کد خبر : 1318865 | 31 فروردين 1395 ساعت 14:15 | 40.9K بازدید | 1 دیدگاه

قضاوت ترکی به ضرر استقلال بود؟

آرای متناقض کارشناسان داوری دربی

کارشناسان داوری فوتبال ایران نظرات متفاوتی نسبت به قضاوت محسن ترکی در دربی هشتاد و دوم دارند.

آرای متناقض کارشناسان داوری دربی
به گزارش "ورزش سه"، اعلام نام ترکی برای قضاوت دیدار هفته بیست و ششم استقلال تهران و پرسپولیس موجب شد برخی از هواداران آبی‌ها به این انتخاب کمیته داوران معترض شوند و پیش از دربی 82 نارضیاتی‌شان را ابراز کنند که البته بعد از انجام بازی این اعتراض بیشتر شد.

ترکی که دربی دور رفت را به خوبی قضاوت کرده بود در بازی اخیر استقلال و پرسپولیس مورد انتقاد برخی از کارشناسان داوری فوتبال ایران قرار گرفت طوری که آنها معتقد بودند این داور اشتباهات تاثیرگذاری در این مسابقه داشته است.

صحنه‌هایی که نظرات مختلف کارشناسان داوری را به همراه داشته در دقایق 31 و 32 دربی و زمانی که پرسپولیس تنها با یک گل از استقلال پیش بوده اتفاق افتاده است.

صحنه اول

ارسال خسرو حیدری از کرنر سمت راست با عبور از تیرک دوم به میثم مجیدی رسید که مدافع استقلال با ضربه سر توپ را جابر انصاری رساند و او نیز با دریبل روی پا شوت‌زنی کرد و در محوطه 6 قدم توپ به احمد نوراللهی برخورد داشت تا صحنه مشکوک به خطای هند پنالتی در این صحنه شکل بگیرد.

هوشنگ نصیرزاده بلافاصله بعد از بازی مصاحبه‌ای انجام داد و گفت این صحنه پنالتی نبوده و توپ به شکم نوراللهی برخورد کرده است در حالی که نوید مظفری در برنامه چارسو شبکه خبر و همچنین محمد فنایی شب گذشته در برنامه 90 اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند که می‌توانست استقلال را صاحب فرصت خوب گلزنی و حتی تساوی یک بر یک کند.

1103317

1103319

صحنه دوم

یک دقیقه پس از این صحنه نیز خطای مشکوک دیگری در محوطه جریمه و مقابل دروازه پرسپولیس اعلام نشد که مجددا اعتراض نیمکت‌نشینان و هواداران استقلال را به همراه داشت؛ جایی که سانتر خسرو حیدری از کرنر سمت راست زمین را میثم مجیدی زد و رامین رضائیان توپ  را از روی خط دروازه پرسپولیس دفع کرد که این توپ در برگشت مقابل دروازه به آرش برهانی رسید و ضربه آرام این بازیکن توسط ماریچ دور شد؛ موضوعی که خود برهانی به آن معترض بوده این است که نوراللهی پیش از زدن ضربه‌اش پیراهن او را کشیده اما ترکی دستور به ادامه مسابقه داده است.

هوشنگ نصیرزاده و محمد فنایی دو کارشناس داوری فوتبال ایران ادامه مسابقه را تصمیم درست ترکی می‌دانند اما نوید مظفری همانند صحنه مشکوک قبل معتقد بوده دومین پنالتی نیز برای تیم پرویز مظلومی اعلام نشده است.

1103318

و یک اخراج...

همچنین فنایی اعتقاد داشته زمانی که بازی 3 بر یک به سود پرسپولیس بوده و استقلال از سمت چپ زمین قصد ضد حمله داشته رامین رضائیان روی یعقوب کریمی خطا می‌کند که می‌توانست با کارت برای مدافع سرخ پوشان همراه باشد و اگر این اتفاق می‌افتاد تیم برانکو باید 10 نفره به بازی ادامه می‌داد.

1103320

البته این نخستین بار نیست که شاهد نظرات متفاوت کارشناسان داوری در خصوص نحوه قضاوت در دربی‌ها هستیم و در گذشته نیز صحنه‌های مشکوک به پنالتی اختلاف نظر و درگیری لفظی شدید کارشناسانی همچون نصیرزاده و غیاثی را به همراه داشته است.

دیدگاه‌ها