کد خبر : 1340681 | 23 تیر 1395 ساعت 16:49 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

50 هزار تومان‌ها برمی‌گردد اما عرق‌های ریخته چطور؟

طرح نیمه کاره استعدادیابی در پرسپولیس

خبر عصر دوشنبه شوکه کننده و البته کمی قابل پیش‌بینی بود؛ باشگاه پرسپولیس تیم «ب»‌اش را منحل کرد.

طرح نیمه کاره استعدادیابی در پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه" ، تیم "ب" تیمی  بود که طی 5 ماه گذشته کلی هزینه برایش شده و افراد زیادی با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده پای کار آمده بودند تا حرکت حساب شده‌ای را بعد از سال‌ها به نتیجه برسانند که باز هم نشد. حسین عبدی که بانی اصلی این طرح بود از حدود سه ماه قبل با تست گیری از حدود 1500 بازیکن در مراحل مختلف و با همکاری چند مربی، در نهایت 30 بازیکن را انتخاب و با تشکیل اردوی شبانه‌روزی درصدد آموزش نهایی تیمش بود؛ تیمی که دوبار تیم قدرتمند دانشجویان را در بازی‌های دوستانه غافلگیر کرد و می‌شد به آن امیدوار بود. حتی در آخرین روزهای اردو طاهری خودش در اردوی این تیم حاضر شد و بازی دوستانه شان را هم دید تا مشخص شود حداقل حمایت را از طرح ملی عبدی (که سودش به باشگاه خواهد رسید) خواهد کرد اما به یکباره تیم را منحل کرد تا بار دیگر حرکت‌های اصولی و بزرگ در این باشگاه عقیم بماند.


در شرایطی که حسین عبدی در ایران نیست محمود کلهر همکارش با تعجب از انحلال تیم ب پرسپولیس می‌گوید: بازیکنانی که با هزار امید به تیم "ب" پرسپولیس آمده بودند، حالا آواره می‌شوند. برای تشکیل و راه‌اندازی تیم ب و طرح استعدادیابی این همه تبلیغات شد ولی خیلی ساده طرح را متوقف کردند.


کلهر می‌گوید: دلیل اصلی انحلال تیم دوم پرسپولیس این است که طاهری سرپرست باشگاه، تخصص ندارد. در هیات مدیره دو عضو فوتبالی یعنی آقای کاشانی و زادمهر حضور دارند ولی توقع داشتیم این دو عضو با جدیت بیشتری این طرح را دنبال کنند و اجازه ندهند تیم دوم پرسپولیس تعطیل شود.


وی گفت: طاهری و مدیران پرسپولیس پشت برانکو ایوانکوویچ پنهان شده‌اند و تمام حواس‌ها به تیم بزرگسالان است تا این تیم یک سال دیگر نتیجه بگیرد و آقایان بتوانند صندلی خود را حفظ کنند. برانکو مربی کاملا کاربلد و بزرگی است ولی وقتی تمام فکر و ذکر باشگاه روی تیم بزرگسالان باشد، حتی کسب عنوان قهرمانی هم شایسته نیست.


به نظر می‌رسد اختلاف طاهری با عبدی که منجر به کنار گذاشتن مربی تیم ب از هیات مدیره شد دلیل اصلی این اتفاق باشد؛مساله‌ای که محمد زادمهر عضو هیات مدیره ردش می‌کند. در سکوت طاهری و دوستانش، فرشید گل زاده عضو جدید هیات مدیره در این باره می‌گوید: البته تصوری که در رسانه‌ها به راه افتاده، درست نیست. من برای پاسخگویی به این سوال باید با طاهری صحبت کنم و قطعا پس از بازگشت دوستان از اوکراین جلسه هیات مدیره را تشکیل خواهیم داد و در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد.


به هر حال طبق گفته زادمهر قرار است پول (50 هزار تومان) گرفته شده از بازیکنان تیم ب به آنها پس داده شود و این بازیکنان به تیم‌های پایه پرسپولیس بروند هر چند بعید است شرایط سنی آنها غیر از تیم امید به تیم دیگری بخورد اما سوال اصلی اینجاست که تکلیف عرق‌های ریخته شده و ماه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش افراد دخیل در این پروژه بزرگ چه می‌شود؟

دیدگاه‌ها