کد خبر : 1316251 | 22 فروردين 1395 ساعت 14:32 | 52.8K بازدید | 2 دیدگاه

با توجه به مجموعه مان؛

برانکو: یکى از بهترین باشگاه‌هاى جهان هستیم

سرمربى پرسپولیس بعد از پیروزى روحیه بخش تیمش و بازگشت به تهران در نشست خبرى حضور یافت و به تشریح شرایط تیمش در ٥ هفته پایانى و نیز تمدید قراردادش پرداخت.

برانکو: یکى از بهترین باشگاه‌هاى جهان هستیم
به گزارش "ورزش سه"، برانکو که امروز بسیار شاد و با روحیه بود ابتدا از پیروزی روز گذشته تیمش گفت:

رمز پیروزى ما وحدت بود


بازیکنان دیروز عملکرد خوبی داشتند. با اعتماد به نفس بالا پیروز شدیم، ملوان استحقاقش جایگاهی که در جدول دارد نیست، آنها برای بقا در لیگ می‌جنگند. اما چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که بازیکنانم همدل هستند و وحدت دارند.

یکى از بهترین باشگاه هاى جهان با توجه به مجموعه مان هستیم

هواداران ما هم وحدت دارند و بزرگترین هواداران جهان هستند. در مدیریت باشگاه هم با حضور طاهری وحدت داریم. این همبستگی کیفیت مضاعف به تیم ما داده است. قطعا این برد قشنگ‌ترین دعوتنامه برای تماشاگران ما در بزرگترین دربی آسیا است و همه از این بابت خوشحالیم.

من هم از داورى ناراضى هستم

 بله ما از نحوه داوری راضی نیستیم. چون از دقیقه اول معیارهای داوری یکسان نبود و من به عنوان یک کسی که قبلا بازیکن بودم و الان مربی هستم این را حس کردم و طبیعی است که عصبانی شوم اما بیشتر از این مایل نیستم درباره داوری حرف بزنم.

ملوان موقعیت گلى نداشت

باید بگویم این مسئله به چند روش باید نگاه کرد اول اینکه گفتم ملوان تیم خوبی است و دفاع فقط خط دفاعی تیم نیست. بلکه دفاع از خط حمله ما شروع می‌شود و اولین خط دفاعی ما خط حمله است. من دوست دارم شما بگویید ملوان چه موقعیت گلی داشت؟ بله آنها ما را تهدید کردند و تلاش کردند گل بزنند اما به جز پنالتی که به عقیده من پنالتی هم نبود و ضربات آزادی که می‌زدند که باعث عصبانیت من هم شده بود کاری نکردند. فکر می‌کنم تنها تهدید آنها ضربات آزاد بود و اوت‌هایی که می‌انداختند.

همه خوب بودند و فیکس ها برمیگردند

درباره بنگر و اومانیا باید بگویم که اومانیا دو بازی خیلی خوب بازی کرد اما قبل از محرومیت بنگر او بازی می‌کرد و طبیعی است که بنگر به پست خودش برگردد. همانطور که بنگستون دیروز خیلی خوب بازی کرد اما علیپور بازی می‌کند چون او بازیکن فیکس ماست. اما خدا را شکر می‌کنم روی این نیمکت بازیکن باکیفیتی داریم که می‌توانیم آنها را جابجا کنیم.

اشتباهات خط دفاعى را کم میکنیم

شاید این طور به نظر بیاید که خط دفاعی ما ضعیف است اما اگر بازی‌های ما را ببینید در بازی با سیاه جامگان یک اشتباه کردیم که گل اول را زدند اما موقعی که کل تیم آنطور که باید بازی کند، بازی نمی‌کند همین می‌شود. به طور کلی حریفان روی دروازه‌ ما فرصت کمی دارند اما ما باید مدام کارها را بهتر کنیم اما گهگاه اشتباهی هم پیش می‌اید. با تمریناتی که می‌کنیم اشتباهات را کم می‌کنیم چون به هر حال حریف هم دخیل است. دیروز حریف ما انگیزه زیادی داشت و هوادارانش حمایت زیادی از آنها می‌کردند و همه توان‌شان را گذاشتند با این حال دیروز 5موقعیت گل خلق کردیم و دقیقه آخر به گل رسیدیم. مستحق گل بودیم چون هم بنگستون و طارمی موقعیت گل داشتند اما ملوان هیچ موقعیت گل نداشت. آنها فقط در زمین شلوغی راه می‌انداختند اما ضربات آزادشان خطرناک بود. هر چند که ما به خوبی جایگیری کردیم و اجازه فرصت به آنها ندادیم.

دربى قاعده خاصى ندارد و باید ببریم

 همانطور که گفتم دربی ما بزرگترین دربی آسیا است و به هر حال دربی‌ها بازی‌هایی هستند که قاعده خاصی ندارند. مهم نیست جایگاه تیم‌ها کجاست اینکه کدام بازیکن هست یا نیست مهم نیست. در دربی نمی‌توان مشخص کرد چه تیمی گزینه برد است اما ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا بازی را ببریم. نباید پنهان کرد که این بازی برای ما خیلی مهم است و حضور در دربی برای ما افتخار است.

فراز و فرود چندانى نداشتیم

 من نمی‌دانم که قبلا آیا این موقعیت بوده یا نه اما در این فصل به احتمال زیاد برنده دربی قهرمان لیگ را مشخص می‌کند. این یعنی یک بازی عالی و ما خوشحالیم که اینطور بازی می‌کنیم. وضعیت تیم‌ها مهم نیست و شاید مقابل 120 هزار تماشاگر دیگر بازیکن مصدوم یا بی‌انگیزه وجود ندارد. همه بازیکنان توانشان را برای بازی می‌گذارند اما شاید جزئیات کوچک مشخص کننده برنده باشد.

 دربی بازی متفاوتی خواهد بود

من بازی بارسلونا و رئال مادرید را مقایسه می‌کنم. 90 درصد مردم برای رئال شانسی برای برد قائل نبودند اما رئال در خانه بارسلونا پیروز شد به همین دلیل دربی بازی متفاوتی خواهد بود به خصوص اینکه پرسپولیس دربی را خواهد برد!
وی ادامه داد: همانطور که گفتم ضعف و قدرت‌ها برای این بازی مهم نیست و مهم برای آنها و هم برای ما این است که این بازی مشخص کننده قهرمانی است.

نباید استقلال خوزستان را فراموش کنیم

برانکو در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس شانس بالایی برای قهرمانی دارند و اینکه این دو تیم از لحاظ امتیازی به هم نزدیک هستند آیا این مسئله باعث نمی‌شود با احتیاط بازی کنند، تصریح کرد: این را به عهده مربیان بگذارید. چون معمولا در این شرایط هیجاناتی غالب می‌شود. بعد به خاطر این هیجانات کاذب شاید در تمرینات کارها به خوبی پیش نرود. ما درباره قهرمانی حرف می‌زنیم اما نباید استقلال خوزستان را فراموش کنیم که به خوبی بازی می‌کند اما طبیعی است که ما دوست داریم تا آخر فصل با قدرت ظاهر شویم و دوست داریم عادت به برد را ادامه دهیم.  همانطور که 19 بازی است که نباخته‌ایم و می خواهیم که این وضعیت را ادامه دهیم.

اگر بنگر یک قدم عقب‌تر بود آن توپ گل نمی‌شد

وی درباره اینکه همه شایستگی فنی شما را تائید می‌کنند و سؤالاتی که از شما می‌شود برای زیر سؤال بردن شما نیست، و اینکه شما گفتید مقابل ملوان موقعیت های زیادی داشتید و حتی در دربی رفت استقلال فقط یک فرصت داشت که به گل رسید؛، خاطرنشان کرد: من مسئله‌ای را توضیح می‌دهم. من از سؤال خبرنگاران ناراحت نمی‌شوم و اگر کسی انتقادی داشته باشد نه پرسپولیس خوب بازی می‌کند و نه اینکه من یک انسان کاملی هستم.  هیچ تیمی کامل نیست. طبیعی است که اشتباه همیشه است و ما از طریق پروسه‌های تمرینی اشتباهات را برطرف می کنیم. چرا که انسان در هر حال اشتباه می‌کند. من معتقدم در دربی قبل یک اشتباه کردیم و اگر بنگر یک قدم عقب‌تر بود آن توپ گل نمی‌شد اما این مسائل در دربی پیش می‌آید شما وقتی دربی‌های دنیا را می‌بینید اشتباهات را می‌بینید اگر اشتباهات در فوتبال نباشد بازی‌ها همیشه صفر - صفر می‌شود. این اشتباهات زیبایی فوتبال است. اما ما باید به خصوص در فاز دفاع اشتباهات را کمتر کنیم. در بازی با سیاه جامگان دیدیم که لوکا اگر به مایکل و رامین رضائیان نزدیک‌تر بود راه توپ را می‌بست اما به هر حال ما تمرین می‌کنیم تا اشتباهات برطرف شود. اما این به آن معنا نیست که بازیکنی که اشتباه می‌کند بیرون بگذاریم. اما متاسفانه اشتباهات همیشه ادامه دارد.

درباره تغییرات کادر بازیکنان بحثی نکرده‌ایم

وی درباره اینکه با توجه به تمدید قرارداد شما بازیکنان مدنظرتان هم تمدید می‌کنند، گفت: فعلا درباره تغییرات کادر بازیکنان بحثی نکرده‌ایم اما طبیعی است که قراداد بعضی بازیکنان تغییر می‌کند اما تمرکز اصلی ما تا آخر فصل روی بازی‌هاست و همانطور که می‌دانید با هیچ بازیکنی حرف نزدیم و بین آنها بنگر، طارمی و انصاری هم وجود دارد. ما دوره‌ای را پیش رو داریم اما از آنجا که ریتم بازی‌ها به هم نزدیک است و اینکه دربی بزرگی در پیش داریم طبیعی است که صحبتی در این خصوص نشده است.

مهمترین فاکتور بازیکنان هستند

وی درباره نظرسنجی برنامه نود که فردا شب انجام می‌شود و در این میان رقابتی بین شما و کی‌روش انجام می‌گیرد و نظرتان درباره نظرسنجی چیست، گفت: این نظرسنجی خوب است اما مهمترین چیز بازیکنان است و من از بازیکنانم تشکر می‌کنم چون بدون آنها من خوب نیستم و همه چیز به بازیکنان بستگی دارد.این شاید یک ارزش گذاری خوبی باشد اما برای من بهترین ارزش گذاری بازیکنان هستند که می‌بینم دوست دارند پیشرفت کنند تا همه به نتایج دلخواه برسیم. اما طبیعی است برخی تک ستاره‌ها معروف‌تر می‌شوند. در فوتبال 11 بازیکن هستند که همه مهم هستند اما طبیعی است شاید افتخار بیشتر به گلزنان برسد اما کمال کامیابی‌نیا نمی‌تواند گل بزند اگر رامین رضائیان خوب سانتر نکند بنابراین همه دخیل هستند و باز تکرار می‌کنم مهمترین فاکتور بازیکنان هستند.

من برای همه آرزوی خوبی دارم

وی پیش‌بینی‌اش از بازی سپاهان و استقلال و اینکه یک کروات به قهرمانی پرسپولیس کمک کند، اظهار داشت: استیماچ بازیکن بزرگی بوده و شاگرد من هم بوده و مربی تیم ملی کرواسی هم بوده است. او همکار بزرگ من است و ارتباط خوبی با هم داریم. اما قبل از هر چیز او باید به باشگاه خودش کمک کند. آنها برای سپاهان بازی می‌کنند چون به امتیازش نیاز دارند اما اگر خوب بازی کنند به ما هم کمک می‌کنند اما چیزی که مهم است این است که تمرکز ما روی بازی خودمان است. من برای همه آرزوی خوبی دارم و قطعا نتیجه بازی امروز روی قهرمانی ما هم تاثیر گذار است.

 ما برنامه بلندمدتی داریم

وی درباره اینکه عنوان شده طاهری برنامه حضور پرسپولیس در جام باشگاه‌های جهان را داده و این بلندپروازی نیست ادامه داد: ما برنامه بلندمدتی داریم و من قرارداد دو ساله دارم. برنامه اول ما قهرمانی ایران و جام حذفی است و برنامه بعدی من حضور در آسیاست که با ثبات بیشتر به همه موارد شرایط بهتر می‌شود تا به آن چیزی که استحقاش را داریم برسیم. چون پرسپولیس باشگاه بزرگی است و هواداران به حق می‌خواهند همانطور که در ایران موفق می‌شویم در آسیا هم موفق شویم. فصل قبل دیدید که در بازی با النصر صد هزار نفر آمدند و صد هزار نفر هم برای بازی با بنیادکار و الهلال هم آمدند و باید به این هواداران احترام بگذاریم.

دیدگاه‌ها