کد خبر : 1329242 | 09 خرداد 1395 ساعت 10:46 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

نبردهای سرنوشت ساز فینال حذفی

از مردان شماره یک تا پاسورها و امیدهای گلزنی

امشب تکلیف صاحب دومین جام معتبر داخلی فصل 95-94 فوتبال ایران با برگزاری فینال حذفی در خرمشهر مشخص می شود.

از مردان شماره یک تا پاسورها و امیدهای گلزنی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و ذوب آهن امروز فینال حذفی کشور را برای اولین بار در شهر خون و قیام، خرمشهر برگزار می کنند تا صاحب دومین جام معتبر داخلی هم معرفی شود. جدالی حساس و سرنوشت ساز برای هر دو تیم تا پایان خوشی بر یک فصل پر فراز و نشیب فوتبالی رقم بزنند.هر دو تیم در ترکیب خود مردانی در اختیار دارند که به تنهایی می توانند سرنوشت بازی را به نحو دیگری رقم بزنند از همین رو بد ندیدیم به سراغ نبردهای کلیدی فینال حذفی برویم، نبردهایی که در لیگ برتر و دو بازی رفت و برگشت در تهران و اصفهان هم شاهد آنها بودیم.


مردان شماره یک امید اول در دروازه


استقلال همچنان به مهدی رحمتی درون دروازه اش دل بسته است. بازیکنی که ماجرای محرومیتش بعد از اتفاقات دیدار با تراکتورسازی در تهران سوژه جنجال های فراوانی شد و ذوبی ها نسبت به اعمال جرایم او در لیگ برتر اعتراض داشتند حالا در نقش کاپیتان و مرد کلیدی استقلال در خرمشهر وارد زمین می شود تا با عکس العمل ها و سیوهای دیدنی خود پایان خوشی برای آبی های پایتخت رقم بزند. رحمتی که در هر دو بازی لیگ برتر نمایش خوبی مقابل ذوبی ها داشت به خصوص در بازی برگشت در اصفهان حالا با شناخت کامل از مهاجمان این تیم می تواند پیام آور شادی برای طرفداران پرشمارش باشد. در آن سوی میدان همین وضعیت را محمدرشید مظاهری گلر ملی پوش و آماده ذوبی ها دارد. مظاهری که باز هم فصل خوبی را سپری کرد حالا با این هدف به مصاف استقلال می رود که بار دیگر توانایی هایش را به رخ کشیده و در تقابل رودر رو با رحمتی بازنده نباشد. مسلما اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شود دوئل مردان شماره یک دو تیم دیدنی تر نیز خواهد شد.


پاسورها در نقش مغز متفکر


قاسم حدادی فر را می توان پل ارتباطی مدافعان و عوامل تهاجمی ذوب آهن نامید. هافبکی باتجربه، تکنیکی و خلاق که با پاس های دیدنی اش سر بزنگاه قفل بازی را باز می کند و تیمش را به اهداف خود می رساند. مسلما غفلت از چنین بازیکنی آن هم در فینال می تواند تاوان سنگینی برای رقیب داشته باشد از همین رو استقلالی ها اگر می خواهند از سد ذوب بگذرند باید در ابتدا مغز متفکر این تیم یعنی حدادی فر را از کار بیاندازند تا با مهار او خط آتش اصفهانی ها نیز از کار بیافتد. همین وضعیت را در استقلال امید ابراهیمی دارد، بازیکنی که امشب برای آخرین بار با پیراهن آبی به میدان می رود و انگیزه های فراوانی برای درخشش و برگزاری گودبای پارتی رویایی با طرفداران دارد. امید ابراهیمی برخلاف پست تخصصی در این فصل آچار فرانسه میانه میدان استقلال بود چون همه جوره برنامه های تاکتیکی را به دوش کشید و حالا در غیاب زوج دوقلوی خود خسرو حیدری باید در جنگ با هافبک های ذوب آهن کفه ترازو را به نفع تیمش سنگین تر کند.


امیدهای گلزنی


کاوه رضایی بدون شک مرد اول خط حمله ذوب آهن در جنگ امشب خواهد بود. مهاجمی که آخرین بازی خود با پیراهن ذوب آهن را سپری می کند و اتفاقا یکی از سوژه های مد نظر کادر فنی استقلال در نقل و انتقالات تابستانی نیز هست. کاوه بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا حالا امیدوار است در آخرین حضورش در ترکیب ذوبی ها بتواند خاطره خوشی از خود بر جای بگذارد و با گلزنی یک جام دیگر با این تیم بالای سر ببرد. در آن سوی میدان در غیاب مهاجم محروم استقلال حالا همه نگاه ها به جابر انصاری دوخته شده است تا بلکه در نقش مهاجم نوک بتواند قفل دروازه اصفهانی ها را باز کند. جابر که فراز و نشیب های این فصلش در روند حرکتی استقلال تاثیر فراوانی داشته حالا در یکی از حساس ترین بازی های فصل باید نشان بدهد که می تواند مهره قابل اعتنایی در ترکیب استقلال باشد.


غایبان سرشناس


هر کدام از فینالیست ها برای بازی امشب دو غایب سرشناس دارند . استقلال به خاطر محرومیت و ذوب آهن به خاطر مصدومیت نمی توانند از خسرو حیدری، سجاد شهباززاده، احسان پهلوان و هاشم بیک زاده در ترکیب خود سود ببرند. نفراتی که مسلما حضورشان می توانست بر زیبایی ها و جذابیت های این مصاف اضافه کند به خصوص خسرو حیدری و احسان پهلوان که نقش غیر قابل انکاری در تفکرات تهاجمی هر دو تیم دراین فصل ایفا کردند.

دیدگاه‌ها