کد خبر : 1320522 | 06 اردیبهشت 1395 ساعت 11:41 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

افشاردوست:

لوزانو تشخیص می دهد کدام مربی به ژاپن برود

دبیر فدراسیون والیبال گفت: ابتدا باید به فکر صعود به المپیک باشیم و اگر این اتفاق افتاد ما شانس مدال‌مان را در المپیک بررسی می کنیم.

لوزانو تشخیص می دهد کدام مربی به ژاپن برود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محمود افشاردوست درباره شرایط تیم ملی والیبال اظهار کرد: وضعیت بدی نداریم و همه چیز خوب است. تیم تمرینات جدی را انجام می دهد و مشکل خاصی ندارد همه چیز طبق برنامه ریزی لوزانو انجام می شود و بازیکنان با انگیزه تمام کار می کنند و مشکلی نیست و باید منتظر شروع مسابقه ها باشیم.

افشاردوست درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی قبل حضور در رقابت های انتخابی المپیک اظهار کرد: برخی از دوستان می گویند تیم ملی باید بیشتر بازی می کرد اما این موضوع امکان پذیر نبود. ما چند دسته تیم داریم. برخی از کشورها به المپیک صعود کردند و مشکلی ندارند و لیگ‌شان در حال جریان است و دلیلی ندارد برای بازی تدارکاتی لیگ خود را تعطیل کنند. برخی از کشورها به مانند ما باید در رقابت های انتخابی شرکت کنند به مانند لهستان و فرانسه که حریفان ما هستند و ما با آنها بازی می کنیم. به غیر از این تیم ها تیم دیگری وجود ندارد که بتوان با آنها بازی کرد. ما هم می دانیم که اگر بازی های بیشتری برگزار می شد یا در تورنمنتی شرکت می کردیم خیلی خوب بود. مکاتبات زیادی هم انجام دادیم و صحبت های حضوری انجام دادیم اما شرایطش مهیا نشد.

دبیر فدراسیون والیبال درباره مصدومیت های بازیکنان گفت: مصدومیت جز لاینفک تمرین های پرفشار و حرفه ای است و هر لحظه امکان دارد مصدومیت برای هر بازیکنی رخ بدهد. تیم با انگیزه صددرصدی تمرین می کنند و همه می خواهند جزو تیم ملی باشند. بنابراین فشار زیاد است و احتمال آسیب می رود. خوشبختانه آسیب دیدگی هایی که تا الان در تمرین ها پیش آمده جزو مصدومیت های معمول و طبیعی بوده است و آسیب جدی که گریبان تیم را بگیرد رخ نداده. امیدوارم از این به بعد هم اتفاقی رخ ندهد پزشک تیم هم خیلی جدی کار می کند و بازیکنان را به خوبی زیرنظر دارد.

افشاردوست با بیان اینکه مصدومیت ها ربطی به تمرین های لوزانو ندارد، گفت: برخی آسیب ها مثل دندان درد غفور اصلا جزو آسیب های خاص محسوب نمی شود و ربطی به والیبال ندارد. امیدواریم اتفاق بدی در ادامه رخ ندهد. من تمام تمرین ها و بدنسازی تیم را بررسی کردم و بازیکنان هم از این شرایط راضی اند.

او در ادامه افزود: صعود به المپیک انگیزه ایجاد می کند و بازیکنان ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند و اهمیت حضور در المپیک را به خوبی می دانند. همه بازیکنان ما به بلوغ فکری و تکنیکی رسیده اند و شرایط را درک می کنند و برای شاد کردن دل مردم هر سختی را به جان و دل می خرند. با این حال آنها با تمام توان از خودشان محافظت می کنند تا بتوانند به بهترین شکل در رقابت ها حاضر شوند.

افشاردوست درباره تمرین های لوزانو گفت: او تمرین های مختلف را انجام می دهد و کارهای بدنسازی را به خوبی انجام می دهد. وی به دریافت های اول و همچنین تغییر فاز از حمله به دفاع و برعکس تاکید زیادی می کند. لوزانو کار تیمی با فشار بالا را انجام می دهد.

او درباره دو گروه کردن تیم ملی اظهار کرد: دو گروه کردن تیم ملی را از قبل هم داشتیم. در حال حاضر هم تیم «الف» و «ب» کار خودشان را انجام می دهند و موضوع جدیدی نیست. این دو گروه شدن باعث افزایش انگیزه بازیکنان شده و آنها بر قرار گرفتن در تیم الف تمرین های خوبی را انجام می دهند. درهای تیم ملی به روی همه باز است و کادر فنی تیم ملی از همه بازیکنان به خوبی استفاده می کند و در صورت لزوم بازیکنان از این دو گروه جابه جا می شوند. همان طور که گفته دو گروه کردن تیم ملی از 4 سال قبل وجود داشته و مربوط به الان نیست.

او درباره رقابت های انتخابی المپیک گفت: در ورزش های توپی و گروهی نمی توان نتیجه را پیش بینی قطعی کرد چرا که گروه است و همه بازیکنان باید با تمام توان کار کنند تا تیم موفق باشد. برنامه ریزی فدراسیون و رویکرد به این سمت است که تیم با آمادگی صد در صدی راهی این رقابت‌ها شود و تیم به المپیک صعود کند.

افشاردوست درباره حریفان ایران در این رقابت‌ها گفت: لهستان قهرمان جهان و فرانسه قهرمان لیگ جهانی است. استرالیا تیم خطرناکی است و دوره گذشته به المپیک صعود کرده است. استرالیا در این دوره هم تیم خطرناکی است چرا که بازیکنان آن در لیگ‌های معتبر حضور دارند و به دلیل اینکه لیگ داخلی ندارند در خارج از کشور با بهترین ها کار می کنند. ژاپن هم به دلیل اینکه میزبان این رقابت هاست تمام تلاش خود را انجام می دهد. چین را هم نباید دست کم گرفت چراکه پیشینه خوبی در والیبال دارد.

بنابراین نمی توان از تیمی به راحتی گذشت اما باید بگویم که آماده سازی برای رقابت‌های انتخابی المپیک در تمام رشته‌ها متفاوت‌تر از رقابت‌های دیگر است. المپیک هر چهار سال یکبار رخ می دهد و همه می خواهند از پتانسیل خود استفاده کنند.

او درباره شانس ایران برای قرار گرفتن روی سکوی المپیک گفت: ما بعد از صعود برنامه داریم تا بتوانیم روی این موضوع کار کنیم. پیش از این بررسی صورت گرفته بود اما باز هم بعد از صعود باید بررسی بیشتری برای شانس مدال در المپیک انجام دهیم. گروه بندی المپیک را هم باید مورد توجه قرار داد.

او در پایان درباره مشخص شدن نفرات کادر فنی به رقابت های انتخابی المپیک گفت: لوزانو سرمربی تیم ملی است و او تشخیص می دهد چه کسی می تواند بیشترین کمک را به او و تیم کند. فدراسیون هیچ بحثی در این زمینه ندارد.


دیدگاه‌ها