کد خبر : 1340157 | 21 تیر 1395 ساعت 17:54 | 40.5K بازدید | 2 دیدگاه

پرسپولیس برانکو مثل تیم رویایی پروین

علیپور و امیری وارث پیوس و محمدخانی

انتخاب یک مهاجم تمام کننده همچنان از دغدغه های اصلی مدیران و سرمربی پرسپولیس است؛ اما این مهاجم باید واجد چه خصوصیات فیزیکی و تکنیکی باشد؟

علیپور و امیری وارث پیوس و محمدخانی

به گزارش "ورزش سه"، سرخ پوشان پایتخت پس از بازی های لیگ پانزدهم مهم ترین مهاجم خود را از دست دادند، مهدی طارمی در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان از جمع پرسپولیسی ها جدا شد تا تاریخ برای این تیم تکرار شود و سرخ پوشان به شرایطی مشابه فصل گذشته برسند، آنها در حالی که طارمی را از دست دادند وحید امیری را به عنوان وینگر – مهاجم به جمع خود آوردند اما کماکان جایگاه مربوط به یک مهاجم دیگر(احتمالا خارجی) این تیم خالیست.

 


* پرسپولیس تیم بدون برج
پیش از آغاز لیگ پانزدهم و در حالی که پرسپولیسی ها مرحوم هادی نوروزی(وینگر – مهاجم)، مهدی طارمی و علی علیپور جوان را در اختیار داشتند به دنبال یک مهاجم نوک خارجی نیز بودند اما در نهایت گزینه مورد نظر برانکو راهی به این تیم نیافت تا سرخ پوشان جری بنگستون را به عضویت خود دربیاورند. مهاجمی که با وجود به ثمر رساندن 7 گل برای پرسپولیسی ها، مهاجم محبوب برانکو نبود و فاکتورهای مورد نظر وی را نداشت.
 حال حاضر پرسپولیس علی علیپور را به عنوان بازیکن نوک خط حمله در اختیار دارد و وحید امیری  را به جمع خود اضافه کرده اما این بازیکن با توجه به خصوصیات بازی اش مهره مورد نظر برانکو برای پست نوک نخواهد بود و پشت فوروارد بازی می کند. در عین حال علیپور که از قدرت سرزنی خوبی برخوردار است، امسال این فرصت را دارد که به اندازه همه سال های فوتبالش گل بزند.
فصل گذشته و پس از آمدن جری بنگستون، برانکو ایوانکوویچ نشان داد لزوما مهاجمی را نمی خواهد که از قد و قامت بلندی برخوردار باشد. برانکو بازیکنی را در خط حمله استفاده می کند که تحرک کافی داشته باشد و روی زمین، حداقل از نبردهای یک به یک موفق بیرون بیاید.


در فصل نقل و انتقالات نیز مهاجمانی به عنوان نامزد پیوستن به این تیم مطرح بودند که از قد و قامت بلندی بهره می برند ولی با مخالفت برانکو روبرو شدند. از نظر سرمربی پرسپولیس، این تیم لزوما نیازی به جذب سانتر فوروارد بلند قد ندارد.

 


* ستاره های متوسط القامت
اگر به تاریخ این  باشگاه نیز نگاهی بیندازیم متوجه می شویم بهترین مهاجمان سرخ پوش که برای این تیم تاریخ سازی کردند مهاجمانی با قد و قامت متوسط بودند و از نظر وضعیت فیزیکی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشتند، به این نام ها دقت کنید: همایون بهزادی، صفر ایرانپاک، حسین کلانی، ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس، محسن خلیلی، مهدی طارمی و ... همگی بازیکنانی بودند که قد و قامتی نزدیک به یکدیگر داشتند و در این میان شاید بتوان خلیلی، طارمی و مرحوم بهزادی را کمی بلندتر از بقیه بازیکنان نامبرده دانست. (البته در این میان از نام مهاجمانی همچون دایی و باوی به دلیل مدت زمان کم حضور در پرسپولیس فاکتور گرفتیم.)


پرسپولیس در فصل جاری احتمالا از ترکیب علیپور و امیری در خط حمله استفاده خواهد کرد که این ترکیب یادآور زوج فرشاد پیوس و ناصر محمدخانی در اواسط دهه 1360 است. این  دو بازیکن از سوی ساسان انصاری مهاجم سابق فولاد هم تهدید می شوند بازیکنی که اگر فرصت لازم را پیدا کند می تواند برای تیمش بدرخشد. در این شرایط به نظر نمی رسد برانکو برای فصل تازه نیز متفاوت از گذشته عمل کند. او به دنبال استفاده از سرعت و هماهنگی بین دو گزینه خط حمله است و اگر شد یک مهاجم دیگر نیز از بازار خارجی به تیم اضافه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها