کد خبر : 1327855 | 03 خرداد 1395 ساعت 18:20 | 49.4K بازدید | 0 دیدگاه

لرستان با ترکیب پیراهن سرخ

علیرضا بیرانوند به پرسپولیس می آید تا جماعت افراد اصالتا لر در تاریخ پرسپولیس زیاد شود،البته در تاریخ پرسپولیس جای خرم آباد ،خیلی هم خالی نبوده است.

لرستان با ترکیب پیراهن سرخ

به گزارش "ورزش سه"،این نفرات متولد خرم آباد یا اصالتا اهل خرم آباد بوده اند.


1-همایون بهزادی:زنده یاد همایون بهزادی در روز 14 دی 1320 در خرم آباد به دنیا آمده است،او البته اهل خرم آباد نبوده است وبه خاطر ماموریت پدرش در شهر خرم آباد به دنیا آمد.
2-مرتضی کرمانی:کرمانی هم از مردان متولد خرم آباد است که سال 1344 در این شهر متولد شده است ،مرتضی کرمانی یکی از بهترین مردان فوتبال ایران بود که در این شهر متولد شده بود.
3-علیرضا دلیخون:گلر سابق تیم ملی امید در دوره 1992 بود که در سال 75 به جای شهبازی فر به پرسپولیس آمد تا به جای او ذخیره عابدزاده شود اما بازگشت نیما نکیسا به پرسپولیس باعث شد تا دلیخون هم از پرسپولیس جدا شود.
4-علیرضا بیرانوند:جالب است این که بدانیم از 4 مرد لرستانی در تاریخ پرسپولیس 2 نفر گلر بوده اند.بیرانوند هم یکی از اهالی با اصالت لرستان بوده است که پرسپولیسی شده است.
5-واگر وحید امیری هم بیاید او نفر پنجم این عرصه خواهد بود.او متولد روستای دره بادام در خرم آباد است.


***به جز مردان پرسپولیسی،در تاریخ فوتبال ایران چند بازیکن بزرگ لر هم داشته ایم از جمله علیرضا خورشیدی ستاره تیم ملی در دهه 50،ابراهیم میرزاپور که سالها گلر تیم ملی بود،بیژن کوشکی،فراز کمالوند و....

دیدگاه‌ها