کد خبر : 1340895 | 24 تیر 1395 ساعت 17:06 | 144.4K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای روزنامه آلمانی

بیلد: فرانسه دوپینگ کرده است (مدرک)

روزنامه آلمانی اسپورت بیلد با انتشار عکسی، آبی ها را متهم به مصرف دارویی نیروزا کرده است.

بیلد: فرانسه دوپینگ کرده است (مدرک)

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپورت بیلد چاپ آلمان در گزارشی با عنوان "مواد نیروزا در رختکن فرانسوی ها" بازیکنان تیم ملی فرانسه را متهم به دوپینگ در بازی نیمه نهایی مقابل مانشافت کرده است.


 روزنامه نگاران آلمانی با انتشار عکسی به عنوان مدرک، از وجود دارویی ضد خستگی به نام گورونسان در رختکن تیم ملی فرانسه در جریان بازی با آلمان که منجر به پیروزی 2-0 آبی ها در ورزشگاه ولودروم مارسی شد خبر داده اند.  

 

1126604


اسپورت بیلد به سراغ پروفسور فریتز شورگل کارشناس مبارزه با دوپینگ رفته و از قول وی نوشته است: "طبق قوانین ضد دوپینگ، استفاده از هرگونه ابزاری غیر از توانایی های بدنی برای افزایش عملکرد ورزشکاران، دوپینگ محسوب می شود. از نظر من گورونسان نیز ماده ای نیروزا است. بهبود عملکرد ورزشی از طریق کافئین ثابت شده است. این ماده، ظرفیت هوشیاری و سرعت در واکنش را افزایش می دهد"

 

1126603


 با این حال مطبوعات فرانسه با بی اساس خواندن ادعاهای این روزنامه، اتهامات اسپورت بیلد را تلاشی برای توجیه باخت تیم ملی آلمان توصیف کرده اند. روزنامه فیگارو در پاسخ نوشته است: "آلمانی ها یک مسئله کوچکی را فراموش کرده اند: گورونسان یک داروی ساده پزشکی است که به درمان خستگی کمک می کند. قرص گورونسان، حاوی ویتامین C ، کافئین، قند و سودیوم است. فروش این دارو آزاد است، می توان براحتی آنرا در داروخانه ها پیدا کرد و حتی در لیست مواد نیروزای ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ قرار ندارد. در چنین شرایطی خیلی سخت می شود تیم ملی فرانسه را به دوپینگ متهم کرد."

دیدگاه‌ها