کد خبر : 1324826 | 22 اردیبهشت 1395 ساعت 17:33 | 30.5K بازدید | 0 دیدگاه

اولین گام های تاج برای حفظ کی روش

24 ساعت تا ابقای سرمربی پرتغالی

کارلوس کی‌روش در فاصله کوتاه باقیمانده تا رقابت های انتخابی جام جهانی بار دیگر خواهان رسیدگی به خواسته هایش و تامین آنها و در غیر اینصورت پذیرش استعفایش شده است.

24 ساعت تا ابقای سرمربی پرتغالی

به گزارش "ورزش سه"، این در حالی است که هر سه نامزد انتخاباتی فدراسیون فوتبال در برنامه های خود به حفظ و بکارگیری سرمربی پرتغالی حال حاضر تیم ملی اصرار داشتند و جزو شعارهای خود قرار داده بودند. بعد از انتخاب قاطع مهدی تاج به عنوان رییس جدید، تصور می شد با توجه به رایزنی هایی که پیش از این، او (کارلوس کی روش) با رییس سازمان لیگ برتر داشته، بتواند خیلی زود به نتیجه نهایی و راهی برای بهبود شرایط داشته باشند. سرمربی تیم ملی که برای هماهنگی تقویم تیم ملی و برنامه های لیگ توانسته بود طی جلسات با مهدی تاج به راهکار مناسبی دست یابند، اینبار با تغییر سمت، مهدی تاج را به عنوان پرزیدنت روبروی خود می بیند و به نظر می رسد با توجه به تجربیات باشگاهی و مدیریتی این مدیر اصفهانی بیش از پیش به اهداف خود نزدیک شود.


کی روش اما یک روز بعد از انتخاب تاج پیامی عجیب منتشر کرد و با ذکر دلایلی که مهمترین آنها عدم تامین خواسته های خود که به تیم ملی مرتبط است خواهان قبول استعفایش شد. سرمربی تیم ملی که پیش از این لایحه 11 بندی خود را برای حضوری موفق در جام جهانی منتشر کرده بود انتظار داشت خیلی زود به منابع موردنظرش دست یابد، فارغ از این که در فوتبال ایران به کار در دقایق 90 عادت داریم.


با این حال مهدی تاج و کارلوس کی روش امروز در رابطه با راهکارهای ادامه همکاری جلسه ای با یکدیگر برگزار کردند، جلسه ای که خروجی ای از آن منتشر نشد و تنها سرمربی فعلی تیم ملی در مواجه با خبرنگاران اعلام کرد در ملاقات با تاج از وضعیت کامل تیم ملی را تشریح کرده است و راه های رسیدن به موفقیت را مرور کرده اند: نشست بسیار خوب و مفیدی را پشت سر گذاشتیم و یک سری مسایل غیرشفاف و شفاف را توانستیم بشکانیم و از سر راه برداریم.


رییس جدید فدراسیون فوتبال البته در این باره کمی بیشتر خوش بین است و در جواب بخش اول صحبت های کی روش اعلام کرد که تمام مسائل مدنظر را طی دو روز گذشته مورد مطالعه قرار داده است.


مهدی تاج در توضیح خواسته های کارلوس کی روش اعلام کرد: «ما در همین مدت کوتاه موفق شدیم پاداش های مربوط به بازی های دور مقدماتی تیم ملی را پرداخت کنیم. این اتفاق در حالی رخ داد که وضعیت مالی فدراسیون مناسب نیست.»


تاج امیدواری لازم برای تامین زمین چمن مدنظر کارلوس کی روش را داده و گفت: «در مورد زمین توافق یکساله ای با مسوولان قوامین داشتیم و زمین پاس قوامین که مدنظر سرمربی تیم ملی بود تامین شد. عمده‌ترین احتیاجات تیم ملی برای شروع اردو زمین برای تمرین کردن، لباس برای پوشیدن و پاداش است.»


کی روش در ادامه مثالی جالب برای اینکه نشان دهد خواسته هایش شخصی نیست و برای پیشبرد به آنها نیازمند هستند زد و گفت: «اگر به من باشد نیازی به کت و شلوار شیک ندارم و با یک تی‌شرت هم راحتم و می‌توانم زندگی کنم! اما وقتی در مورد تیم ملی صحبت می کنیم نیاز است کت و شلواری ترتیب دهیم که در حد و قواره این تیم باشد.»


اما مساله مهم در مورد مخالفان کارلوس کی روش است؛ در حالی که رییس جدید فدراسیون فوتبال به دنبال برطرف کردن خواسته های سرمربی تیم ملی است، کی روش بارها در صحبت هایش پای محمود گودرزی را به میان کشیده است و کنایه هایی نیز به سمت وزیر ورزش زده. در سمت مقابل اما رییس جدید فدراسیون فوتبال منکر هر گونه مخالفی برای کی روش شده است: «با فشار نمی‌شود کار را پیش برد و باید تفاهم و توافق وجود داشته باشد. هیچ کس هم درحال حاضر مخالف کارلوس کی‌روش نیست و همه ارکان دولت و فدراسیون فوتبال نظر مثبتی روی او دارند.»


در نهایت اما جلسه نهایی بین تاج و کی روش برای حل مشکلات و برنامه ریزی برای آینده به فردا موکول شد و باید دید طبق خواسته سرمربی تیم ملی با درخواست استعفای او موافقت خواهد شد یا با برآورده شدن انتظارات طرفین و رسیدن به خواسته مشترک آنها به کار خود ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها