کد خبر : 1328479 | 06 خرداد 1395 ساعت 11:23 | 387.9K بازدید | 0 دیدگاه

فاضلی از تصمیم عجیب اولادی می‌گوید

راز بزرگ زندگی ورزشی اولادی

درگذشت مهاجم سابق پرسپولیس، استقلال ، نفت و ... آن هم در سی سالگی باعث تاسف همگان شد آن هم در شرایطی که این بازیکن فاصله چندانی با حضور در جمع لژیونرهای فوتبال ایران نداشت.

راز بزرگ زندگی ورزشی اولادی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری ورزشی،  مهرداد اولادی فوتبالیست جوانی که در سی سالگی فوت کرد، یکی از بازیکنانی بود که چند بار برای عقد قرارداد با تیم‌های اروپایی پیش رفت، اما هر بار به دلیلی نامشخص نتوانست در اروپا بازی کند. شاید بهترین فرد در خصوص این که چرا اولادی نتوانست به آرزویش یعنی بازی در اروپا برسد پاسخگو باشد محمودرضا فاضلی ایجنت بین‌المللی و مدیر برنامه مهرداد باشد که حرف های جالبی در دل خود داشت.

 


از شنیدن خبر فوت مهرداد شوکه شدم
 وقتی مسعود شجاعی خبر فوت اولادی را به من داد شوکه شدم، پیش از هر چیزی باید به خانواده‌اش تسلیت بگویم، مهرداد بازیکن تمام عیاری بود و می‌توانست در اروپا به قله‌های فوتبال برسد. او یک فوروارد کامل و یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران بود. اولین بار او را وقتی شانزده سال و خرده‌ای داشت دیدم، همان زمان می‌دانستم او می‌تواند در اروپا بازی کند، اما ترجیح داد به امارات برود. در زمانی که بازیکنان زیادی در لیگ امارات بازی می‌کردند،‌ او و مبعلی توانستند درخشش زیادی داشته باشند، آن زمان در امارات همه جا صبحت از درخشش مهرداد اولادی بود.


 
بازیکنان شالکه می گفتند اولادی تا الان کجا بود
پس از درخشش اولادی در الشباب، او به من گفت قصد دارد در مسیر حرفه‌ای قدم بردارد و کارهای انتقالش به فوتبال اروپا را انجام دهم، با توجه به شناختی که از توانایی‌های فنی او داشتم خیلی زود دست به کار شدم. ابتدا قصد داشتیم او را به لیگ اسپانیا منتقل کنیم با اینکه اسپانیایی‌ها او را پسندیدند اما مهرداد ترجیح داد فوتبالش را در جای دیگری دنبال کند، با فیلیکس ماگات درباره او صحبت کردم. ماگات آن زمان در شالکه مربیگری می‌کرد و وقتی مهرداد به تمرینات این تیم رفت، بازیکنان اروپایی شالکه که من مدیربرنامه‌هایشان بودم،‌ از من می‌پرسیدند این بازیکن تا به حال کجا بوده است؟چون مهرداد با توانایی های فنی اش حسابی آنها را سورپرایز کرده بود. یک هفته تا زمان آغاز بوندس لیگا باقی مانده بود و ماگات که از اولادی خوشش آمده بود به من گفت هر چه سریع‌تر کارهای قرارداد او را انجام دهم تا او را از همان بازی هفته اول مقابل اف سی کلن به میدان بفرستد.

 

 

1103418

 


به مهرداد گفتم پشیمان می شوی
 در قرارداد قبلی اولادی مشکلی پیش آمده بود که او نمی‌توانست در نقل و انتقالات تابستانی به تیمی منتقل شود و برای قرارداد جدید باید تا زمستان صبر می‌کرد.مهرداد تصمیمش را برای بازی در شالکه گرفته بود، گفت که قصد دارد دو سه سالی در اروپا بازی کند اما مشکل سربازی هم داشت و به یک باره تصمیم گرفت به ایران بازگردد، خیلی با او در این مورد صحبت کردم و گفتم از اینکه در آلمان نمی‌ماند پشیمان خواهد شد. سه هفته بعد از آنکه از آلمان به ایران بازگشته بود با من تماس گرفت و گفت که پشیمان شده و دوست دارد دوباره به آلمان برود، اما دیگر شرایط برای بازگشتش مهیا نبود. مهرداد در یک قدمی عقد قرارداد با شالکه‌ای بود که آن فصل در رقابت‌های اروپایی هم حضور داشت.

 


مهرداد پرسپولیس را به کلن ترجیح داد
اولادی به لحاظ روحی آماده نبود و نتوانست بماند، وقتی به ایران رفت مساله سربازی‌اش پیش آمد و سنش هم بالا رفته بود و دوباره از من خواست برای رفتن او به آلمان تلاش کنم. من ارتباطات‌های خوبی در آلمان داشتم و هماهنگی‌های لازم برای انتقال مهرداد به اف سی کلن را انجام دادم، او به همراه تیم ملی به اتریش آمده بود و من هم به اتریش رفتم تا او را برای عقد قرارداد به آلمان ببرم، اما علی کریمی به من گفت مهرداد با من صحبت کرده و قصد دارد به پرسپولیس برگردد. نمی‌دانم چه می‌شد که او خیلی سریع تصمیماتش تغییر می‌کرد. با این که تمام کارهای حضور او در کلن را انجام داده بودم، او دوباره تصمیم گرفت به ایران برود و برای پرسپولیس بازی کند. این بار به او گفتم اگر بروی، دیگر پیشمانی هم فایده‌ای ندارد اما قبول نکرد.

 


مطمئنم اولادی در آلمان می ماند ستاره می شد
واقعا نمی‌دانم چرا او این کار را کرد اما من به عنوان مدیر برنامه فقط می‌توانم شرایط را برای بازیکنان تشریح کنم و تصمیم گیری به عهده خود آنهاست. اولادی سه ماه بعد باز هم با من تماس گرفت و از من عذرخواهی کرد و گفت می‌خواهد به اروپا برود، اما دیگر امکان این کار وجود نداشت و به همین راحتی یک ستاره و یک بازیکن خاص شرایط بازی در بهترین سطح اروپا را از دست داد. مطمئنم اگر او در آلمان می‌ماند شرایط به گونه‌ دیگری برای او رقم می‌خورد. از اتفاقاتی که برایش افتاد متاسفم و برای خانواده‌اش صبر آرزو می‌کنم.

دیدگاه‌ها