کد خبر : 1319727 | 03 اردیبهشت 1395 ساعت 21:09 | 144K بازدید | 0 دیدگاه

فراموشی شکست دربی با بهترین نمایش فصل

استقلال 3 ـ فولاد 0؛ بوی خوش جوانی

تیم فوتبال استقلال با ارائه یک بازی تماشایی و روبه جلو فولاد خوزستان را با نتیجه قاطع 3 بر صفر شکست داد و به رده دوم جدول صعود کرد.

استقلال 3 ـ فولاد 0؛ بوی خوش جوانی
به گزارش "ورزش سه"، استقلال در همان دقایق اولیه توسط ابراهیمی(8)، برزای(13) و انصاری(36) 3 گل وارد دروازه فولاد کرد و پس از آن با اداره بازی این نتیجه فوق‌العاده را حفظ کرد. البته آنها می‌توانستند گل‌های بیشتری نیز به ثمر برسانند.


هفته بیست و هفتم لیگ برتر
ورزشگاه: آزادی
داور: علیرضا فغانی ؛ کمک‌ها: علی میرزابیگی، محمدرضا امینی و رضا عادل / ناظر: اسماعیل صفیری


استقلال تهران

سید مهدی رحمتی، محمدامین حاج‌محمدی، هرائر مگویان، امید نورافکن، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی (شعبانلو 82)، خسرو حیدری، بهنام برزای (مهدی مومنی)، جابرانصاری و سجاد شهباززاده
سرمربی: پرویز مظلومی


فولاد خوزستان

مهرداد طهماسبی، محمد اهل شاخه، لئوناردو مساریچ، عبدالله ناصری (عبدالله زاده 73)، امید خالدی (بهمن کامل 46)، اکبر ایمانی، ساسان انصاری، ماتیاس چاگو، امیر حسین فشنگچی، اسماعیل شریفات و دورگ کوئه ماها (حسین ابراهیمی 46)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ


اخطار

ماتیاس چاگو (35) از فولاد

 جابر انصاری(63) از استقلال


شرح گل ها

١-٠( استقلال تهران-دقیقه ٩-امید ابراهیمی): اشتباه عبدالله ناصری و محمد اهل شاخه در دفع توپ این فرصت را به استقلالی ها داد و پاس جابر انصاری به امید ابراهیمی و ضربه زیبا ابراهیمی به گل اول بازی تبدیل شد.

٢-٠(استقلال تهران-دقیقه ١٢- بهنام برزای): سانتر زیبای جابرانصاری را بهنام برزای با یک ضربه سر دقیق به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

٣-٠( استقلال تهران- دقیقه ٣٧-جابر انصاری): بازهم اشتباه مدافع راست فولاد و جا ماندن محمداهل شاخه این موقعیت را به شهباززاده داد تا با یک پاس به عقب موجب گل سوم استقلال را در آزادی فراهم کند، انصاری با یک بغل پا گل سوم تیمش را زد.


1104038


شرح بازی


فولاد در دقایق ابتدایی نمایش هجومی و میل به گلزنی بیشتری با یک ضربه آزاد و سانتر از جناحین داشت اما گل دقیقه نهم امید ابراهیمی روند بازی را به سود آبی‌ها تغییر داد و آنها توانستند سه دقیقه بعد با ضربه سر بهنام برزای به گل دوم برسند تا شیرازه تیم اهوازی از هم پاشیده شود و نتواند عملکرد خوب اوایل بازی را ادامه دهد. پس از این گل هر دو تیم روی ارسال از کناره‌ها برنامه داشتند که هیچ یک نتیجه‌ای نگرفتند اما در این بین استقلال توانست با حرکت تمرین شده بازیکنانش و ضربه تمام کننده جابر انصاری در دقیقه 37 به گل سوم برسد تا 3 امتیاز خود را قطعی کند. بعد از این گل حملات دو تیم کاهش پیدا کرد و نیمه اول با پیروزی 3 بر صفر آبی‌پوشان خاتمه یافت.

در 45 دقیقه دوم شاگردان پرویز مظلومی سعی در حفظ توپ در میانه زمین و گاها ارسال‌های خسرو حیدری و شوت از راه دور شانس خود را برای رسیدن به گل چهارم امتحان می‌کردند که حاصلی برای آنها در پی نداشت و حملات فولاد نیز بی‌خطر دفع می‌شد که البته درخشش مدافعان و رحمتی دروازه‌بان استقلال نیز تیم اسکوچیچ را در رسیدن به گل ناکام گذاشت.




بهترین بازیکن:

خسرو حیدری، جابر انصاری و امین حاج‌محمدی از خوب‌های استقلال بودند اما بهترین بازیکن امروز کسی جز امید ابراهیمی نبود که با گلزنی در دقایق اولیه نقش اصلی را در برد پرگل استقلال مقابل فولاد داشت.


اتفاق ویژه:

این سومین پیروزی استقلال مقابل فولاد بود. آنها در این فصل 8 گل وارد دروازه دراگان اسکوچیچ کردند و تنها یک بار اجازه گلزنی به قرمزپوشان را داده‌اند. نکته مهم برد استقلال با حداقل نیروی انسانی و استفاده از جوان‌هایی بود که در اکثر اوقات پشت خط مانده بودند. استقلال با این برد به رده دوم جدول رسید تا فشار روی پرسپولیس کماکان ادامه داشته باشد.


1104037


لحظات حساس


دقیقه ٤: ضربه آزاد امیر حسین فشنگچی در حالی که به بیرون می رفت، مگویان به یک کرنر برای فولادی ها تبدیل کرد.
دقیقه ٦: سانتر عبدالله ناصری به راحتی در اختیار سید مهدی رحمتی قرار گرفت.
دقیقه ١٧: سانتر ناصری را امین حاج محمدی به کرنر فرستاد.
دقیقه ٢٣: پاس به عقب اشتباه شریفات می رفت تا استقلالی ها را دارای یک موقعیت خوب کند اما ناصری توپ را دور کرد.
دقیقه ٢٥: سانتر خسرو حیدری از سمت راست بازهم می رفت تا شهباززاده را در موقعیت خوب قرار دهد اما با خوش شانسی فولادی ها به بیرون رفت.
دقیقه ٢٧: سانتر عبدالله ناصری را امین حاج محمدی به کرنر فرستاد.
دقیقه ٣٩: کرنر امیرحسین فشنگچی با ضربه سر مساریچ همراه شد اما رحمتی با واکنشی فوق العاده مانع از گلزنی اش شد.
دقیقه ٤٠: اشتباه اکبرایمانی در دفع توپ موقعیت ضدحمله را به استقلالی ها داد اما بهنام برزای نتوانست تک به تک را به گل چهارم تبدیل کند.
دقیقه ٤٣: پاس امیرحسین فشنگچی به کوئه ماها رسید اما وی نتوانتست از موقعیت استقاده کند.
دقیقه ٤٨: برخورد فرشید اسماعیلی و ماتیاس چاگو باعث مصدومیت شدید دو بازیکن شد.
دقیقه٥٧: شوت از راه دور حسین ابراهیمی با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه٦٠:سانتر استقلالی ها را انصاری با سر به عقب پاس داد و اما ضربه بازیکن استقلال در مسیر رفتن به گل به محمداهل شاخه برخورد کرد و در ادامه سانتر خسرو حیدری و ضربه سر برزای به بیرون رفت.
دقیقه ٧٠: پاس فشنگچی به ابراهیمی و ضربه این بازیکن بعد از دو ضربه به محمد اهل شاخه رسید و وی دروازه را توانست باز کند اما داور این صحنه را آفساید اعلام کرد. تصمیمی که صحنه اهسته نشان داد اشتباه بوده است.
دقیقه ٧٧: شوت شهباززاده در موقعیت خوب با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه٧٩: ضد حمله استقلالی ها با دریبل زیبای شهباززاده همراه شد که ضربه شهباززاده بازهم به بیرون رفت.
دقیقه ٨٣: مصدومیت اسماعیل شریفات باعث شد تا فولادی ها دقایق پایانی را ١٠ نفره ادامه دهد.
دقیقه ٩٠: شوت از راه دور شهباززاده با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه٩٠+١: حرکت تکنیکی مهدی مومنی و شوت از راه دور او با اختلاف به بیرون رفت.


دیدگاه‌ها