کد خبر : 1318353 | 29 فروردين 1395 ساعت 16:25 | 64.5K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت بدنی پرسپولیس عالی است

شاهرودی: محمد انصاری نفوذ کن !

ملی پوش سابق پرسپولیس می گوید با وجود تمام اعتقادی که به این تیم دارم هرگز تصور نمی کردم پرسپولیس دربی را با این نتیجه به پایان ببرد، خودم تصور پیروزی دو بر صفر داشتم اما از بازی تیم و در نهایت نتیجه به دست آمده شگفت زده شدم.

شاهرودی: محمد انصاری نفوذ کن !
به گزارش "ورزش سه"، رضا شاهرودی در رابطه با پیروزی پرسپولیسی ها در دربی هشتاد و دوم و اوضاع این روزهای خود گفت:

خوب است که توقع از تیم بالا برود

بیست هفته ای است که پرسپولیس نباخته است، این رکورد فوق العاده ای است که توسط این تیم ثبت شده و به نظر من، کار بزرگی است که توسط این تیم انجام شده است، وقتی تیم به میدان می رود هواداران انتظار یک پیروزی یا حداقل تساوی را دارند و این خیلی خوب است، شاید خیلی ها بگویند توقع از تیم بالا می رود اما همین موضوع سبب می شود باز هم این تیم در استادیوم ها تنها نباشد و هواداران از بازی ها لذت ببرند.

رفاقت بازیکنان یکی از مهمترین عوامل موفقیت است
عوامل مهمی در نتیجه گیری پرسپولیس دخیل است که رفاقت میان بازیکنان را می توان یکی از مهمترین آنها دانست، شاید خیلی ها مثلا کش مکش سر یک ضربه پنالتی را ببینند اما کاملا مشخص است که بازیکنان این تیم با یکدیگر رفاقت دارند و قطعا همین عامل به موفقیت پرسپولیس کمک می کند، البته این عامل را باید جدا از عوامل فنی تیم دانست، انتقال توپ از دفاع به حمله را در دربی ببینید، کاملا مشخص است که برانکو روی موضوعات اینچنینی چقدر کار کرده و برنامه دارد.

هرگز این نتیجه را تصور نمی کردم

با وجود تمام اعتقادی که به این تیم دارم هرگز تصور نمی کردم پرسپولیس دربی را با این نتیجه به پایان ببرد، خودم تصور پیروزی دو بر صفر داشتم اما از بازی تیم و در نهایت نتیجه به دست آمده شگفت زده شدم. به نظر من اگر آن پنالتی دقایق پایانی نیمه اول به گل تبدیل می شد حتی ممکن بود یک پیروزی شش گله دیگر نیز به وجود بیاید.

وضعیت بدنی بارای کروات ها مهم است

برانکو مربی بسیار خوبی است، او سال ها در ایران کار کرده و کاملا با فوتبال ایران آشناست، علاوه بر این، او همانند دیگر مربیان آن حوزه اعتقاد زیادی به وضعیت بدنب بازیکنان دارد، من با استانکو و ایویچ کار کرده ام و آنها هم تکیه اصلی شان روی وضعیت بدنی بود و به همین دلیل تیم های شان موفق می شدند، اولین اصل در فوتبال روز دنیا، وضعیت بدنی بازیکنان است و دیدیم که موفقیت در جام جهانی 1998 حاصل آماده کردن بدنی بازیکنان توسط ایویچ بود.

پرسپولیس از دقیقه 60 تازه راه می افتد

همین الان می بینیم که پرسپولیس از دقیقه 60 به بعد تازه راه می افتد و بازیکنان نشانی از خستگی ندارند، در بازی مهمی همچون بازی برابر ملوان که سرخ پوشان نیاز مبرم به سه امتیاز آن داشتند فقط و فقط به دلیل وضعیت مساعد بدنی بازیکنان برمی گردد. این مشخص است که این تیم در تعطیلاتی که در میانه های لیگ به وجود می آمد به خوبی توانسته کار کند و خود را به فرم مطلوب برساند.

حضور سرخابی ها در صدر جدول برای فوتبال خوب است

خوشحال کننده ترین نکته لیگ حضور پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی است، این نکته مهمی برای فوتبال ایران است، شاید خیلی بگویند تیم های شهرستانی و ... اما باید قبول کنیم که هر زمان که این دو تیم در صدر قرار دارند می توانند فوتبال ایران را روی فرم بیاورند، علاوه بر آن حضور پرتعداد علاقه مندان به این دو تیم در ورزشگاه ها نکته مهمی است که نباید از آن بگذریم. سال ها بود که یکی از این دو تیم در کورس نبودند اما امسال از این نظر فوق العاده است.

انصاری باید نفوذ کند

محمد انصاری در دفاع فوق العاده است، او بازیکنی است که هم از فیزیک مناسبی بهره می برد و هم در تاکتیک تیمی به خوبی جواب داده است اما باید با هماهنگی سایر بازیکنان بیشتر نفوذ کند، او باید در سیستم رو به جلو نیز به همین ترتیب بازی کند، اغلب نفوذهای پرسپولیس توسط رامین رضاییان انجام می شود که شاید جزء تاکتیک های تیم باشد.

در این پست بازیکنان بزرگی بودند

در این پست در این تیم بزرگان زیادی بازی کرده اند و من به عنوان یک پیشکسوت به انصاری توصیه می کنم روی نفوذهای خود کار کند او باید تمرینات زیادی را انجام دهد تا یک بازیکن کناری فوق العاده شود، رفت و برگشت های سریع، پا به توپ شدن، سانترهای ایستا و در حال حرکت، دفاع کردن، یارگیری، اضافه شدن به حمله، استفاده از توپ های، شوت زنی های به موقع و ... تمام آیتم هایی هستند که یک بازیکن کناری باید داشته باشد و انصاری باید ببیند در کدام یک از این ها ضعیف است تا به مرز آمادگی برسد.

اعتبارم را از سر راه نیاورده ام

چهار دیدار پیش از جمع سیاه جامگان جدا شدم، بعد از پیروزی در برابر گسترش فولاد ترجیح دادم دیگر در این تیم نباشم و با هماهنگی آقای کاظمی از این تیم جدا شدم، چک شخص را به من دادند اما آن هم برگشت خورد، با اتفاقات مدیریتی که افتاد احساس کردم شخصیتم زیر سوال می رود و به همین دلیل کنار کشیدم، من اعتبارم را از سر راه نیاورده ام و  به هر قیمتی و هر جایی حاضر نمی شوم، همه می دانند که من چقدر عاشق پرسپولیس هستم اما دوست ندارم به هر قیمتی حتی در این تیم حضور پیدا کنم که باعث زیر سوال رفتن وجهه ام شوم. اخیرا شنیده ام که تدابیری را برای تسویه حساب ها اندیشیده اند که باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

دیدگاه‌ها