کد خبر : 1318594 | 30 فروردين 1395 ساعت 15:25 | 138.1K بازدید | 27 دیدگاه

تمجید کروات‌ها از برانکو بعد از فتح دربی

پروفسور پرسپولیس در مسیر جاودانگی (عکس)

سایت sportske.jutarnji کرواسی در پی فتح دربی توسط مربی کروات پرسپولیس در گزارشی به تعریف و تمجید از پروفسور سرخپوشان پرداخت.

پروفسور پرسپولیس در مسیر جاودانگی (عکس)
به گزارش "ورزش سه"، نویسنده این سایت در مقدمه گزارش آورده است:« وقتی من دو ماه پیش او را دیدم پرسپولیس در رده چهارم لیگ بود، اما در همان برهه  به قهرمانی در ایران فکر می کرد.برانکو گام به گام و صبورانه تیمش را به صدر جدول لیگ ایران رساند. تیم او این هفته در دربی تهران که یکصد هزار تماشاگر داشت رقیب دیرینه خود استقلال را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد، تیم او با وجود از دست دادن یک ضربه پنالتی 3 بر صفر پیش افتاد و در نهایت 4 بر دو پیروز شد تا به فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ با یک امتیاز بیشتر از استقلال خوزستان و سه امتیاز بیشتر از رقیب دیرینه اش در صدر جدول قرار گیرد. برانکو در صورت کسب عنوان قهرمانی ایران با پرسپولیس  پس از استانکو، فرانچیچ و کرانچار چهارمین کرواتی خواهد بود که قهرمان ایران خواهد شد».

1103159

نویسنده در تکمیل گزارش خود آورده است:« پرسپولیس تیم برانکو محبوبترین تیم ایران است که نزدیک به ده سال در حسرت جام قهرمانی مانده است. هنگامی که پروفسور هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت این تیم در منطقه سقوط بود، در آن سال بحرانی برانکو تیمش را در پایان فصل هشتم کرد، اما جاه طلبی برانکو تیم را قانع کرد که این بار برای قهرمانی بجنگد».

نکته جالب توجه گزارش این سایت کروات به آمارهایی که درخصوص برانکو داده است.«برانکو در صورت قهرمانی در ایران مانند مورینیو و ایویچ در جمع مربیانی قرار می گیرد که در سه کشور قهرمان شده است، او در کرواسی دو بار با دینامو زاگرب و در چین با شاندونگ قهرمان شده و حالا امیدوار است این اتفاق با پرسپولیس در ایران هم تکرار شود.برانکو به این ترتیب در جمع تعدادی از مربیان نخبه کروات مانند برانک زبیچ که در آلمان، اتو باریچ که در اتریش، بلاژویچ که در سوئیس و ایویچ که در هلند، بلژیک و پرتغال قهرمان شده اند قرار خواهد گرفت».

دیدگاه‌ها