کد خبر : 1322213 | 12 اردیبهشت 1395 ساعت 15:55 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

آیوبل، هر دقیقه 2.6 میلیون تومان

نگاهی به کارنامه برزیلی ناکام ذوب آهن

ذوب‌آهن در نقل و انتقالات نیم فصل، چند بازیکن جدید جذب کرد تا از خط دفاعی تا خط حمله‌اش را تقویت کند.

نگاهی به  کارنامه برزیلی ناکام ذوب آهن

به گزارش "ورزش سه"، مارکو آیوبل، مهاجم 30 ساله برزیلی نیز از جمله خریدهای یحیی گل محمدی در نیم فصل بود. مهاجم سابق صبا که لیگ سیزدهم پیراهن این تیم را پوشید و چند گل سرنوشت ساز نیز به ثمر رساند. آیوبل سپس لیگ ایران را ترک کرد و برای دو تیم برزیلی بازی کرد تا اینکه نیم فصل لیگ پانزدهم فرا رسید. او به پیشنهاد کادر فنی ذوب‌آهن به اصفهان آمد و قرارداد شش ماهه‌ای با ذوب امضا کرد.


 قراردادی که البته دوام چندانی نداشت. آیوبل که آمده بود تا همراه با کاوه رضایی و مسعود حسن‌زاده، خط حمله ذوب‌آهن را تقویت کند عملکرد نا امیدکننده‌ای از خود به جا گذاشت و در نهایت پیش از پایان فصل قراردادش را فسخ کرد.


مارکو آیوبل در حالی که هنوز چند هفته به پایان فصل مانده قراردادش را طی توافقی دوطرفه فسخ کرد و به کشورش بازگشت. این مهاجم برزیلی که در مدت حضورش در ذوب آهن همواره زیر سایه مهاجمانی همچون کاوه رضایی، مسعود حسن‌زاده و حتی مهدی رجب زاده و مرتضی تبریزی قرار داشت بعد از نیمکت نشینی‌های متوالی و اختلاف‌هایی که با کادر فنی پیدا کرد در توافقی دوجانبه با مدیران باشگاه از این تیم جدا و با فسخ قراردادش در سازمان لیگ برتر به برزیل بازگشت تا دومین تجربه‌اش در فوتبال ایران هم چندان امیدوارکننده به پایان نرسد. آیوبل در صبا هم تنها نیم فصل بازی کرد و بعد به خاطر مشکلات مالی جدا شد.


نکته جالب درباره آیوبل، تعداد بازی‌های او برای ذوب آهن است. این مهاجم برزیلی که آمده بود تا سرنوشت ساز شود و قدرت خط حمله ذوب آهن را افزایش دهد، روی هم 6 بازی برای این تیم انجام داد و البته گلی به ثمر نرساند. آیوبل 5 بازی در لیگ برتر انجام داد و روی هم 54 دقیقه در زمین بود. او یک بار هم در لیگ قهرمانان آسیا و مقابل لخویا فرصت بازی به دست آورد، آن هم به مدت 15 دقیقه که البته موفقیتی برای او در پی نداشت.


آیوبل 30 ساله که با قراردادی 180 میلیونی به ذوب آهن آمده بود، روی هم 69 دقیقه برای این تیم بازی کرد و در نهایت عطای حضور در اصفهان را به لقایش بخشید و قراردادش را فسخ کرد. اگر مبلغ قرارداد او را به تعداد دقایق حضورش تقسیم کنیم به عدد جالبی می‌رسیم. آیوبل به ازای هر دقیقه بازی برای ذوب‌آهن مبلغ دو میلیون 608 هزار تومان دریافت کرده که این در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. رکوردی که این مهاجم برزیلی شکسته و کمتر کسی هم به آن توجه می‌کند!

دیدگاه‌ها