کد خبر : 1338989 | 16 تیر 1395 ساعت 14:48 | 65.7K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت لوتار ماتیوس در روزنامه آ.اس

آلمان و پرتغال به فینال یورو می رسند

برای من حضور تیم هایی چون ایسلند و ولز در یک چهارم نهایی، بالاتر از حد تصور بود و حالا معتقدم ولز نمی تواند از نیمه نهایی فراتر برود.

آلمان و پرتغال به فینال یورو می رسند

به گزارش "ورزش سه"، امشب اولین بازی دور نیمه نهایی یورو 2016 بین پرتغال و ولز برگزار خواهد شد و فردا نیز آلمان و فرانسه با یکدیگر روبرو می شوند. پرتغال با شکست لهستان در ضیافت پنالتی ها و ولز نیز با برتری 3-1 بر بلژیک پای به این مرحله گذاشته اند. فرانسوی ها نیز 5-2 تیم شگفتی ساز ایسلند را مغلوب کردند و آلمان نیز در یک ماراتن نفسگیر و در ضربات پنالتی بر ایتالیای سختکوش پیروز شد.

 

لوتار ماتیوس، اسطوره فوتبال آلمان، در ستون خود در آ اس در مورد بازی های نیمه نهایی نوشته است:" برای من حضور تیم هایی چون ایسلند و ولز در یک چهارم نهایی، بالاترین تصور ممکن بود و حالا معتقدم ولز نمی تواند از نیمه نهایی فراتر برود. برای ایسلند هم همان یک چهارم نهایی کفایت می کرد و نیمه نهایی موردعلاقه من فرانسه و آلمان بود؛ با این حال نمی توانم ارزش های ایسلند را نادیده بگیرم و باید به این تیم برای رسیدن به چنین مرحله ای تبریک گفت.

 

1124772

 

آلمان-فرانسه یک نیمه نهایی کاملا قابل احترام است و هرکدام این شانس را دارند تا به فینال برسند. نظر مرا بخواهید، معتقدم آلمان از شانس بیشتری نسبت به فرانسه برای رسیدن به این مهم برخوردار است.

در یک چهارم، آلمان و ایتالیا دیدار دشواری را پشت سر گذاشتند و در ضربات پنالتی هم اشتباهات فراوانی داشتند. بازیکنان بزرگ آلمان چون شواینی، مولر و اوزیل ضربات خود را از دست دادند و چیزی نمانده بود تا آمار درخشان آلمان در زدن پنالتی ها از بین برود.

متاسفانه در این بازی، هوملس که از نگاه من بهترین بازیکن آلمان بود را به دلیل دو اخطاره شدن از دست دادیم و همچنین خدیرا و ماریو گومز را به دلیل مصدومیت. شواینی هم شاید به دلیل مصدومیت به بازی فردا نرسد. غیبت خدیرا و شواینی نمی تواند چندان مهم باشد ولی نبود هوملس و گومز به چشم خواهد آمد.

گومز موثرترین بازیکن آلمان در یورو بوده و با حضور خود در فاز تهاجمی، بر قدرت این منطقه افزوده است. به جای خدیرا، کیمیچ می تواند بازی کند و من اگر جای لو باشم، یولیان وایگل را جایگزین کیمیش در قسمت راست زمین خواهم کرد تا او به راحتی بتواند جای خدیرا را در مرکز زمین پر کند.

به جای گومز هم گوتزه و مولر می توانند مثل یک 9 کاذب به میدان بروند و حتی لوکاس پودولسکی باتجربه که باید اعتراف کنم انتظار داشتم حداقل تا بدینجای تورنمنت بیشتر به وی بازی می رسید.

 

فرانسه نیز با مثلث گریزمان، ژیرو و پایه، در فاز  تهاجمی تیم فوق العاده قدرتمندی نشان داده است و در بازی برابر ایسلند، سرانجام توانایی های پوگبا را هم مشاهده کردیم اما همین تیم با وجود میزبانی دو گل از ایسلند دریافت کرد و نشان داد در فاز دفاعی تیم چندان قابل اعتمادی نیست و آلمان می تواند از این نقطه ضعف به خوبی استفاده کند.

 

1124238

 

در نیمه نهایی دیگر یعنی دیدار پرتغال و ولز معتقدم که شانس پرتغال بیشتر است چون این تیم نسبت به دور گروهی تیم بسیار سازمان یافته تری نشان داده است. رونالدو شاید به دلیل فصلی طولانی و دشوار، در بالاترین سطح خودش نباشد اما او را آسوده خاطر دیده ام و همین آرامش او به دیگر بازیکنان تیمش نیز منتقل شده است. فراموش نکنید که دو گل او به مجارستان باعث شده پرتغال اکنون در نیمه نهایی باشد. همچنین رونالدو نسبت به سابق 1 متر عقب تر بازی می کند که این ترفند تا بدینجا موثر واقع شده است.

 

رناتو سانچس هم در میانه زمین کمک بزرگی برای رونالدو بوده و نشان داده است که بایرن بیهوده برای وی 35 میلیون یورو پرداخت نکرده است. او چنان بازی می کند، گویی سال هاست در تیم ملی حضور دارد و بلوغ خاصی در حرکاتش دیده می شود.

 

در ولز هم نباید نقش غیر قابل انکار گرت بیل را نادیده بگیریم. ولزی ها تیمی متحد هستند و شرایط فیزیکی آنها نیز بهتر از پرتغال است؛ به همین دلیل معتقدم رونالدو و یارانش برای صعود به فینال باید بهترین بازی خودشان را ارائه دهند. برای من، تماشای دوئل رونالدو و بیل در این بازی بسیار بسیار جذاب است و امیدوارم در نهایت، شاهد فینالی بین آلمان و پرتغال باشیم."

دیدگاه‌ها