کد خبر : 1338342 | 13 تیر 1395 ساعت 17:41 | 30.3K بازدید | 1 دیدگاه

نفت در انتظار انتخاب سرمربی

10 مربی برای آخرین صندلی خالی لیگ

لیگ برتر شانزدهم در حالی کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد که سرنوشت نیمکت نفت تهران هنوز نامشخص است.

10 مربی برای آخرین صندلی خالی لیگ

به گزارش "ورزش سه"، نفت که با توجه به مشکلات مالی از سوی مدیران رده بالا برای واگذاری معرفی شد تا حواشی زیادی حول این تیم شکل گیرد.


در ادامه اما علیرغم صحبت هایی که حول حضور این تیم در انزلی و جایگزینی با ملوان انجام شد، مسوولان بهنام پیشرو موفق شدند امتیاز آن را از آن خود کنند. اما در حال حاضر صحبت درباره آینده نیمکت این تیم است. جایی که کمتر از یک ماه مانده به شروع لیگ برتر آنها هنوز نتوانسته اند سرنوشت آن را مشخص کنند و گزینه های زیادی برای آن معرفی شده است. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به گزینه های باقی مانده برای حضور روی نیمکت نفت تهران.


علی دایی؛ مربی گرانقیمت
علی دایی که اتفاقا رابطه نزدیکی با مالکان جدید نفت تهران دارد یکی از مربیان گرانقیمت لیگ محسوب می شود که در حال حاضر نیز با توجه به جدایی از صبای قم جایی مشغول به فعالیت نیست. سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس بعد از مشکلاتی که اسپانسر صبای قم داشت از این تیم جدا شد تا با جدایی اش ستاره های تیمش هم ساز جدایی بزنند و قراردادشان را فسخ کنند. با این حال از او به عنوان گزینه نزدیک به این باشگاه نام برده می شود. مربی گرانقیمت لیگ برتر باید دید موفق خواهد شد با مسوولان جدید این باشگاه که اتفاقات تمایلات پرسپولیسی دارند به توافق برسد یا لیگ برتر را دور از فوتبال آغاز خواهد کرد و نامش را به عنوان آلترناتیو مربیان فصل بعد قرار خواهد داد.
به هرحال همه منتظرند تا ببینند سرنوشت علی دایی باز هم مانند فصل گذشته رقم خواهد خورد و او مجبور است در لحظات پایانی تیمش را مهیای حضور در رقابت ها کند یا خیر.


حمید استیلی؛ مذاکره ناکام
حمید استیلی بعد از اینکه در میانه فصل گذشته از جمع ملوانی ها کنار رفت با توجه به رابطه نزدیکش با مسوولان بهنام پیشرو از گزینه های نفت تهران محسوب می شد که در ادامه به دلایلی شخصی از قبول این سمت خودداری کرد. درباره استیلی گفته می شود او سمتی در آکادمی پرسپولیس در اختیار گرفته و دلیل عدم پذیرش این پیشنهاد این مساله بوده است.


حمید درخشان؛ خیلی دور
دیگر مربی غیرفعال این فصل لیگ برتر حمید درخشان است که او نیز با توجه به پرسپولیسی بودنش مورد توجه مسوولان بهنام پیشرو قرار گرفته بود که البته گفته می شود در اولویت های ابتدایی این تیم قرار ندارد و باید منتظر روند مذاکرات باشد. حمید درخشان فصل گذشته و بعد از جدایی از پرسپولیس راهی خونه به خونه بابل شده بود و در نهایت موفق نشد همراه این تیم متمول به لیگ برتر صعود کند.


منصور ابراهیم زاده – قرارداد مس دستش را بست
سرمربی موفق سابق ذوب آهن که دو فصل اخیر را دور از فوتبال پشت سر گذاشته، اکنون با مس کرمان به توافق دست یافته است اما مسوولان نزدیک به نفت تهران تمایل زیادی برای بازگشت او به این تیم داشتند. ابراهیم زاده در لیگ دوازدهم روی نیمکت این تیم حضور داشت و عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته بود و این مساله باعث شد تا آنها بار دیگر روی او نظر داشته باشند اما در نهایت با توجه به قرارداد این مربی با مس کرمان در خواسته خود ناکام ماندند.


هومن افاضلی – انتخاب شجاعانه
دیگر گزینه مدنظر و البته حال حاضر در فوتبال ایران برای حضور روی نیمکت نفت تهران هومن افاضلی است. سرمربی سابق تیم ملی امید که جزو گزینه های سپیدرود رشت نیز محسوب می شود در لیست گزینه های نفت نیز قرار گرفته است. هرچند او در این رابطه منتقدانی نیز دارد و در باشگاه روی حضور او به جمع بندی نرسیده اند. افاضلی در میانه های فصل گذشته نیز گزینه حضور در کادرفنی پرسپولیس بود که این پیشنهاد را با توجه به تمایلش برای سرمربیگری رد کرد.

 

وحید هاشمیان؛ مربی آکادمیک
گزینه بعدی که درباره او در بین مدیران نفت تهران درباره اش بحث شده است وحید هاشمیان است. مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران که سابقه حضور چند ساله در فوتبال آلمان و باشگاه‌هایی مثل بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر را در کارنامه دارد اکنون در حال تجربه اندوزی در دنیای مربیگری است و مدارک معتبر خود را از فدراسیون آلمان دریافت کرده است. در این باره او که اعلام کرده بود با اختیارات تا و کار آکادمیک حضور در نیمکت تیم های لیگ برتری را تجربه خواهد کرد اکنون به عنوان گزینه نفت قرار گرفته است.

 

دراگان اسکوچیچ - باز می‌گردد؟

دراگان اسکوچیچ که در سه فصل حضور خود در فوتبال ایران عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته، در پایان فصل گذشته به کار خود با فولاد خاتمه داد و راهی زاگرب شد.
در این ارتباط اما گفته می شود این سرمربی مورد توجه مسوولان نفت تهران قرار گرفته و احتمال حضورش در این تیم که به تازگی مدیریت خود را تغییر داده است افزایش یافته است.
دراگان اسکوچیچ در سه فصل حضور خود در فوتبال ایران به همراه ملوان و فولاد موفق شده بود عملکرد جالب توجهی از خود به جا بگذارد و باید دید بار دیگر به ایران بازخواهد گشت و در تهران مربیگری اش را ادامه خواهد داد یا خیر.


محمد خاکپور- آزمون اثبات توانایی
سرمربی سابق تیم ملی امید که در انتخابی المپیک موفق نشد آخرین شانس حضور فوتبال ایران در ریو را رقم بزند اکنون در بین مربیانی غیرفعال فوتبال ایران قرار دارد که مسوولان نفت نیز نیم نگاهی به او دارند. خاکپور که مدت کوتاهی در فوتبال ایران تجربه مربیگری در استیل آذین را دارد باید دید با این پیشنهاد چه خواهد کرد و آیا از ینگه دنیا دل خواهد کند تا توانایی های خود را به مربیان ایران نشان دهد یا خیر.


پرویز مظلومی- جابجایی بزرگ
در صورت نهایی شدن این انتقال جابجایی بزرگ بین دو تیم استقلال و نفت رقم خواهد خورد. منصوریان که در پایان لیگ راهی استقلال شده تا جانشین مظلومی شود و این مربی که هم اکنون مدعی است با توجه به قراردادش باشگاه نمی تواند آن را فسخ کند اکنون یکی دیگر از گزینه های مالکان جدید باشگاه در نظر گرفته می شود. البته به نظر می رسد با توجه به تمایلات پرسپولیسی این مجموعه شرایط برای مذاکره با سرمربی سابق استقلال کمی سخت شود.

 

 

مجید صالح؛ دومین  حضور
تنها سابقه مجید صالح به عنوان سرمربی در تیم سایپا و در سال 91 رقم خورد. جایی‌که این مربی جای مایلی کهن را در این تیم گرفت اما زمانی که این تیم در رتبه دهم جدول قرار داشت توسط مدیران سایپا از کار کنار رفت. در طول این مدت و قبل از آن مجید صالح بیشتر زمان خود را به عنوان دستیار در کنار تیم‌های مختلفی مثل سایپا، استقلال و ... تجربه کرده است. البته مدت کوتاهی همکاری با کیروش هم در کارنامه این مربی وجود دارد. هواداران فوتبال این مری را بیشتر با تحلیل‌های این مربی به یاد می‌آورند و عده‌ای هماز او به عنوان نفر اصلی استقلال فصل پیش یاد میکردند. باید ببینیم که مدیران جدید نفت در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

 

با این شرایط باید دید نفتی ها که همانند فصل گذشته با به کار گیری تیم نقل و انتقالاتی خود توانسته اند مانع از خروج بازیکنان باقی مانده و جذب چند یار دیگر شوند برای نیمکت خود چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد و چه کسی این سمت را خواهد پذیرفت.

دیدگاه‌ها