کد خبر : 1326418 | 28 اردیبهشت 1395 ساعت 11:52 | 22.4K بازدید | 5 دیدگاه

محرومیت رحمتی در جام حذفی اعمال می‌شود

رئیس کمیته انضباطی علیه ماده 80 آیین‌نامه

آیین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید که محرومیت بازیکنان در صورت پایان مسابقات موازی، به اولین مسابقه رسمی بازیکنان انتقال داده می‌شود، اما رئیس کمیته انضباطی برخلاف این آیین‌نامه صحبت کرده است.

رئیس کمیته انضباطی علیه ماده 80 آیین‌نامه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، اعتراض یحیی گل‌محمدی به اعلام نشدن رأی انضباطی دیدار استقلال - تراکتورسازی تبریز واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن معتقد است که رأی دیدار استقلال - تراکتورسازی باید اعلام شود که به‌احتمال فراوان در این رأی سیدمهدی رحمتی به‌دلیل رفتارهایی که انجام داد با محرومیت روبه‌رو خواهد شد و این محرومیت باید در فینال جام حذفی اعمال شود.

 

پس از این صحبت‌ها و واکنش استقلالی‌ها اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که اگر هم محرومیت احتمالی در رأی دیدار استقلال و تراکتورسازی وجود داشته باشد، این محرومیت در بازی‌های لیگ اعمال می‌شود و ارتباطی به دیدارهای جام حذفی ندارد. رئیس کمیته انضباطی در حالی این صحبت را انجام داده است که آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به موضوع دیگری اشاره می‌کند. یک کارشناس حقوقی در این خصوص گفت: ماده 80 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید در صورت پایان مسابقات رسمی محرومیت احتمالی افراد به سایر مسابقات جاری منتقل می‌شود.

 

وی افزود: یعنی اگر فردی در لیگ برتر محروم شود، اما مسابقات به پایان برسد، رأی محرومیت این فرد بلافاصله در مسابقاتی که به طور موازی در جریان است گسترش پیدا می‌کند. یعنی اگر حکم به محرومیت برای هر یک از بازیکنان 16 تیم لیگ برتر صادر شود و مسابقات به پایان برسد، رأی در اولین بازی رسمی بعدی باید اجرا شود. هیچ فرقی ندارد که این مسابقه فینال حذفی باشد و چند روز دیگر برگزار شود یا اینکه منتظر مسابقات فصل آتی باشیم. از آنجا که استقلال و ذوب‌آهن هنوز یک مسابقه رسمی در این فصل دارند، بازیکنان محروم احتمالی آنها حق حضور در این مسابقه را ندارند. اگر این تصمیم گرفته شده باشد که محرومیت لیگ برتر به جام حذفی انتقال پیدا نمی‌کند، خلاف ماده 80 آیین‌نامه انضباطی است.

 

دیدگاه‌ها