کد خبر : 1343640 | 04 مرداد 1395 ساعت 10:14 | 103.9K بازدید | 3 دیدگاه

سرخ و سفید و سیاه و چشم‌بادامی

خارجی‌های لیگ برتر ایران در حد لالیگا!

لیگ شانزدهم در کنار جذابیت های منحصر به فرد خود بازیکنان خارجی ویژه و جذابی را دارد که هر یک می توانند نقش تعیین کننده در تیم خود داشته باشند.

  خارجی‌های لیگ برتر ایران در حد لالیگا!

به گزارش "ورزش سه"، دوره شانزدهم لیگ برتر با حضور شانزده تیم از چهارم مرداد ماه آغاز می‌شود. بازیکنان خارجی، عملکرد و سرنوشت آنها در طول دوره‌های گذشته همواره یکی از چالش‌های مهم بوده است که اتفاقات زیادی را رقم زده است. از رافائل پرسپولیسی که با شکایت او شش امتیاز از قرمزها کم شد تا آخرین قهرمانی آنها به شکلی دراماتیک رقم بخورد تا جانواریو که زننده گل قهرمانی استقلال در لیگ نهم بود. در این میان بازیکنانی مانند دی کارمو، موتومبا، جی لوید ساموئل و نمونه‌های جذاب بسیاری بودند که روزگاری در فوتبال ایران تبدیل به سوژه‌ای خاص شدند. در آستانه لیگ شانزدهم به بررسی مهم‌ترین بازیکن خارجی تیم‌های لیگ برتر می‌پردازیم:

 

استقلال خوزستان؛ جانشین بهترین دروازه‌بان
قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که بهترین دروازه‌بان و بازیکن خارجی لیگ پانزدهم را در بازار تابستانه نقل و انتقالات از دست داد، ترجیح داده تا برای پر کردن خلأ ده خسوس جانشین وی را از برزیل انتخاب کند. روبالو برزیلی در لیگ شانزدهم مهم‌ترین بازیکن خارجی آبی‌های اهوازی است که برای تکرار درخشش هموطن خود کار سختی دارد. البته دیوید ساکونی و فریرا کایان نیز با نظر پورموسوی به جمع مدافع عنوان قهرمانی اضافه شدند اما روبالو بیش از دیگر بازیکنان خارجی این تیم مورد توجه است.

 

1128751

 

پرسپولیس تهران؛ گولچ ناشناخته
قرمزها با تصمیم برانکو با سه بازیکن خارجی غیر آسیایی خود قطع همکاری کردند تا سه جانشین نا شناخته برای جانشینی آنها جذب کنند. گولچ که از شریف مولداوی برای حضور در خط دفاعی پرسپولیس به جمع شاگردان برانکو اضافه شده است با توجه به حضور به موقع خود در تمرینات قرمزهای مهمترین بازیکن پرسپولیس در لیگ شانزدهم است که باید در کنار سید جلال حسینی برای جبران ناکامی قرمزها در خط دفاع عملکرد قابل توجهی از خود ثبت کند.

 

1123279

 

استقلال تهران؛ و مگویانی که رهبر شد
منصوریان با جذب رابسون جانواریو نشان داد که علاقه زیادی به استفاده از بازیکنان خارجی ندارد اما به نظر می‌رسد همچنان هرایر مگویان که در دو فصل گذشته عملکرد مثبتی داشته است، بهترین و مهمترین خارجی استقلال باشد. مگویان حالا رهبر خط دفاعی استقلال در لیگ شانزدهم است که در کنار دیگر بازیکنان باید برای موفقیت آبی‌ها در فصل حساس پیش روی نمایش‌های خیره کننده‌ای داشته باشد.

 

1102046

 

تراکتورسازی تبریز؛ احیای ادینهو راه قهرمانی
کرار جاسم و ادینهو هر دو از جمله بازیکنان تأثیر گذار و جذاب فوتبال ایران هستند که این فصل زیر نظر قلعه‌نویی به دنبال جبران عملکرد بد خود در دو سال گذشته هستند. ادینهو که در لیگ چهاردهم با آقای گلی خود بهترین بازیکن تی تی‌ها بود در صورتی که توسط قلعه‌نویی احیا شود می‌تواند شاه مهره قلعه‌نویی در مسیر قهرمانی لیگ برتر باشد.

 

1128730

 

نفت تهران؛ اعتماد به پراهیچ
زردهای تهرانی البته بازیکنان خارجی زیادی را در اختیار ندارند اما پراهیچ بعد از یک و نیم فصل حضور در لیگ ایران و تجربه خوبی که در پدیده کسب کرده است می‌تواند عصای دست دایی و نفتی‌ها در لیگ شانزدهم باشد. پراهیچ در کنار آل نعمه در نفت زوج احتمالی خط دفاعی است که در لیگ پیش روی با توجه به مشکلات زردها کار سختی پیش روی دارند.

 

1029173

 

ذوب آهن؛ بنگستون موقعیت شناس
ذوبی‌ها البته در بازار نقل و انتقالات فعالیت ویژه‌ای نداشتند و شاید جرمی بنگستون را بتوان بهترین خرید داخلی و مهم‌ترین مهره خارجی آنها دانست. بنگستون که فصل گذشته عملکرد چشمگیری خلق کرده بود با بی مهری پرسپولیسی‌ها از این تیم جدا شد تا شاگرد گل محمدی شود. یحیی در حالی این بازیکن را به جمع شاگردان خود اضافه کرد که کاوه رضایی و مسعود حسن زاده از جمع شاگردانش جدا شده بودند و باید در سال پیش روی در سه تورنمنت معتبر به مبارزه بپردازد.

 

1127783

 

سایپا؛ تکرار تجربه استقلال خوزستان
حسین فرکی ترجیح داد تا مانند بسیاری از همکاران خود در لیگ برتر به سراغ یک دروازه‌بان برزیلی برود تا با امید تکرار تجربه ویسی و ده خسوس در استقلال خوزستان نارنجی پوشان تهرانی را در مسیر موفقیت قرار دهد. الساندرو برزیلی انتخاب اول فرکی در لیگ شانزدهم برای حراست از قفس توری نارنجی پوشان است.

 

 

گسترش فولاد؛ ده خسوسی که شاه ماهی شد
لوسیانو پریرا و فرناندو ده خسوس برزیلی بدون تردید از جمله بهترین بازیکنان خارجی فصل‌های گذشته لیگ ایران هستند که در روزهای انتهایی و ابتدایی فصل نقل و انتقالات به تبریز پیوستند. کمالوند که فصل گذشته از ناحیه دروازه مشکلات زیادی داشت بهترین بازیکن تیم قهرمان لیگ را در روزهای ابتدایی جذب کرد تا خیال خود را در لیگ شانزدهم از درون دروازه مطمئن ببیند.

 

1124487

 

پدیده؛ زوج مگویان در مشهد
آرزداد هارویان اولین مدافع ارمنستانی بود که پس از تجربه موفق مگویان در استقلال راهی فوتبال ایران شد. هارویان که حضور او در فوتبال ایران پس از امضای قرارداد با تراکتورسازی با حاشیه زیادی همراه بود، از پیونیک ارمنستان راهی پدیده مشهد شد تا زوج ملی پوش مدافع استقلال نیز راهی فوتبال ایران شود.

 

1117783

 

سپاهان؛ سد محکمی به نام کولیبالی
ستاره فصل گذشته استقلال خوزستان اولین خرید عبدالله ویسی در سپاهان بود تا میزان اعتماد این مربی به دفاع مستحکم خود بیش از پیش مشخص شود. البته در لیست سپاهان بازیکنان برزیلی دیگری درون دروازه و در خط حمله حضور دارند اما کولیبالی در دو فصل گذشته ارزش‌های خود را نشان داده است تا پیش از شروع لیگ این بازیکن را مهم‌ترین بازیکن زردپوشان اصفهان ارزش گزاری کنیم.

 

1124394

 

فولاد خوزستان؛ چاگو فرمانده میانه میدان
ماتیاس چاگو از جمله بازیکنان خارجی خوبی است که به فوتبال ایران آمده است و در دو فصل گذشته با اسکوچیچ توانست در فولاد خوزستان عملکرد مثبتی از خود ثبت کند. چاگو که در دوره حضور مربی کروات فولاد مرد اول میانه میدان این تیم بود در فصل جاری نیز از سوی سعداوی مورد اعتماد واقع شده است تا همچنان مرد اول میانه زمین قرمزهای اهوازی باشد.

 

1088859

 

سیاه جامگان؛ یک دروازه‌بان برزیلی دیگر
فرهاد کاظمی در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم پس از جدایی فروزان هرگز دروازه‌بان مطمئنی را در اختیار نداشت تا در فصل نقل و انتقالات به دنبال پر کردن یک خلأ بزرگ در تیمش باشد. کاظمی نیز مانند بسیاری دیگر از سرمربیان لیگ برتری برای حفاظت از دروازه تیمش به دنبال یک دروازه‌بان برزیلی رفت و حالا امیدوار است نازاریو بتواند در لیگ شانزدهم گزینه مطلوبی برای او و تیم مشهد باشد.

 

1128205

 

پیکان؛ واردات مدافع از ارمنستان ادامه دارد
جلالی برای ترمیم خط دفاع خود به مانند استقلال تهران و پدیده از یک دفاع ارمنستانی استفاده کرده است. هاراپتیان که یک مدافع چپ تخصصی است به مانند هارویان از پیونیک ارمنستان شاگرد مجید جلالی شد تا سومین مدافع فیکس تیم ملی ارمنستان نیز فوتبال خود را در ایران ادامه دهد.

 

ماشین سازی؛ از لالیگا تا پرشین گلف
روبن فرناندز شاید در لیگ اسپانیا آمار خوبی نداشته باشد اما بدون شک مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازیکن خارجی لیگ ایران در فصل شانزدهم خواهد بود. دروازه بانی که تا مدتی پیش برابر ستاره‌های اول لالیگا به میدان می‌رفت، راهی تبریز شده است تا فصل جدیدی را در فوتبالش رقم بزند. دروازه‌بان سابق دپورتیوو لاکرونیا که در لیگ شانزدهم با پیراهن ماشین سازی در لیگ برتر ایران حضور دارد تا رسول خطیبی و تیم جذابش را در راه خلق یک شگفتی همراهی کند.

 

1128392

 

صنعت نفت آبادان؛ از آرژانتین تا برزیل
گویی میان کیم کره‌ای که سابقه بازی در تیم المپیک کشورش را دارد به همراه رشید آلبی نیجریه‌ای دو ستاره خارجی دست نشان در لیگ شانزدهم هستند. بازیکن کره‌ای زرد پوشان که سابقه حضور در ولزسالزفیلد آرژانتین را در کارنامه خود دارد راهی برزیل ایران شده است تا در شهر فوتبالی ایران تجربه‌ای جدید خلق کند.

 

1126940

 

صبای قم در لیگ شانزدهم تنها تیمی است که با تصمیم استانداری قم به سراغ بازیکنان خارجی نرفته است و در ترکیب بازیکنان و کادر فنی خود از هیچ بازیکنی استفاده نکرده است.

دیدگاه‌ها