کد خبر : 1328668 | 07 خرداد 1395 ساعت 11:36 | 39.3K بازدید | 0 دیدگاه

رییس کمیته صیانت: نمی‌توانند رعایت کنند، از فوتبال بروند

هشدار قاطعانه علیپور به فوتبالیست‌ها

رییس کمیته صیانت از سلامت فوتبال به فوتبالیست‌هایی که مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، هشدار داد.

هشدار قاطعانه علیپور به فوتبالیست‌ها

به گزارش "ورزش سه"، ‌حجت‌الاسلام علیرضا علیپور درباره رفتارهای دور از شان برخی فوتبالیست‌ها اظهار داشت: ما در لیگ های مختلف 10، 15 هزار فوتبالیست و مربی خوب داریم که به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای بازی می کنند. رفتارهای این افراد در 7 جهت دیده می شود. برای چنین جامعه ای مانند تمام حوزه ها، حداقل تخلفاتی هم وجود دارد. البته نباید همین هم وجود داشته باشد. ما بارها از دوستان عزیز خواهش کردیم وقتی وارد عرصه فوتبال می شوند مراقب باشند. ما از تمام افراد حقیقی و حقوقی تعهد می گیریم. جناب تاج هم اعلام کردند ما فصل آینده کوچکترین تعارفی نداریم.


تذکر دولت‌آبادی را اجرا کردیم


او ادامه داد: تذکر جناب دولت آبادی را قبلا اعلام کردیم و تذکر دادیم. آن افراد انگشت شمار باید مراقبت کنند و گرنه با جرایم و مجازات های سختی روبرو خواهند شد. فوتبال ما به وفاق احتیاج دارد. 4 کشور در 8 تیم برتر آسیا نماینده ندارد. العین را نگاه کنید. آنها خودشان را تقویت می کنند. نباید به گذشته افتخار کنیم. ما کار سختی را داریم. همین جا دعوت می کنیم از هر کسی که نقد، پیشنهاد و یا تذکری دارند به ما بگویند و پا پیش بگذارند. مطمئنا فدراسیون و سازمان لیگ استقبال می کنند. جای خیلی از فوتبالی ها در فوتبال خالی است. ما در همه حوزه ها از صاحب نظران می خواهیم بیایند و به عنوان کمیته اجرایی نظرات خود را به گوش ما برسانند. مطمئن باشید بررسی و مطالعه روی این امر اتفاق می افتد.


هرکس نمی‌تواند رعایت کند، از فوتبال برود


رییس کمیته صیانت از سلامت فوتبال با اشاره به تذکر دادستان تهران درباره مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر تاکید می‌کند: فیفا تایید کرده که در هر زمانی از سال به داخل خانه این افراد و هر جایی هستند بروند و از آن ها تست بگیرند. اگر این بازیکنان نمی‌توانند رعایت کنند، از فوتبال بروند. باشگاه ها هماهنگی خوبی با ما داشته اند. مسائل آن بازیکنان خاص از طرف باشگاه ها حل و فصل شد و مراقبت های ویژه ای صورت گرفت.


لیگ برتر پاک است


علیپور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره قهرمانی استقلال‌خوزستان در لیگ برتر افزود: بابت قهرمانی استقلال خوزستان به فوتبال ایران تبریک می گویم. به هیئت رییسه دور اول و دور دوم فدراسیون فوتبال تبریک می گویم. همچنین عزیزان در سازمان لیگ که ایستادگی کردند روی حرف های خود. به طور مثال یک مربی با یک شیوه خاص قهرمان می شد اما الان تیم قهرمان و سقوط کننده تا هفته آخر معلوم نیست. این نشان دهنده پاک بودن فوتبال ماست.


بررسی آماری


رییس کمیته صیانت از سلامت فوتبال صحبت‌هایش را اینطور به پایان برد: از اصحاب رسانه هم تشکر می کنیم که تاریکی ها را به ما نشان دادند. طبق گزارشی که عرض می کنم، میانگین سنی از 27/2 به 26/6 سال رسیدیم. 94 گل در لیگ قبل  و این فصل 131 گل توسط بازیکنان زیر 23 سال زده شده است. در سال 93-94، یک میلیون و پانصد هزار تماشاچی داشتیم و امسال 12 درصد زیاد شده است. آنهایی که می گویند هزینه در فوتبال زیاد است بیاییید مرد و مردانه مثل ما شفاف سازی کنید و بگویید. خشن ترین تیم استقلال خوزستان بود و امسال پرسپولیس. کارت زرد از 967 به 922 کاهش یافته است. جوانمرد ترین تیم گسترش فولاد بود که در این فصل ذوب آهن شده است. استقلال خوزستان نسبت به سال قبل 30 امتیاز بیشتر گرفته است. چرا به او می گویند گواردیولا. او خودش مکتب خودش را دارد. استقلال خوزستان با کمترین هزینه بیشترین امتیاز را کسب کرد. خوشحالیم که امثال خطیبی، ویسی، منصوریان و گل محمدی آمدند. بقیه هم برای نیفتادن می جنگند. این موضوع را مدیران ما تقویت کنند.

دیدگاه‌ها