کد خبر : 1341442 | 27 تیر 1395 ساعت 10:25 | 178K بازدید | 21 دیدگاه

طارمی با نفرت رفت و با عشق برگشت!

فرار بزرگ آقای گل از قسطنطنیه (گزارش)

طارمی در حالی که برای حضور در تیم اروپایی لحظه شماری می کرد در اتفاقی عجیب بعد از عقد قرارداد با تیم ریزه اسپور و حضور یک هفته ای در تمرینات این تیم به پرسپولیس بازگشت.

فرار بزرگ آقای گل از قسطنطنیه (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی که بعد از کسب عنوان آقای گلی در پرسپولیس حضور در اروپا را در ذهن خود می پروراند در اقدامی عجیب بعد از حضور در سوپرلیگ ترکیه و در حالی که تنها تمرین در جمع آبی پوشان ریزه اسپور را پشت سر گذاشته بود به دلایل که تاکنون مشخص نشده به ایران بازگشت تا قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند.


در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به ماجرای این رفت و برگشت بی فرجام که به نظر می رسد در نهایت می تواند تنها به سود پرسپولیس باشد.


دربی- اولین مذاکره برای تمدید قرارداد


سه شب قبل از دربی فصل و شب سه‌شنبه قرار برای تمدید قرارداد بین مهدی طارمی و مسوولان پرسپولیس فیکس شد. مهدی طارمی در جلسه ای با حضور طاهری که برانکو نیز در آن جمع قرار داشت اعلام کرد مایل به تمدید قرارداد خود است. این توافق البته به صورت شفاهی انجام شد و آقای گل سرخ ها از شرایط خود برای تمدید قرارداد در لیگ شانزدهم صحبت کرد و به مسوولان این تیم اطمینان خاطر داد فصل بعد را هم در جمع سرخپوشان حضور خواهد داشت.


یک روز بعد از پایان لیگ؛ می‌خواهم بروم


دقیقا یک روز بعد از پایان لیگ و دیدار با راه آهن که همراه با اشک های این مهاجم بعد از اینکه جام قهرمانی از دست رفت همراه بود این بازیکن به مدیربرنامه های خود اعلام کرد به باشگاه بگوید تمایلی برای تمدید قرارداد ندارد و می خواهد برای ادامه فوتبال به اروپا برود و باشگاه می تواند جایگزین او را انتخاب و مذاکرات را انجام دهد. همین مساله باعث شد پرسپولیسی ها به سمت گزینه های مثل کاوه رضایی و ... بروند.


ناکامی برای جذب کاوه؛ فشار برای تمدید


پرسپولیسی‌ها برای گزینه جانشینی مهدی طارمی به سراغ مهاجم ذوب رفتند که قراردادش با این تیم به پایان رسیده بود و به عنوان بازیکن آزاد به از بین گزینه های داخلی و خارجی اش به دنبال تیم آینده اش بود. پرسپولیسی ها به پشتوانه مذاکره مثبت با کاوه رضایی مهدی طارمی و ادعاهای او مبنی بر داشتن پیشنهاد از لیگ های اسپانیا، یونان و ... را نیز فراموش کردند. اما در نهایت بروز اختلافاتی باعث شد تا کاوه رضایی در یکقدمی پرسپولیس راهی باشگاه رقیب شود. ناکامی سرخ ها در جذب کاوه رضایی بار دیگر آنها را به سمت مهدی طارمی کشاند تا به دنبال راهی برای جذب دوباره اش باشند.


طارمی و هم‌نشینی با جادوگر و سلطان


مهدی طارمی در روزهای بی خبری مسوولان پرسپولیس ناگهان سر از بازی های ستارگان در جام رمضان درآورد تا در کانون توجه رسانه ها قرار گیرد. صحبت های دوستانه او با علی کریمی و علی پروین به عنوان بازیکنان محبوب پرسپولیس باعث شد تا موضع او نیز برای حضور در خارج از فوتبال ایران با نرمش جالب توجهی همراه شود و مهاجم بوشهری از مشورت با این دو اعلام کند که آنها خواهان ادامه حضورش در پرسپولیس و کسب تجربه بیشتر برای دستیابی به تیم های بهتر باشد. مصاحبه های کریمی و پروین هم موید همین نکته بود و آنها آینده طارمی را در پرسپولیس بهتر از حضورش در تیم های خواهانش می دانستند. حسین هدایتی هم در ملاقات با این بازیکن از او خواست پای برگه قرارداد با پرسپولیس را امضا کند و نگران خواسته هایش نباشد.


جلسه مجدد با مسوولان باشگاه و توافق ضمنی


مسوولان پرسپولیس با دیدن تمایل این بازیکن برای مذاکره بار دیگر به سراغ او رفتند و به کمک مدیربرنامه هایش از طارمی خواستند در محیطی به جز باشگاه باب مذاکره برای تمدید قرارداد را باز کنند. طارمی اما اعلام کرد چیزی برای مخفی کردن ندارد و در ساختمان باشگاه پای میز مذاکره خواهد نشست. طارمی وارد باشگاه شد و صحبت هایی در این رابطه انجام شد که در نهایت این بازیکن اعلام کرد بعد از مشورت با پدرش نسبت به تمدید قرارداد اقدام خواهد کرد. طارمی که بعد از خروج از باشگاه صحبتی درباره تمدید قرارداد و توافق با مسوولان پرسپولیس نداشت اما مدیربرنامه و مسوولان باشگاه از توافق با این مهاجم خبر دادند و گفتند او از باشگاه فرصت خواسته تا چند روزی به مسافرت برود.


سلفی طارمی و رضاییان در راه ترکیه


فردای توافق به زعم مسوولان پرسپولیس مهدی طارمی به همراه رامین رضاییان راهی ترکیه شدند و سلفی خود را در مسیر روی صفحه شخصی اینستاگرام قرار دادند. اتفاقی که شایعه حضور این بازیکن را در ترکیه و عقد قرارداد با یکی از تیم های این کشور را به تیتر اصلی تمام رسانه ها تبدیل کرد. اما مدیربرنامه، مسوولان باشگاه و حسین هدایتی که خود را فرد نزدیک به باشگاه و بازیکنان معرفی می کند اعلام کردند او برای همراهی رضاییان به این سفر رفته و پیش از آن خبر داده بود.


امضا پای برگه ریزه اسپور و عکس یادگاری و البته تست پزشکی


اما هر لحظه از مهدی طارمی در ترکیه خبر جدیدی منتشر می شد. اخباری که در نهایت منتهی به عقد قرارداد این بازیکن با تیم ریزه اسپور به همراه رامین رضاییان شد. جالب اینکه خیلی ها همان زمان هم مدعی فتوشاپ بودن این مساله بودند و نمی خواستند باور کنند آقای گل فصل گذشته در آستانه توافق با پرسپولیس راهی ریزه اسپور شود. در این راه وکیل طارمی و حسین هدایتی هم مدعی بودند او هیچ اطلاعی در این باره نداده و در عمل انجام شده قرار گرفته است. طارمی اما پای برگه قرارداد ریزه اسپور امضا زد، با پیراهن این تیم عکس یادگاری گرفت و در تست های پزشکی هم حضور یافت و در نهایت در عکس تیمی پیش فصل و مراسم و تمرینات هم حضور یافت تا همه باور کنند مهدی طارمی رفتنی شده است.


آقای گل باز می‌گردد


از چند روز پیش زمزمه های بازگشت مهدی طارمی پچ پچ وار شنیده شد. اما مسلما هیچ عقل سلیمی نمی توانست باور کند بازیکنی که قراردادش را با یک تیم اروپایی در سطح سوپر لیگ ترکیه به امضا رسانده به دنبال فسخ قرارداد و بازگشت باشد. خصوصا اینکه شرایط حضور طارمی در ترکیه به گونه ای بود که خیلی از هواداران این تیم را ضد آقای گل کرده بود و او را مجبور به پاک کردن پست های اینستاگرامی کرده بود. اما مهدی طارمی در صحبت با هم تیمی هایش از بازگشت و اینکه نمی تواند در فضای ترکیه به بازی بپردازد سخن می گفت. در نهایت هم برخی دوستان نزدیک برای رایزنی برای فسخ قرارداد و بازگشت آقای گل سرخپوشان راهی ترکیه شدند.


کودتای طارمی


مهدی طارمی در شبی که ترکیه با کودتای بزرگی مواجه شده بود و اوضاع سیاسی خاصی را دنبال می کرد از سفر به همراه تیمش و حضور در اردوی ریزه اسپور به اتریش سر باز زد و در هتل خود باقی ماند. اقدامی که در ادامه و روز تولد این بازیکن منتهی به خبر رسمی از سوی باشگاه پرسپولیس مبنی بر بازگشت طارمی به پرسپولیس شد. طارمی که در ابتدای نقل و انتقالات تابستانی راهی ترکیه و اروپا شده بود اینگونه کمترین زمان حضور در لیگ اروپایی را با توجه به خواسته اش برای بازگشت را رقم زد و اکنون باید دید شرایط برای فسخ قرارداد با ریزه اسپور و تمدید قرارداد با پرسپولیس چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها