کد خبر : 1340686 | 23 تیر 1395 ساعت 17:01 | 115.8K بازدید | 0 دیدگاه

تاریک و روشن های قرعه استقلال در لیگ برتر

دوئل با قهرمانان در آغاز و پایان لیگ

قرعه کشی لیگ برتر در حالی شب گذشته انجام شد که به نظر می رسد این قرعه حداقل در هفته های اول خوشایند تیم فوتبال استقلال است.

دوئل با قهرمانان در آغاز و پایان لیگ

به گزارش "ورزش سه"، با قرعه کشی که شب گذشته انجام شد استقلالی ها باید در 7 هفته لیگ برتر 6 هفته را در تهران به مصاف رقیبانشان بروند و این موضوع یک برگ برنده برای شروع لیگ محسوب می شود، مخصوصا اینکه آبی ها باید در هفته ششم دربی تهران را برگزار کنند و بازی های کم فشار شروع فصل می تواند برای موفقیت به این تیم کمک کند.

 

البته قرعه ای که نصیب استقلال شده است سختی ها و پیچیدگی های خود را هم دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


نقاط روشن


1. استقلال در 7 هفته اول تنها در بازی با استقلال خوزستان به خارج از تهران می رود و بقیه بازی هایش را در خانه برگزار می کند.


2. استقلال پیش از دربی 83 تقریبا رقیب سرسختی ندارد و مهمترین حریف این تیم می تواند استقلال خوزستان باشد که فصل گذشته قهرمان شد اما به نظر می رسد این تیم نسبت به دوره گذشته لیگ برتر کمی تضعیف شده است.


3. استقلال به جز بازی با استقلال خوزستان که در اوج گرما بازی می کند، با فولاد و صنعت نفت آبادان در فصل هایی بازی می کند که آب و هوای ایران سرد است و این یک برگ برنده برای شاگردان منصوریان است.


4. این شانس استقلالی هاست که به جز بازی با ماشین سازی با سایر تیم های تبریزی در ماه های گرم سال بازی می کند. استقلال در هفته پنجم میزبان ماشین سازی است و طبیعی است که بازی برگشت دو تیم در فصل پاییز و زمستان برگزار می شود اما این شانس باشگاه استقلال است که در بازی رفت با گسترش فولاد و تراکتورسازی میزبان هستند و بازی های برگشت در ماه های گرم سال در تبریز برگزار می شود.  


5. این شانس استقلال است که در هفته های اول این تیم بیشتر میهمان تیم های تهرانی شده است و به همین دلیل این تیم هفته های زیادی را در شروع فصل در تهران بازی می کند.

 

6- شانس بزرگ استقلال این است که هفته پایانی را در خانه با سپاهان بازی می کند و در صورتی که این تیم در کورس قهرمانی باشد می تواند جشن قهرمانی را در ورزشگاه آزادی با هوادارانش برگزار کند.


نقاط  تاریک


1.  بی تردید سخت ترین قرعه ای که نصیب استقلال شده است مربوط به پایان فصل می شود؛ جایی که آبی ها باید در هفته های پایانی با تیم هایی مثل گسترش فولاد، تراکتور و سپاهان بازی کنند. این دقیقا شبیه قرعه کشی دو فصل گذشته این تیم است، اتفاقی که باعث شد استقلال در دو فصل گذشته صدرنشینی را در هفته های پایانی از دست بدهد.


2. استقلال در اوج گرمای تابستان باید در هفته دوم لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر برود. گرمای هوای خوزستان باعث می شود که آبی ها نتوانند عملکرد خوب خود را به طور کامل ارائه بدهند.


3. شاید این بدشانسی استقلالی ها باشد که در بازی برگشت با ماشین سازی مجبور هستند در سرمای وحشتناک تبریز به میدان بروند. در تبریز که معمولا در فصل زمستان هوا برفی است بازی برای تیم هایی که شرایط تمرین در آب و هوای این شهر را ندارند، بسیار سخت است.


4. با قرعه ای که نصیب استقلال شده این تیم در هفته های میانی نیم فصل مشکلات زیادی دارد چراکه آبی ها بایددر هفته بیستم با ماشین سازی در تبریز بازی کنند، در هفته بیست و یکم در تهران به مصاف پرسپولیس برود و در هفته بیست و دوم در اصفهان با ذوب آهن به میدان برود که کار این تیم در این 3 بازی خیلی سخت است.


5. استقلال هم در آغاز و هم در پایان لیگ مقابل تیم هایی قرار می گیرد که مربیانشان قهرمانی در لیگ را تجربه کرده اند. علی دایی و عبدالله ویسی با نفت و سپاهان در هفته اول و سی ام مقابل استقلال قرار خواهند گرفت.

 

 

دیدگاه‌ها