کد خبر : 1322444 | 13 اردیبهشت 1395 ساعت 15:54 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی با تبصره سوپر واکنش رحمتی

آنالیز تصویری دیدار سایپا – استقلال

استقلال دیدار با سایپا زیر بار فشار روانی این بازی نمایش خیلی دلچسبی نداشت اما به سه امتیاز این بازی دست یافت و همین برای تغییر وضعیت کافی بود به خصوص که پرسپولیس در بازی با نفت روی اشتباهات فردی نتیجه را واگذار کرده بود.

به گزارش "ورزش سه"، اینطور نبود که ساپیا در این دیدار خیلی بهتر از استقلال بازی کرده باشد اما اشتباهات در منطقه یک سوم دفاعی استقلال کمی زیاد بود و همین اشتباهات موقعیت های خوبی را به سایپایی ها داد. اگر تیم مجید جلالی قدر موقعیت های ایجاد شده را می دانست می توانست پیروز از میدان خارج شود.


نقش دو بازیکن بزرگ استقلال در این بازی پر رنگ بود. ابتدا سجاد شهباززاده که روی گل دوم به خوبی خط آفساید را شکست و دیگری مهدی رحمتی که توپ فوق العاده ای را گرفت. رحمتی که پیش تر در بازی با پدیده یک گل بعد از مهدی خیری خورده بود این روزها در درون دوازه یک بازیخوان خوب است و طبیعی است بعد از بازیخوانی به خاطر توانمندی که دارد واکنش های خوبی داشته باشد.


اگر چه امروز رسانه ها و طرفداران از پیروزی استقلال سخن می گویند اما پرویز مظلومی باید نقصان ها را ببیند.


روی توپ گیری و پاس هایی که از میانه میدان فرستاده می شود باز هم جلوی خط دفاعی استقلال خالی است. این اتفاقی بود که در بازی با پرسپولیس هم نمود داشت اما مهره های تهاجمی پرسپولیس بهتر از سایپایی ها عمل کردند. فضای جلوی خط دفاعی که محوطه جریمه دوم خوانده می شود فضای طلایی برای تیم حریف است و اگر این اشتباهات در دو بازی آتی استقلال هم تکرار شود چه بسا مانع از قهرمانی این تیم شود.
امید ابراهیمی یا ... هافبک های دفاعی به هنگام دفاع باید در اندیشه پوشش این منطقه باشند.


یارگیری روی ضربات ایستگاهی اگر با جدیت همراه نباشد می تواند منجر به حملات خطرناک از سوی حریف شود که در این صحنه رخ داده است.
بازیکن استقلال روی قوس که برقرار کننده بین دیوار دفاعی و خط دفاعی در محوطه جریمه است تنها توپ را دنبال می کند و ناظر است و همین غفلت کافی بود که بازیکن سایپا به راحتی به داخل محوطه بزند. استقلال خوش شانس بود که ضربه نهایی بازیکن ساپیا در چارچوب نبود.
کثرت حضور در محوطه جریمه تضمینی برای دفع توپ نیست و اگر بازیکنان حریف خوب یارگیری نشوند به راحتی گل به ثمر می رسد.


پنالتی ای که سایپا در این صحنه داد اصلا جایز نبود. بازیکن ساپیا به راحتی می توانست با بازی تاخیری حمله را دفع کند به خصوص که هم فضا پوشش دارد و هم بازیکنی که از جناح مخالف به داخل می زند اما او مسیر حرکتی اش را اشتباه انتخاب کرد و در ادامه اشتباه دومش برخورد با میلاد فخرالدینی بود. به واقع بازیکن سایپا با کمی هوشیاری می توانست در این بازی پنالتی ندهد.
تیم های بزرگ چون استقلال تیم های استفاده از اشتباهات تیم حریف هستند  و این همان اتفاقی است که در این بازی رخ داد.


تکل در جلوی خط دفاعی! فاصله بین خط هافبک و خط دفاعی استقلال! توپ به کنار می رود و در یک فعل و انفعال روی دروازه استقلال سانتر می شود و بازیکن سایپا – علی قلی زاده که پنالتی داده بود روی سر میلاد فخرالدینی ضربه سر زد و توپ گل شد.
 فضای جلوی خط دفاعی باز باشد تیم هر قدر هم در محوطه جریمه بازیکن داشته باشد باز امکان آسیب دیدگی وجود دارد.  در این صحنه همین اتفاق رخ می دهد. جلوی خط دفاعی باز است و با اینکه استقلال در محوطه جریمه بازیکن دارد اما در نهایت گل می خورد.


این صحنه اوج کار سجاد شهباززاده است. به بیرون می آید تا در آفساید نباشد و بعد از پاس به داخل می زند. در ادامه بهترین کارش چیب زدن توپ بود. این صحنه آموزش چگونه ایستادن مهاجم نوک در قلب خط دفاعی حریف است. سجاد در این بازی به خوبی خود را رها کرده و پروپیبج هم توپ را دنبال می کند. عکس العمل پروپیج بعد از چیب زدن سجاد نشان می دهد که وی به صحنه و اتفاقاتی که در ادامه می افتد خوش بین بوده است. این گل ارزش سه امتیاز را داشت.


فرصتی که بازیکن ساپیا صاحب توپ می شود، دروازه را می بیند و ضربه می زند فرصت کمی نبود و نزدیک ترین بازیکن به توپ می توانست روی بازیکن صاحب توپ فشار بیارود و مانع از ضربه زنی شود. دنبال کردن توپ یکی از اشتباهات مدافعان ما در محوطه جریمه است، حتی در صحنه هایی که نزدیک ترین بازیکن به مهاجم و توپ بازیکن پوششی دارد.
اوج کار مهدی رحمتی در این صحنه بود که توپ را در آستانه ورود به دروازه بیرون کشید. عدم تاثیر گذاری سه بازیکن استقلال موجب شد تا بازیکن ساپیا در نشانه گیری اش هم دقیق عمل کند.


علی بنی شیخ الاسلامی

دیدگاه‌ها