کد خبر : 1330765 | 14 خرداد 1395 ساعت 19:11 | 95.8K بازدید | 0 دیدگاه

آمار می گوید آزمون بهترین گلزن فوتبال جهان می شود

سردار از علی دایی پیشی گرفت

مهاجم 21 ساله تیم ملی فوتبال ایران با ادامه روند کنونی اش رکورد علی دایی را در کسب عنوان بهترین گلزن فوتبال جهان می شکند.

سردار از علی دایی پیشی گرفت

به گزارش "ورزش سه"، درست از همان روزهای نخست ظهور سردار آزمون در فوتبال ایران، همه او را با لقب «علی دایی جدید» یاد کردند. آزمون اگرچه در بازی های ابتدایی ملی خود چندان نتوانست در امر گلزنی موفق باشد اما هرچه به او فرصت بیشتری برای بازی کردن رسید، شم بالای خود در امر گلزنی را نشان داد و توانایی هایش را به رخ کشید.


او حالا با انجام 17 بازی ملی امید اول خط حمله تیم ملی فوتبال در فاصله یکسال مانده تا جام جهانی 2018 روسیه است. آزمون که فقط 21 سال سن دارد، با حفظ روند کنونی حداقل 12 سال دیگر می تواند در سطح فوتبال ایران بدرخشد.


چیزی که باعث می شود حالا سردار آزمون بیشتر از گذشته با علی دایی مقایسه شود، تعداد گلهایی است که او در 17 بازی ملی اخیر خود به ثمر رسانده است.


مهاجم ترکمن فوتبال ایران که در فصل گذشته پنجمین بازیکن تاثیرگذار لیگ روسیه شد، در 17 بازی ملی خود موفق به زدن 14 گل شده است که 3 گل را شب گذشته در مصاف با مقدونیه وارد دروازه حریف تیم ملی کرد.


اگر این آمار را با دوران بازیگری علی دایی مقایسه کنیم به نتایج خوبی می رسیم. دایی در 17 بازی اول ملی خود 13 گل به ثمر رساند.


این آمار چند نکته خیره کننده اما دارد؛ اینکه علی دایی در بازی هجدهم ناگهان 5 گل وارد دروازه سریلانکا کرد و مشخص نیست آزمون بتواند این تعداد گل را در بازی با قرقیزستان به ثمر برساند.


البته آزمون دو بازی ملی دیگر مقابل استوریل و بنفیکای پرتغال نیز در کارنامه اش وجود دارد که در آنها نیز دو گل به ثمر رسانده اما این بازی ها در تقویم فیفا جای نگرفته و گل های ملی آزمون در آن محاسبه نمی شود.


چیزی که مشخص است، سردار آزمون در حال حاضر تنها مهاجمی است که می تواند در سال های آینده رکورد علی دایی را در بخش بهترین گلزن ملی فوتبال جهان بشکند. افتخاری که در صورت تحقق باز هم در اختیار یک ایرانی قرار خواهد داشت.


آزمون چند سال قبل با فروتنی تمام از مقایسه شدنش با علی دایی ناراحت شد اما اسطوره فوتبال ایران بارها از او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران یاد کرده است.

دیدگاه‌ها