بدون هیچ تعارفی اعتراف می کنم که در ایران خیلی خیلی راحت هستیم و مشکلی برای رفتن ندارم. در آخرین مذاکراتی که با مدیر باشگاه داشتیم برای امضای قرارداد جدید دو ساله به توافق رسیدیم و شک نداشته باشید که تا دو سال آینده از ایران و پرسپولیس تکان نمی خورم.

زندگی در ایران فوق العاده است

متاسفانه رسانه ها به ویژه در غرب فضای بدی از کشور متمدنی همچون ایران ساخته اند در حالی که من یک مورد ناامنی هم در این کشور زیبا و دوست داشتنی ندیدم.زندگی در ایران فوق العاده عالی است و ایمنی در بالترین درجه ممکن قرار دارد.ما هیچ مشکلی از این بابت نداریم و مردمانش نیز واقعا دوستانه با خارجی ها برخورد می کنند و با آغوش باز از آنها میزبانی می کنند.نه کمبودی داریم نه مشکلی حتی از نظر مواد غذایی هم می توانم بگویم هیچ کشوری مثل ایران غنی نیست.تنها مشکل بزرگ مان ترافیک شهری است که گهگاه کاملا آشفتگی  را برای ما به ارمغان می آورد.

تروریسم از ایران خیلی دور است

استانداردها زندگی در هر نقطه ای از جهان متفاوت است و شما نمی توانید دو کشور را با هم مقایسه کنید.در حال حاضر با استانداردهایی که زندگی در ایران دارد ما به راحتی در حال معیشت هستیم و مشکلی نداریم .برخلاف اخبار منتشر شده و اتفاقاتی که در کشورهای همسایه ایران رخ می دهد با صراحت تاکید می کنم که ایران یکی از امن ترین کشورهای جهان است و تروریسم و حرکات تروریستی در آن جای ندارد درست برخلاف وضعیت حال حاضر اروپا و همسایه هایش. این درگیری ها بسیار دورتر از ایران است و ما تا کنون کوچک ترین نگرانی از این بابت نداشتیم.

دیدگاه‌ها