کد خبر : 1332477 | 22 خرداد 1395 ساعت 00:23 | 118.5K بازدید | 0 دیدگاه

دیدار افتتاحیه یورو 2016

فرانسه 2-1 رومانی: وقت خروس خوان

تیم ملی فرانسه در اولین دیدار از رقابت های یورو 2016 موفق شد با نتیجه 2-1 رومانی را از پیش رو بردارد.

فرانسه 2-1 رومانی: وقت خروس خوان

 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان دیدیه دشان در این دیدار نمایش چندان مقتدرانه ای نداشتند اما در نهایت به لطف درخشش دیمیتری پایه توانستند به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.

دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی دروازه یکدیگر را تهدید کردند؛ به ویژه در ‏دقیقه 4 که رومانی می توانست روی یک ضربه کرنر به گل برسد اما واکنش به موقع هوگو لوریس، ‏دروازه خروس ها را بسته نگه داشت.‏


در ادامه بازیکنان فرانسه بر بازی مسلط شد و موقعیت های بیشتری روی دروازه حریف ایجاد کرد اما ‏موقعیت های این تیم یکی از بعد از دیگری از دست رفت؛ از جمله ضربه سر گریزمان که به تیر دروازه ‏برخورد کرد. به این ترتیب نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. ‏

 

1118657


نیمه دوم را هم رومانی بهتر آغاز می کند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 48 استانچیو دروازه لوریس را ‏باز کند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.‏


بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی این نیمه، بار دیگر فرانسوی ها بازی را در دست گرفتند و سرانجام در ‏دقیقه 58 به گل رسیدند. روی ارسال تماشایی دیمیتری پایه بود که الیویه ژیرو توانست با ضربه سر، گل ‏اول جام را به ثمر برساند.‏

 

1118662


بازیکنان رومانی خیلی سریع به این گل واکنش نشان دادند و در دقیقه 65، بار دیگر کار را به تساوی می ‏کشند. خطای اورا روی استانچیو، یک ضربه پنالتی نصیب رومن ها می کند. خود استانچیو پشت ضربه ‏قرار می گیرد و برخلاف جهت حرکت لوریس، دروازه را باز می کند.‏

 

1118663


بعد از این گل بار دیگر فرانسوی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حملات زیادی روی دروازه ‏رومانی ترتیب دادند اما موقعیت های این تیم یکی بعد از دیگری از دست رفت.‏


در حالی که به نظر می رسید بازی با همان نتیجه یک-یک به پایان خواهد رسید، یک شوت غیرقابل مهار ‏از دیمیتری پایه، بار دیگر فرانسه را پیش انداخت.

 

ستاره وستهام در حالی که پشت محوطه جریمه حریف ‏بین مدافعان رومانی محاصره شده بود، با یک ضربه پای چپ تماشایی، کار را تمام کرد.‏ بازیکنان رومانی تلاش زیادی کردند تا در دقایق باقی مانده کار را به تساوی بکشند اما این اتفاق رخ نداد و فرانسه 2-1 پیروز شد.



گزارش لحظه به لحظه:


•  اولین بازی یورو 2016 به خاطر تهدیدات تروریستی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود


•  3 ساعت مانده به شروع بازی تعداد زیادی خودورهای ضدشورش در اطراف ورزشگاه استاد دو فرانس مستقر شده اند.

 

1118640


•  علاوه بر نیروهای پلیس بیش از 1000 مامور حراست ورزشگاه با دقت همه جوانب امنیتی را رصد می کنند.


•  تیری هانری هم از ساعت ها قبل جزو حاضرین است  


•  نخست وزیر رومانی که تحصیلکرده دانشگاه مون پولیه است و همسری فرانسوی دارد امروز در کنار مانوئل والس نخست وزیر فرانسه تماشاگر بازی خواهد بود.


•  ژاک لامبرت، رئیس کمیته برگزارکننده یورو 2016، به خاطر اعتصاب در بخش حمل و نقل که مشکلات جدی برای تماشاگران در یورو ایجاد کرده است گفت: "جنبش های اجتماعی، قبل از شروع یورو جشن ما را به عزا تبدیل کردند"


•  دقایقی پیش با رسیدن اتوبوس تیم فرانسه، هواداران شعار "حمله آبی ها" سر می دهند.

 

1118644


•  خیلی از رومانیایی ها با طی کردن مسیری 2700 کیلومتری از طریق زمینی به پاریس آمده اند.


•  با ورود دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه روی چمن ورزشگاه، تماشاگران حاضر به تشویق وی پرداختند.


•  پاتریس اورا با شور و هیجان در نقش رهبر ارکستر مشوقین آبی ها ظاهر شده است.

 

•  از ساعت ها قبل سه  سالن اختصاصی برای خبرنگاران پر شده است.

 

•  مارسل دسایی: "دوست دارم گریزمن امشب برای فرانسه همان پرچمداری باشد که زیدان بود"

 

•  رئیس جمهور فرانسه: "تیم ملی می خواهد به فرانسویان غرور و خوشبختی ارزانی کند" ، فرانسوا اولاند ضمن ا امتناع از پیش بینی بازی اظهار امیدواری کرد فرانسه پیروز میدان باشد.

 

1118643

 

•  شروع سانس مراسم گشایش یورو با اجرای موزیک رسمی بازی ها و تاکید بر رنگ آبی در طراحی لباس بازیگران

 

•  استفاده از بادکنک های نارنجی در مراسم افتتاحیه با کنایه فرانسوی ها به عدم صعود هلند همراه شده است.

 

•  بعد از حملات تروریستی پاریس به ویژه حمله نا موفق به استاد دو فرانس زمان بازی دوستانه فرانسه-آلمان، مارسه یز، سرود ملی فرانسه بلندتر از قبل در ورزشگاه ها خوانده می شود.

 

آغاز بازی:

 

دقیقه 2: در همان دقایق ابتدایی بازی روی ضربه کرنر، هوگو لوریس روی خط، درواز فرانسه را نجات می دهد!

 

دقیقه 14: روی سانتر سانیا مدافع رومانی در جدال با گریزمن با دستپاچگی توپ را به تیر دروازه خودی می زند.

 

دقیقه 20: خبری از برتری فرانسه نیست و بازی متعادل پیش می رود.

 

دقیقه  28: بازی با فقر آماری موقعیت خطرناک روی دو دروازه دنبال می شود.

 

دقیقه 36: دیمیتری پایت هوشمندانه با پاس خود گریزمن را در محوطه جریمه صاحب توپ می کند ولی ضربه گریزمن با دخالت دفاع رومانی با فاصله کم از دروازه به کرنر می رود.

 این صحنه جزو معدود موقعیت هایی بود که پایت در نقش بازیساز برای هم تیمی هایش ایجاد کرد چون از ابتدای بازی چندین مدافع وظیفه خنثی کردن حرکات پایت را داشته اند.

 

دقیقه 45: روی ضربه کرنر، رامی با فرار خود دفاع رومانی را به دنبال خود می کشاند و الیویه ژیرو را صاحب فضای مناسب برای زدن ضربه سر می کند. ضربه سری که با فاصله کم از بالای تیر افقی دروازه رومانی به بیرون می رود.

 

دقیقه 48: اشتباه در آفساید گیری فرانسوی ها، استانچیو، مهاجم رومانی را در موقعیتی بسیار مناسب برای گشودن دروازه قرار داد ولی ضربه سرضرب او دقت کافی نداشت.


دقیقه 52: اینبار نوبت ژیرو بود که قدر توپ دریافتی در شش قدمی را نداند و آنرا درست به طرف دستان دروازه بان ارسال کند.


دقیقه 58: ارسال پایه، ضربه سر ژیرو  با چشمان بسته در جدال با تاتاروسانو ... فرانسه 1 رومانی 0 ... فرانسه نفس تازه می کند.

 

دقیقه 64: خطا روی استانکیو ... پنالتی برای رومانی ... که استانکو خودش مامور اجرای تنبیه فرانسه می شود ... فرانسه 1 رومانی 1

 

دقیقه 66: گریزمان که به هیج وجه انتظارات را برآورده نکرد جایش را به کومان می دهد.

 

دقیقه 77: مارسیال به جای پوگبا وارد زمین می شود.

 

دقیقه 82: پوپا جایش را به تورژه می دهد.

 

دقیقه 89: دیمیتری پایت قهرمان تیم ملی فرانسه ... شوت استثنایی و فوق العاده به سمت سه کنج دروازه تاتاروسانو ... فرانسه 2 رومانی 1

 

دقیقه 90: همزمان با تعویض پایه، استاد دو فرانس ایستاده وی را تشویق می کند.

 

 

دیدگاه‌ها