کد خبر : 1329714 | 10 خرداد 1395 ساعت 15:02 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

قضاوت‌ بانوی‌ ایرانی در آب های آرام پرتغال

'رها ابوالاسد' نخستین داور زن ایرانی از شهر تبریز درمسابقه های کاپ سه جهانی آب های آرام در شهر مونته مور پرتغال قضاوت می کند.

قضاوت‌ بانوی‌ ایرانی در آب های آرام پرتغال

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایرنا، این بانوی 27 ساله داور تبریزی دارای مدرک بین المللی داوری در رشته قایقرانی است که پیشتر نیز به عنوان جوان ترین داور رقابت های جهانی جوانان در آلمان به سال 2011 را قضاوت کرده است.

 

ابوالاسد روز دوشنبه، با اشاره به اینکه روز چهارشنبه 12 خرداد ایران را به مقصد پرتغال ترک می کند، گفت: از جمهوری اسلامی ایران من به عنوان داور و سه ورزشکار با یک مربی در این مسابقات با اهمیت حضور خواهیم داشت.

 

وی گفت: 16 داور از کشورهای مختلف جهان رقابت های فوق را قضاوت می کنند که از قاره آسیا بنده برای حضور دعوت شده ام که قرار است در دو رشته کایاک و کانو کاندائی قضاوت کنم.ابوالاسد اظهار کرد: مسابقه های کاپ سه جهانی از اول ژوئن تا شش ژوئن مصادف با 12 تا 18 خرداد در پرتغال برگزار می شود.

 

وی که به عنوان نماینده جامعه داوری رشته قایقرانی در این رقابت ها حاضر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با قضاوت های درست و خوب خود بتواند نماینده شایسته ای برای جامعه ورزش ایران و رشته قایقرانی باشد.رها ابوالاسد از سال 1388 درجه بین المللی داوری را از فدراسیون جهانی قایقرانی اخذ کرده و سابقه قضاوت در جشنواره (فستیوال) ورزش های آبی وان در ترکیه را نیز در کارنامه خود دارد.

 

وی، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی با گرایش مدیریت بوده و پیشتر به عنوان ورزشکار در رشته شنا و قایقرانی فعالیت داشته است.

دیدگاه‌ها