کد خبر : 1318873 | 31 فروردين 1395 ساعت 14:37 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت بازیکن سابق سپاهان از نوید کیا

محرم با سپاهان و سپاهان با محرم بزرگ شد

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان اصفهان از نویدکیا حمایت کرد.

محرم با سپاهان و سپاهان با محرم بزرگ شد
احمد جمشیدیان، بازیکن فعلی تیم فوتبال پاس همدان در گفتگو با  "ورزش سه"  تحولات تیم فوتبال سپاهان و اتفاقاتی که برای نویدکیا با سرمربیان یکی دو فصل اخیر این تیم رقم خورد را اینگونه شرح داد:

اینکه گفته می‌شود محرم نویدکیا به خاطر بازیکن پیشنهادی‌اش به آقای فرکی، ناراحت بوده و در نیم فصل حضور نداشته، اشتباه است و من کاملاً در جریان تمام اتفاقات افتاده در باشگاه هستم. مسئولان هم خوب می‌دانند که چرا محرم در تیم حضور نداشت پس خواهشاً مردم را به اشتباه نیاندازید. محرم در این سال‌ها هیچ وقت در کار کادرفنی دخالت نکرده و نمی‌کند و مطرح شدن این صحبت‌ها اشتباه است.

بازیکن تیم پاس همدان با بیان اینکه سپاهان در طول حضورش در لیگ‌برتر امسال اولین سالی بود که با مشکلات مالی مواجه شده است گفت: این مسئله مربوط به مدیریت کارخانه و اتفاقاتی است که در آنجا می‌افتد و ربطی به تیم و بازخورد مالی و حتی اوضاع فنی تیم نداشته و ندارد. در این چند سال مشابه اتفاقی که امسال برای سپاهان افتاد در ذوب‌آهن، مس و ... افتاده است، چون تیم‌های صنعتی و کارخانه‌های بزرگ گاها زیانده هستند و این مشکلات مالی در آنجا طبیعی است.

بازیکن فصل پیش استقلال در ادامه گفت:   فولاد مبارکه امسال مشکلات شدید مالی داشته و این مشکلات به باشگاه سپاهان آسیب رسانده است و  در طول 16 سال حضور این تیم در لیگ‌برتر اگر یک بار این اتفاق رخ بدهد، چیز غیرطبیعی نیست و اینکه همه چیز را به این مسائل ربط بدهیم به نظرم درست نیست. مشابه اتفاقاتی که برای سپاهان افتاده را همانطور که گفتم زیاد دیدیم مثلاً همین ذوب‌آهن چند سال پیش تا پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت اما نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند و پس از آن دوباره به شرایط خوبش بازگشت و با مدیریت خوب، منابع مالی و کادرفنی عالی توانستند تیم را دوباره به کورس برگردانند. در آن زمان هم مشکلات مالی و هم مشکلات مدیریتی داشتند که با رفع این مسائل توانستند به جایگاهی که حقشان بود دست پیدا کنند.

 جمشیدیان با انتقاد از کنار گذاشته شدن قدیمی‌ها گفت: اتفاقاتی که امسال در سپاهان رخ داد به اندازه 7، 8 سال گذشته بود، چه در بحث تعویض مربی و چه نتایجی که تقریباً در طول این چند ساله سپاهان به دست آورده است، غیرقابل پیش بینی بود. در واقع باشگاه 90 درصد اسکلت تیم را حفظ کرده بود و تنها چند بازیکن جوان و مستعد و همچنین باتجربه مثل پادووانی به تیم اضافه کرده بود که خب با این ترکیب همه فکر می‌کردند که سپاهان مجدداً مدعی قهرمانی لیگ خواهد بود و از وجه‌اش در آسیا همانند همیشه دفاع کند که اما نتایج به دست آمده در حال حاضر سپاهان را به اینجا رسانده است. من این را می‌خواهم بگویم که اکنون درگیری باشگاه با بازیکنان قدیمی زیاد شده و فشار زیادی روی این بازیکنان ایجاد کرده‌اند. سؤال اینجاست که هادی عقیلی 2 ماه نیست و در تیم حضور ندارند، چرا؟! هادی عقیلی بازیکنی که یک دهه با سپاهان افتخار کسب کرد و در بدترین شرایط به تیم کمک کرده به عنوان کاپیتان، رفیق و دوست همیشه یار و یاور تیم و بازیکنان بوده الان چرا دیگر حضور ندارد و چه اتفاقی می‌افتد که هادی باید کنار گذاشته شود؟ در صورتی که اکنون سپاهان به تک تک بازیکنانش و آرامش نیاز دارد و تنها راهکار رسیدن به آرامش حضور کاپیتان‌های تیم (محرم و هادی) است، وقتی شما کاپیتان‌های تیم رابه دلیل مشکلات تیمی و مالی کنار می‌گذارید، چه امنیتی برای سایر بازیکنان تیم وجود دارد و قطعاً شخصیت تیم زیرسوال می‌رود.

وی گفت: سپاهان با محرم و محرم با سپاهان بزرگ شده است و این دو به هم وابسته‌اند، سپاهان بخشی از موفقیت را مدیون حضور محرم است و محرم هم موفقیت‌های کسب شده‌اش در این سال‌ها را مدیون حضورش در این تیم است. در واقع اسم محرم و سپاهان به هم گره خورده است. مشکلات بین محرم و سرمربی قطعاً انضباطی نیست که اگر بود صددرصد حق تصمیم‌گیری درباره حضور یا عدم حضورش با سرمربی بود. من فکر می‌کنم اگر سرمربی در شرایط ایده‌آلی بود و نتایج مطلوبی را با تیم می‌گرفت و حضور محرم و هادی به تیم خدشه وارد می‌کرد. آن وقت این موضوع قابل بحث بود، اما سپاهان شدید با مشکل تیمی مواجه است و در رتبه دهم و یازدهم جدول قرار دارد و در آسیا هم از ۴ بازی ۳ باخت داده.

او در ادامه جرفهایش گفت : به نظر من باید بگردیم و ببینیم مشکل کار کجاست؟ وقتی به راحتی محرم را بدون مشکل فنی کنار می گذارند. شاید مسئولان بالادستی فکر می‌کنند با شخصی به نام سرمربی کسی که دیگران(بازیکنان و هواداران) نمی‌توانند یقه‌اش را بگیرند، می‌توانند اعمال نفوذ کنار و به محرم و هادی ضربه بزنند و این دو را از دور خارج کنند‌. من به عنوان کسی که ۵، ۶ سال از عمر فوتبالی‌اش را در این تیم گذرانده و با سپاهان به مقام قهرمانی رسیده و بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته و از حضور در این تیم افتخار می کند و همه او را با لباسش می‌شناسند صحبت می‌کنم و می‌گویم امسال که گذشت و دیگر رسیدن به مقام قهرمانی امری محال برای سپاهان است، اگر تصمیم به خارج کردن تیم از بحران دارید از بزرگترهای مثل محرم و هادی در سپاهان کمک بگیرید و این را بدانید که تخریب این دو جز ضرر و زیان به باشگاه چیز دیگری نخواهد داشت.

جمشیدیان گفت » سپاهان اگر تصمیم به خارج شدن از بحران در فصل آینده دارد، باید همین حالا به فکر تیم باشد و بهترین راهکار برای آنها رسیدن به آرامش است و نباید با تصمیمات عجولانه این آرامش را از تیم بگیرند. هرکس در زندگی شخصی‌اش به مشکلی برخورد می کند با بزرگانی آن را مطرح می کند و آنها مشکلات را بررسی می‌کنند و سپس رفع و رجوع‌شان می‌کنند و سپاهان هم باید همین کار را انجام دهد و از بزرگانی مثل هادی، محرم و رحمان کمک بگیرد، این‌ها کسانی هستند که در شادی‌ها و سختی‌های حضور داشتند، حل کند.شما کسانی که دلسوزتر از همه هستند را کنار گذاشتید، بعد می‌خواهید حاشیه برایتان ایجاد نشود؟ مطمئنا همه با کنار گذاشته شدن این دو پیش خود می‌گویند این قضیه بودار است و خواستند هجمه‌ای علیه این دو ایجاد کنند.برای باشگاهی با عقبه ۱۰، ۱۵ ساله این رفتارها و بی‌معرفتی‌ها به دور از وجدان باشگاهی است. وقتی درباره شخصی مثل محرم صحبت می‌کنیم در واقع صحبت از حضور ۱۰، ۱۵ ساله اوست، نه اتفاقات یک ساله‌ای که در تیم افتاده و مقصر اصلی او جلوه کرده است.مسئولان باید این را بدانند که هر اتفاقی در سپاهان می‌افتد مربوط به یک شخص یا بازیکن در تیم نیست. این اتفاقات تنها با ایجاد آرامش، آرامشی که توسط بزرگترهای تیم رخ می‌دهد.

او با مقایسه مسی و محرم حرفهایش را این طور تمام می کند :در سال‌های حضورم در سپاهان و زمانی که محرم مصدوم شده بود و یک نیم فصل حضور نداشت، به باشگاه رفت و مبلغ قراردادش را به اندازه یک نیم فصل کم کرد. پس اگر محرم قصدش آسیب رساندن به تیم بود هیچگاه در یک برهه زمانی این کار را نمی‌کرد. بعضی از دوستان معتقدند محرم می‌خواهد به مقام و منسبی برسد، چطور این فکر را می‌کنند؟ در کشوری که افرادی مثل محرم که در فوتبال یدطولایی دارند و جز اسطوره‌ها و هم‌دوره‌های علی کریمی و فرهاد مجیدی هستند چرا باید اسطوره‌کشی شود و آنها دیده نشوند؟ شما اگر در کارفنی محرم ایرادی می‌بینید چرا از جهات دیگر بر روی دوش او فشار وارد می‌کنید و در امورداخلی باشگاه دخالتش می‌دهید و همه جوره بار باشگاه و تیم را بردوش او می‌اندازید؟ الان چند هفته‌ای است که بارسلونا و مسی نتیجه‌ای نگرفتند اما آیا باشگاه تنها مشکلات را بردوش مسی می‌اندازد یا او در امورفوتبال مداخله می‌دهد؟ همانطور که گفتم مشکلات سپاهان ریشه‌ای است و امسال باید با تصمیمات بجا و درست و کمک گرفتن از بزرگان و سرآمدان تیم آنها را برطرف کنند.

دیدگاه‌ها