کد خبر : 1330625 | 13 خرداد 1395 ساعت 22:20 | 251.1K بازدید | 0 دیدگاه

خط و نشان ایران برای آسیا

فتح اسکوپیه با لشکر جوان کی روش

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و مقدونیه با برتری تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

فتح اسکوپیه با لشکر جوان کی روش

 

به گزارش "ورزش سه"، در این بازی که از ساعت ٢١:٣٠ و به میزبانی مقدونیه ای ها آغاز شد، ملی پوشان ایران برنامه های خود را برای حضور درمرحله مقدماتی جام جهانی را در ورزشگاه فیلیپ دوم شهر اسکوپیه آغاز کردند.


ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج صفی،سعید عزت‌اللهی (75- عزت‌الله پورغاز)، اشکان دژاگه (71- مسعود شجاعی)، داریوش شجاعیان (64- مهدی ترابی)، وحید امیری (46- میلاد محمدی)، سردار آزمون (64- کریم انصاری‌فرد) و علیرضا جهانبخش (64- مهدی طارمی).

 

1116964

 

 

شرح بازی:

بازی با حملات تیم ملی مقدونیه آغاز شد و این تیم با یکی دو حمله ابتدایی خود دروازه ایران تهدید کرد، حملاتی که با هوشیاری مدافعان ایران و البته خوش شانسی از دست رفت. پس از آن بود که ملی پوشان ایران کمی پیش آمدند و در اولین موقعیت هایی که نصیبشان شد توانستند اولین گل را به ثمر برسانند. پس از گل اول سردار، مقدونیه ای ها که شانس بیشتری برای گلزنی داشتند موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند.
پس از ده دقیقه ابتدایی دو تیم بازهم به محک زدن یکدیگر پرداختند و در این میان ملی پوشان ایران می توانستند به گل دوم برسند که این اتفاق نیفتاد. کاملا مشخص بود که دو تیم به دنبال به دست آوردن میانه میدان هستند و در این میان ملی پوش ایران توانستند بازهم توسط سردار به گل برسند تا بازهم از حریف خود پیش بیفتند.
پس از این گل بود که تیم مهمان به فوتبال فیزیکی روی آورد و بارها بازیکنان حریف را با خطاهای متعدد متوقف کرد، البته در بین حملات نصفه و نیمه ای که در ادامه نیمه اول اتفاق افتاد سردار می توانست به سومین گل خود و ایران دست پیدا کند که این اتفاق نیفتاد. همکاری جهانبخش و أمیری و آزمون در خط حمله چندبار دروازه حریف را به سختی تهدید کرد که مهمترین آن در دقیقه ٣٥ بود.

 

1117009

 

اما در نیمه دوم تیم ملی ایران کار را هجومی ‌تر آغاز کرده و روی نفوذ میلاد محمدی تازه‌ وارد صاحب یک ضربه کرنر هم شد که این فرصت برای کشورمان از دست رفت. در ادامه مقدونیه بازی را در دست گرفته و چند فرصت مناسب نیز روی دروازه ایران ایجاد کرد که این فرصت‌ها یک بار با هوشیاری پورعلی‌گنجی و بار دیگر با تیزچنگی بیرانوند برای میزبان از دست رفت.
مقدونیه در این دقایق خطرناک‌تر ظاهر شده تا جایی که چیزی نمانده بود یک بار دیگر بازی را به تساوی بکشاند که شوت آرام اما فنی تراکوسکی از مقابل مدافعان و دروازه‌بان ایران به اوت رفت.
برخلاف جریان بازی یک بار دیگر تیم ملی ایران به گل رسید. در دقیقه 60 مسابقه سردار آزمون روی پاس توی عمق و دقیق عزت‌اللهی با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و موفق شد گل سوم خود و تیم ملی ایران را به ثمر برساند. آزمون با این 3 گل، چهاردهمین گل ملی خود در هفدهمین بازی ملی‌اش را به ثمر رساند و برای اولین‌بار نیز در ترکیب تیم ملی ایران موفق شد هت‌تریک کند.
در ادامه کی‌روش نیروهای تازه‌وارد خود را که بیشتر در فاز هجومی بودند وارد زمین مسابقه کرد تا ملی‌پوشان ایران همچنان با شادابی خاصی به حملات خود در نیمه دوم بازی ادامه دهند. البته در دقایق میانی این نیمه ایران به یک گل دیگر توسط انصاری‌فرد رسید که این گل توسط داور آفساید اعلام شد. در رفت و بازگشت همین صحنه، میلاد محمدی با نفوذ از سمت راست میزبان، وارد محوطه جریمه حریف قرمزپوش شد که شوت این بازیکن، خطرناک از کنار دروازه مقدونیه به اوت رفت.
طارمی نیز دیگر مهاجم تازه وارد تیم ملی در نیمه دوم در این دقایق یک فرصت ایده‌آل داشت که این فرصت را این بازیکن با بی‌دقتی از دست داد. طارمی 5 دقیقه بعد در صحنه‌ای که تک به تک شده بود باز هم از گلزنی عاجز ماند و توپ را به پای دروازه‌بان حریف کوبید تا حساب کار همان 3 بر یک به سود تیم ملی ایران باقی بماند.
در دقایق پایانی بازی، تیم ملی ایران یک بار دیگر بر توپ و میدان مسلط شده و چندین فرصت را از جناحین روی دروازه حریف ایجاد کرد. در یکی از این حملات با پاس انصاری‌فرد به رضاییان و سانتر دقیق این بازیکن، دروازه مقدونیه تا آستانه باز شدن پیش رفت که مدافع این تیم توپ را از دهانه دروازه بیرون کشید.
در این دقایق یک بار دیگر طارمی که در نیمه دوم این دیدار ضعیف ظاهر شده بود در فرصتی تک به تک، توپ را از دست داد.
تیم ملی ایران در نهایت موفق شد اولین بازی تدارکاتی خود را در سال جدید با یک پیروزی پرگل آغاز کند تا این برد پیش درآمدی باشد بر بازی های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی.

 

1117010

 


شرح گل ها:
ایران ١ مقدونیه . (دقیقه ٨، سردار آزمون): ضربه سردار آزمون که در موقعیتی تک به تک نواخته شد توسط دروازه بان حریف به کرنر رفت و این کرنر با ضربه سردار به گل اول ایران تبدیل شد.
ایران ١ مقدونیه ١ (دقیقه ١٠، تراکوسکی): الکساندر تراکوسکی با یک پاس عرضی در پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شده و با شوتی دقیق به زاویه مخالف بیرانوند موفق شد گل اول مقدونیه را به ثمر برساند.
ایران ٢ مقدونیه ١ (دقیقه ٢٠، سردار آزمون): در این دقیقه یک بار دیگر آزمون با فرصت طلبی از اشتباه دفاع حریف استفاده کرده و با فرار از قلب دفاع میزبان به راحتی با یک بغل‌ پای فنی برای دومین بار دروازه مقدونیه را باز کرد تا حساب کار 2 بر یک به سود تیم ملی شود.
ایران ٣ مقدونیه ١ (دقیقه ٦٠، سردار آزمون): سردار یک بار دیگر از شم گلزنی خود استفاده کرد و این بار نیز توانست با یک ضربه دیدنی از حوالی محوطه جریمه توپ را وارد دروازه حریف کند و اولین هت تریک خود را در تیم ملی جشن بگیرد.

 

کارت زرد:

احسان حاج صفی، سعید عزت الهی

 

حاشیه:
*در نخستین موقعیتی که نصیب ایران شد، پس از اینکه سردار آزمون با دروازه بان حریف تک به تک شد همه بازیکنان نیمکت ایران به حالت نیم خیز بلند شدند. سرمربی مقدونیه هم بعد از این صحنه اعتراض شدیدی به مدافعان تیمش کرد.
*حدود 50 ایرانی در ورزشگاه حضور دارند و بعد گل سردار آزمون به شدت بازیکنان ایران را تشویق کردند. حدود 1000 نفر این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

 

1116966


*سفیر و دیگر مقامات سفارت ایران در ورزشگاه حضور داشتند و بازی تیم ملی ایران را از نزدیک تماشا کردند.
*پس از سوتهای مداوم داور و اخطار به سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی به همراه کریم انصاری فرد از روی نیمکت بلند شدند و اعتراض کردند.
*پرتاب دست بلند  علیرضا بیرانوند در دقیقه 35 باعث به وجد  آمدن تماشاگران حاضر در استادیوم شد و  هر چه توپ بیرانوند ارتفاع پیدا می کرد، صدای فریاد تماشاگران هم بلندتر می شد.
*بعد از خطای سعید عزت اللهی که ضمیمه مقدونیه ای ها را عقیم گذاشت، هواداران مقدونیه ای در اعتراض به این خطا همصدا "بو" کشیدند.
*در یک صحنه پس از مصدومیت ایگور پاندف، کارلوس کی روش برای دلجویی از مهاجم سرشناس مقدونیه به نزدیکی او رفت.
*دقیقه 42 میلاد محمدی و مهدی طارمی به پشت دروازه ایران رفتند و زیر نظر میکو تمرین کردند.

*هنگام خروج سردار آزمون از زمین بازی، تماشاگران مقدونیه ای از زننده هر سه گل ایران با تشویقهایشان استقبال کردند.

*پس از خطای کریم انصاری فرد روی مدافع حریف، کی روش از مهاجم تیم ملی خواست از بازیکن حریف دلجویی کند و انصاری فرد نیز همین کار را انجام داد.
*با تعویض اشکان دژاگه بازوبند بنفش تیم ملی بر روی دستان مسعود شجاعی بسته شد.

 

دیدگاه‌ها