کد خبر : 1341076 | 25 تیر 1395 ساعت 18:07 | 166.2K بازدید | 0 دیدگاه

کار سخت اقای گل برای بازگشت

سئوال روز : طارمی برگردد یا ... ؟

وقتی برانکو پیش از پایان فصل 95 ـ 94 قرارداد دو ساله تازه خود را امضا کرد هیچ کس فکر نمی کرد پرسپولیس چنین تابستان پرسروصدا و پرحاشیه ای را سپری کند. اما حالا کمتر از 2 هفته مانده به آغاز فصل تازه مهدی طارمی همچنان نامی است که پرسپولیس را تبدیل به عجیب ترین تیم در نقل و انتقالات کرده است.

سئوال روز : طارمی برگردد یا ... ؟

به گزارش "ورزش سه"، پس از چندین هفته تلاش ویژه برای جدایی از پرسپولیس حالا خبر می رسد که طارمی قصد بازگشت به تیم قبلی خود را دارد. هر چند این تلاش از سوی برخی نزدیکان طارمی تکذیب می شود اما بسیاری هم درباره احتمال بالای این بازگشت صحبت می کنند.


اما این بازگشت برای پرسپولیسی ها خوشحال کننده است یا نگران کننده؟! پاسخ این سوال بستگی دارد به زاویه نگاه ما به این موضوع. اگر فقط به ترکیب پرسپولیس و تعداد مهاجمانی که این تیم دارد نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که حضور دوباره مهدی طارمی در پرسپولیس یک کمک بزرگ برای این تیم محسوب می شود چون پس از جدایی طارمی و بنگستون هیچ مهاجمی با سبک بازی این دو مهاجم به پرسپولیس نپیوستند و برانکو مجبور شده در تمرینات خود از دو هافبک هجومی (انصاری و وحید امیری) به عنوان فوروارد در کنار علیپور استفاده کند.


در واقع پرسپولیس در حالی فصل را شروع می کند که غیر از علیپور مهاجم تیپ یک دیگری در ترکیب یا روی نیمکت خود ندارد. اما اگر از زاویه مدیریت تیم و مسائل بیرون زمین به این ماجرا نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که با توجه به اتفاقاتی که برای طارمی از لحظه سوت پایان بازی پرسپولیس ـ راه آهن تا امروز رخ داده، بازگشت این بازیکن به پرسپولیس می تواند باعث بروز برخی حاشیه های جبران ناپذیر شود.


بازیکنی که خودش بابت شکل جدایی اش از پرسپولیس به صورت مکتوب از هواداران این تیم عذرخواهی کرده در صورت بازگشت به پرسپولیس نمی تواند خود را یک بازیکن فیکس به صورت اتوماتیک بداند و همین طور کادرفنی پرسپولیس روی او اینگونه حساب نخواهد کرد. برانکو که در طول فصل هم چند بار با بی انضباطی طارمی، نوراللهی و چند بازیکن دیگر برخورد کرده بود، قطعا تمام اتفاقات جزیی در جریان طارمی در 6 هفته اخیر را رصد کرده و به سادگی او را به ترکیب اصلی برنمی گرداند.


در واقع طارمی اگر به پرسپولیس بازگردد، بار دیگر باید خودش را از نظر شخصیتی به هواداران پرسپولیس و کادرفنی این تیم ثابت کند و این کار بسیار سختی است و طارمی نمی تواند پروژه بازگشت خود به پرسپولیس را خیلی ساده بررسی کند. او خیلی ساده با جدایی از پرسپولیس برخورد کرد و نتیجه اش این شده که حالا خیلی ساده از تیم تازه اش دلزده شده است. اما زندگی حرفه یی و تصمیم گیری در فوتبال حرفه یی همیشه اینقدر ساده نیست. قطعا اکنون داخل باشگاه پرسپولیس کسانی هستند که دارند تلاش می کنند طارمی به این تیم برگردد اما مسئله طارمی فقط با برگشتن به پرسپولیس حل نخواهد شد. او بازیکنی است که در صورت بازگشت به تیم سابق اش، باید از اول تعهد و شخصیت اش را به همه و مهمتر از همه به برانکو ثابت کند.

دیدگاه‌ها