کد خبر : 1328735 | 07 خرداد 1395 ساعت 16:10 | 52.5K بازدید | 0 دیدگاه

بر اساس انتخاب وبسایت یوفا

11 بازیکن تاثیرگذار دوران مربیگری مورینیو(عکس)

ژوزه مورینیو که سابقه هدایت تیم های پورتو، چلسی(2 مقطع)، اینتر و رئال مادرید را در کارنامه دارد، امروز رسما به عنوان مربی جدید منسچتریونایتد معرفی شد.

به گزارش "ورزش سه"، وبسایت یوفا به همین مناسبت 11 بازیکن را به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین شاگردان دوران مربیگری مورینیو تا به امروز معرفی کرد: پتر چک، خاویر زانتی، جان تری، کاروالیو، اشلی کول، کامبیاسو، لمپارد، دکو، رونالدو، دروگبا و میلیتو.

 

1114904

 چک: دروزاه بان اهل جمهوری چک، سال 2004 با مورینیو به چلسی آمد و در مقطع اول حضور این مربی در چلسی دروازه بان ثابت بود اما وقتی مورینیو سال 2013 دوباره به چلسی برگشت، کورتوا را به چک ترجیح داد.

 

زانتی: در دو سال حضور مورینیو در اینتر، زانتی کاپیتان نراتزوری ها بود و کمک کرد مورینیو با اینتر در سال 2010، سه گانه را فتح کند.

 

جان تری: 6 سال و نیم شاگرد مورینیو در چلسی بود و با این مربی به تمام افتخارات در سطح باشگاهی انگلیس دست یافت.

 

کاروالیو: بازیکن مورد اعتماد مورینیو که با این مربی در پورتو، چلسی و رئال سابقه کار کردن دارد. دفاع مرکزی ای که هنوز هم به تیم ملی پرتغال دعوت می شود و زمانی مورینیو از او به عنوان بهترین مدافع دنیا یاد می کرد.

 

اشلی کول: بخاطر مورینیو ترجیح داد آرسنال را ترک کرده و به چلسی بپیوندد و خشم توپچی ها را به جان خرید. بال چپی که روزهای درخشانی با مورینیو در چلسی تجربه کرد.

 

کامبیاسو: دو سال برای مورینیو در اینتر بازی کرد و مهره اصلی خط میانی  این تیم در کنار اشنایدر محسوب می شد. او زیر نظر مورینیو 94 بازی برای اینتر انجام داد و 5 گل مهم نیز به ثمر رساند.

 

لمپارد: موتور چلسی مورینیو بود. 5 فصل زیر نظر این مربی برای چلسی بازی کرد و 80 گل به ثمر رساند.

 

دکو: با گل ها و پاس گل های حساسش، یکی از عوامل مهم قهرمانی پورتوی مورینیو در لیگ قهرمانان سال 2004 بود. او به بارسلونا رفت و سپس راهی چلسی شد اما دیگر نتوانست درخشش سابق خود را تکرار کند.

 

رونالدو: سه فصل شاگرد مورینیو در رئال بود و 168 گل در این مدت برای کهکشانی ها به ثمر رساند. عامل اصلی قهرمانی تاریخی رئال با مورینیو در لالیگای 2012 و کوپا دل ری 2011 نیز رونالدو بود.

 

دروگبا: بهترین روزهایش را زیر نظر مورینیو در چلسی گذراند به خصوص فصل 2006-2007 که توانست 33 گل برای چلسی به ثمر برساند؛ بهترین رکورد دوران فوتبال این ستاره ساحل عاجی.

 

میلیتو: مهاجم آرژانتینی که سه روز پیش با لباس راسینگ آرژانتین از فوتبال وداع گفت در فصل 2009-2010 مهاجم اصلی مورینیو اینتر بود و با دو گلش در فینال لیگ قهرمانان برابر بایرن نقش اصلی را در قهرمانی سوم اینتر در اروپا ایفا کرد. او در آن فصل در 52 بازی موفق به زدن 30 گل شد.

 

دیدگاه‌ها