کد خبر : 1329022 | 08 خرداد 1395 ساعت 15:48 | 28.8K بازدید | 2 دیدگاه

رکوردهای فوق‌العاده استقلال در جام حذفی

استقلال نه تنها پر افتخارترین تیم جام حذفی ایران است بلکه بیشترین حضور در فینال را هم تجربه کرده است.

 رکوردهای فوق‌العاده استقلال در جام حذفی

گزارش "ورزش سه" از فینال‌های استقلال در جام حذفی می‌گوید:


*دوره دوم جام حذفی: استقلال برابر تیم هما 2-0 برنده شد، این اولین بازی استقلالی‌ها در غیاب روشن و اسکندریان بود که اولی به دوبی و دومی به آمریکا رفته بودند. بازی در مرداد 57 برگزار شد و پرویز مظلومی و هادی نراقی و دانایی فرد یاران برتر تیم فوتبال استقلال بودند.


*دوره ششم جام حذفی: استقلال در اسفند 69 تیم ملوان را در فینال همراهی کرد و ملوان در ضربات پنالتی 7-6 برنده شد، استقلال با شاهرخ بیانی، عابدزاده، زرینچه، احدی، قلعه نویی، مرفاوی، شاهین بیانی و... در این مسابقات شرکت کرد!


*دوره دهم جام حذفی: استقلال در بهار 75 و در دوره دهم برابر برق شیراز 5-1 برنده شد، در این سال استقلال هر 2 بازی رفت‌وبرگشت را برد، ورمزیار، پرورشخواه، تقوی، فکری، محمد نوری، مرفاوی و قلعه نویی مردان برتر استقلال بودند.


*دوره دوازدهم جام حذفی: استقلال در تیر ماه 78 برابر پرسپولیس در فینال 2-1 باخت، در این بازی سهراب بختیاری زاده و دین محمدی بهترین‌های استقلال بودند.


*دوره سیزدهم جام حذفی: استقلال با بهره از کناره گیری پرسپولیس، به فینال رفته و با برد 3-1 در بهار 79 و در تک بازی فینال برابر بهمن، قهرمان شد. نیکبخت واحدی ستاره آبی‌ها در فینال بود.


*دوره پانزدهم جام حذفی: استقلال برابر فجر شهید سپاسی در 2 بازی رفت وبرگشت 4-3 برنده و قهرمان شد. در بازی فینال مورد اشاره استقلال از درخشش احمد مؤمن زاده، ستار همدانی و نوازی بهره مند بود. بازی در خرداد و تیر 81 انجام شد.


*دوره هفدهم جام حذفی: استقلال با تیم سپاهان هماورد شد و در هر 2 بازی رفت و برگشت جام حذفی و در مجموع 5-2 بازنده شد، استقلال در بهار 83 این فینال را تجربه کرد و مردانی چون عنایتی، فکری و پیروز قربانی خوب‌هایش بودند.


*دوره بیست ویکم: استقلال در فینال سال 86 برابر پگاه گیلان 3-1 برنده شد، استقلال با درخشش مردانی چون پژمان منتظری، مجتبی جباری و فکری این مسابقه را برد.


*دوره بیست و پنجم: استقلال در اسفند ماه 90 فینال جام حذفی را برابر شاهین بوشهر برگزار کرده و در ضربات پنالتی برنده و قهرمان شدند.


***در دوره بیست ونهم برای دهمین بار آبی‌های پایتخت به فینال رسیده و عزم قهرمانی برای هفتمین بار را دارند باید دید سرنوشت آبی‌ها به کجا خواهد رسید!

دیدگاه‌ها