کد خبر : 1322143 | 12 اردیبهشت 1395 ساعت 12:00 | 28.7K بازدید | 18 دیدگاه

کناره گیری از لیگ تبعات دارد

سمندر: بازی در یادگار، ظلم به حق الناس است

مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز، برگزاری بازی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام(ره) را اجحافی دیگر در حقوق این باشگاه عنوان کرد.

سمندر: بازی در یادگار، ظلم به حق الناس است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت باشگاه گسترش فولاد تبریز، غلامرضا سمندر در واکنش به مصاحبه غلامرضا بهروان، مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر مبنی بر تصمیم برگزاری دیدار گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس تهران در ورزشگاه یادگار امام اظهار داشت: ما این تصمیم را اجحافی دیگر در حقوق قانونی مان می دانیم و واقعیت امر این است که زبان مان از توصیف شرایط و آنچه بر ما روا داشته شده قاصر است.
سمندر شرایط پیش آمده برای باشگاه گسترش فولاد را بسیار رنج آور بیان داشت و تصریح کرد: واقعا خسته شده ایم و نمی دانیم تا چه حد باید تاوان ورود به عرصه ورزش را بپردازیم و همواره دنبال احقاق حقوق مسلم مان هستیم، تداوم چنین وضعیتی واقعا توان فرساست.


وی در ادامه اظهاراتش افزود: مسائل مختلفی در سالهای گذشته برای مان پیش آمده و بی عدالتی های زیادی بر ما گذشته که مطمئنیم هیچ مجموعه دولتی و خصوصی تحمل ماندن در این شرایط را ندارد.


غلامرضا سمندر، فعالیت باشگاه گسترش فولاد را بر آمده از سرمایه گذاری شخصی قلمداد کرد و خاطر نشان ساخت: بی تردید صاحبان امر در ورزش و فوتبال کشور آگاهند که از نظر شرعی و اخلاقی، ظلم به حق الناس مانند پایمال کردن بیت المال امری نکوهیده است و از همین رو، بی عدالتی و رفتار دلسرد کننده با فردی که با هزینه شخصی و صرفا بنا به عشق و علاقه و افزایش نشاط اجتماعی در بین جوانان، پای در عرصه باشگاهداری گذاشته به هیچ عنوان اخلاقی نیست.


مدیر عامل باشگاه گسترش فولاد تبریز، با اشاره به مشکلات داوری و از دست رفتن امتیازات در بازی های فصل اخیر لیگ برتر و عدم حمایت از حقوق این مجموعه خصوصی در مدیریت ورزش کشور، ابراز داشت: همانطور که برای مشکلات و دفاع از حقوق تیم های وزارتی و غیره ... پای مجموعه های مختلف به میان می آید و همه درصدد حل مسائل هستند، باید برای باشگاه های خصوصی نیز چنین رویه و تفکری اندیشیده شود.
سمندر در ادامه اضافه کرد: ما با تمامی قوا و با خلوص نیت و هدفگذاری بلند مدت، وارد عرصه باشگاهداری شده ایم و میزان و نحوه سرمایه گذاری مان نیز بر همه آگاهان مشخص و نمایان است.


وی برخورداری از حقوق قانونی را امری طبیعی و بدون بحث دانست و بیان داشت: متاسفانه شرایط را به جایی رسانده اند که برای استفاده از حقوق بر حق مان نیز باید با چالش رو به رو شده و وادار به تنش شویم.
غلامرضا سمندر با ابراز ناراحتی از تعیین ورزشگاه یادگار امام تبریز بعنوان میزبان بازی خانگی گسترش فولاد و پرسپولیس تهران، یادآور شد: هیچ بهانه و توجیهی در این خصوص وجود ندارد و حقیقت امر آن است که توان و اراده ای برای دفاع از حقوق باشگاه های خصوصی در کشور نمی بینیم.


وی تایید معیار های امنیتی برگزاری مسابقه در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد از سوی شورای تامین را مهر تایید اظهارتش دانسته و اضافه کرد: همانطور که پیش تر فرماندار محترم تبریز گفتند، علی رغم بالا بودن حساسیت بازی ، از نظر شورای تامین و نیروی انتظامی ، هیچ مشکلی از نظر امنیت در ورزشگاه گسترش فولاد وجود ندارد.


مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز، اظهارات بهروان درباره احتمال حضور هواداران بیش از گنجایش ورزشگاه بنیان دیزل و پیش آمدن مشکل را بهانه دانست و ادامه داد: طبق صحبت های دکتر شهرتی فر، احتمال ازدحام هواداران ، تنها مسآله پیش روی میزبانی در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد است که برای این موضوع نیز در چارچوب فوتبال حرفه ای راهکار وجود دارد.


وی، بلیط فروشی دو روز قبل از بازی و فروش بلیط براساس ظرفیت ورزشگاه را، راهکار منطقی ادعای مطرح شده بیان داشت و اضافه کرد: به جای فرافکنی و ملتهب کردن فضا، باید با هم اندیشی به مدیریت شرایط پیش رو پرداخته شود و به حقوق طرفین احترام گذاشت.


سمندر ادامه داد: ما آمادگی اجرایی کردن فروش بلیط چند روز قبل از زمان برگزاری بازی به تعداد گنجایش ورزشگاه را داریم ولی با این وجود، معتقدیم که با توجه به برگزاری همزمان مسابقات و اهمیت بازی های دیگر، اشتیاق برای حضور در بازی گسترش فولاد و پرسپولیس آنگونه که وانمود می شود، نیست و بهتر است آقایان برای توجیه رفتار و رسیدن به اهداف شان، بزرگ نمایی و غلو نکنند.


سمندر همچنین درخصوص مطرح کردن مساله کمبود نور در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد، گفت: بالاخره نفهمیدیم مشکل میزبانی ما در ورزشگاهی اختصاصی چیست. اگر مشکل ازدحام هوادار و کم بودن گنجایش ورزشگاه است که راهکار آن بیان گردید، درباره کمبود نور نیز، ای کاش آقایان قبل از اتخاذ تصمیم ، اقدام به تحقیق می کردند و فاصله زمانی ساعت شروع بازی و غروب آفتاب را مدنظر قرار می دادند.


وی اضافه کرد: همانگونه که هفته گذشته در بازی خانگی مقابل استقلال خوزستان شاهد بودیم، تا نیم ساعت بعد از اتمام بازی نیز مشکلی از بابت نور در ورزشگاه وجود نداشت با توجه به طولانی تر شدن روزها در آستانه تابستان و نزدیک بودن غروب آفتاب به ساعت 21 ، به هیچ عنوان مشکلی از بابت نور در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد برای برگزاری مسابقات وجود ندارد و علاوه بر این، آقایان توجه داشته باشند که سال گذشته نیز دقیقا در چنین ایام و شرایطی میزبان پرسپولیس بودیم و هیچ مشکلی از بابت حضور هواداران و کمبود نور پیش نیامد.


غلامرضا سمندر، با بیان اینکه تحمل و صبر هیئت مدیره باشگاه به سر آمده، بیان داشت: ما به هیچ عنوان چیزی فراتر از حقوق قانونی مان نمی خواهیم. متاسفانه کار به جایی رسیده که اجازه بهره برداری از هزینه چند صد میلیاردی مان را هم نداریم و چنین شرایطی برای هیئت مدیره خسته کننده بوده و غیر قابل قبول است.


مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز، ناامیدی از شرایط را عامل تردید هیات مدیره در ادامه فعالیت باشگاه و تیمداری مطرح کرد و اظهار داشت: ما برای فعالیت در عرصه فوتبال وارد گود شده ایم و متاسفانه آنچه در این سال ها کمتر به آن توجه شده، نفس ورزش است، زیرا که هر روز با مسایل مختلف حاشیه ای و متحمل شدن ضرر از جوانب گوناگون مانند داوری مواجه هستیم.


غلامرضا سمندر، کنار کشیدن گسترش فولاد از عرصه باشگاهداری را ضربه به حیثیت ورزش کشور عنوان کرد و یادآور شد: هزینه و سرمایه گذاری بیش از 200 میلیاردی و فراهم کردن امکانات و زیرساخت های کم نظیر در فوتبال کشور، در مدت زمان کمتر از 10 سال، توسط مجموعه ای خصوصی، امری ست که تاوان برگشتن از آن، سال ها بر عرصه فعالیت بخش خصوصی تاثیر خواهد داشت.


سمندر در پایان اظهاراتش ابراز داشت: به میزان سرمایه گذاری و داشته هایی که با اتکا به توان مان فراهم آورده ایم ، خواستار برخورداری از حقوق مان هستیم و توقع داریم که حرف ها در حمایت از بخش خصوصی به عمل در این راستا منجر شود و شاهد تغییر وضعیت باشیم.

دیدگاه‌ها