کد خبر : 1328554 | 06 خرداد 1395 ساعت 18:00 | 108.5K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

رونالدو، یک گل تا پشت سر گذاشتن مسی

کریستیانو رونالدو برای ثبت یک رکورد ویژه در لیگ قهرمانان، تنها به یک گل برابر اتلتیکو مادرید نیاز دارد.

رونالدو، یک گل تا پشت سر گذاشتن مسی

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو روز شنبه در فینال لیگ قهرمانان بین رئال و اتلتیکو این فرصت را دارد تا با زدن حداقل یک گل، به تنها بازیکن تاریخ این رقابت ها بدل شود که در سه فینال موفق به گلزنی شده است. در شکل جدید جام باشگاه های اروپا که از سال 93 برگزار می شود، هیچ بازیکنی موفق به گلزنی در سه فینال نشده است.

 

1114730

 

در حال حاضر رونالدو، رائول، مسی و اتوئو موفق به گلزنی در دو فینال شده اند. رونالدو اولین گلش را در فینال سال  2008 با پیراهن یونایتد به چلسی زد؛ دیداری که در آن یونایتد در پنالتی ها برنده و قهرمان شد. فینال سال 2009، رونالدو در شکست مقابل بارسلونا نتوانست گلزنی کند اما سال 2014 با پیراهن رئال موفق به زدن گل چهارم به اتلتیکو شد. بدین ترتیب رونالدو روز شنبه می تواند با زدن یک گل به اتلتی، صاحب رکوردی ویژه شود.

 

او با زدن 93 گل در لیگ قهرمانان، بهترین گلزن این رقابت هاست و پس از او، مسی 83 گله قرار دارد. در فصل جاری نیز او با زدن 16 گل، آقای گلیش حتمی است و این مهم را برای پنجمین بار به دست می آورد و از این حیث با مسی برابری خواهد کرد. از حیث تعداد حضور در فینال لیگ قهرمانان، او با 4 بار حضور، پس از مالدینی(6 بار حضور) و فن درسار و سیدورف(5 بار حضور) قرار دارد.

دیدگاه‌ها