کد خبر : 1343803 | 04 مرداد 1395 ساعت 18:53 | 120K بازدید | 0 دیدگاه

افتتاحیه لیگ، پرگل و تماشایی

تراکتورسازی 2 - اس.خوزستان2؛ زهیوی علیه ستاره‌های سرخ

رحیم زهیوی با به ثمر رساندن 2 گل، برتری خانگی تراکتورسازی را در دو مرتبه متوالی ازاین تیم گرفت تا امتیازات این بازی بین تراکتور و استقلال خوزستان تقسیم شود.

تراکتورسازی 2 - اس.خوزستان2؛ زهیوی علیه ستاره‌های سرخ

به گزارش "ورزش سه"، در اولین بازی لیگ شانزدهم دو تیم تراکتورسازی و استقلال خوزستان در ورزشگاه اختصاصی تراکتور مقابل هم قرار گرفتند که حاصل 90 دقیقه تلاش دو تیم تساوی 2 ـ 2 بود. برای تراکتور لوسیانو ادینهو (14) و فرزاد حاتمی (60) گل زدند و برای استقلال خوزستان رحیم زهیوی(58 و 72 ـ پنالتی) دو گل بازی را به ثمر رساند.

 

گل: رحیم زهیوی (2 گل) ، لوسیانو ادینیو، فرزاد حاتمی
پاس گل: سید جلال عبدی، کرار جاسم


ساعت: 18:00 ، تاریخ 4/6/1395
ورزشگاه: اختصاصی تراکتورسازی تبریز ، تماشاگر : 5 هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان، حمزه علی سلیمی و محمد مدیرروستا 

 

 


تراکتورسازی تبریز:

 


محمدرضا اخباری، سعید آقایی (شهرام گودرزی 83)، هادی محمدی، محسن بنگر، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، سروش رفیعی، جاسم کرار، محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی و لوسیانو ادینهو(خالد شفیعی 78)

سرمربی: امیر قلعه نویی




استقلال خوزستان:

 


رافائل روبالو، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، سید جلال عبدی، میثم دورقی (علی اصغر عاشوری 70)، فرشاد سالاروند، عزت الله پورقاز، مهدی مؤمنی (سلمان بحرانی 93)، حسن بیت سعید (حسین بازیاری 92) و رحیم زهیوی

سرمربی:سید سیروس پورموسوی

 

 

اخطار

 

مهدی مومنی (34) - میثم دورقی (54) - رحیم زهیوی(64) - رافائل روبالو (85) - سید جلال عبدی(91) از استقلال خوزستان

سروش رفیعی (70) از تراکتورسازی

 

 

شرح گل ها

 

 

0-1(تراکتورسازی تبریز ): اشتباه عجیب محمد طیبی در خط دفاعی توپ را به ادینهو تقدیم کرد و این بازیکن توانست با یک ضربه دقیق توپ را به درون دروازه روبالو فرستاد.

 

1-1(استقلال خوزستان): سانتر زیبای سید جلال عبدی از سمت راست را رحیم زهیوی با ضربه سر به زیبایی به گل تساوی تبدیل کرد.

 

1-2(تراکتورسازی تبریز): هنوز دو دقیقه از گل استقلالی های خوزستان نگذشته بود که فرزاد حاتمی با ضربه سر پاس کرار را به گل برتری تیمش تبدیل کرد.

 

2-2(استقلال خوزستان): رحیم زهیوی توانست گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 

 

 

شرح بازی:

 

 

دو تیم استقلال خوزستان و تراکتورسازی در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند و در دقایق ابتدایی این تراکتورسازی بود که بازی و زمین را در دست داشت و توانست روی اشتباه محمد طیبی و ضربه زیبای ادینهو از حریف پیش بیفتد. در ادامه استقلالی های خوزستان و تراکتورسازی تبریز تا پایان نیمه اول چند موقعیت داشتند اما هیچ کدام نتوانستند از موقعیت خود استفاده کنند.
در نیمه دوم استقلالی های خوزستان توسط رحیم زهیوی روی سانتر سید جلال عبدی گل خورده را جبران کردند اما تنها 2 دقیقه بعد فرزاد حاتمی بازهم پاس کرار را با یک ضربه سر به گل تبدیل کرد تا دوباره تراکتورسازی برنده سه امتیاز باشد.
تعویض طلایی سید سیروس پورموسوی تنها یک دقیقه پس از ورود و طی پاس رحیم زهیوی توانست روی اشتباه هادی محمدی پنالتی بگیرد و رحیم زهیوی با گل کردن این پنالتی خود را دو گله کرد. 
پس از این گل و تعویض های تراکتورسازی بازی کم افت کرد و در انتها هیچ کدام از تیم ها نتوانستند بازهم گل بزنند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

 

 

 

اتفاق ویژه:

 

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره بازی در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی با گنجایش 5 هزار نفر برگزار شد و البته صندلی های خالی در این بازی دیده می شد.

 

 

1129110

 

 


دقایق حساس

 

 

دقیقه 2: اوت دستی بلند پورقاز درون محوطه جریمه تراکتوربا ضربه سر کعبی ادامه یافت اما دیگر کسی از استقلالی های خوزستان نبود تا دروازه تراکتور را باز کند.
دقیقه 4: محمد ابراهیمی پس از دریبل محمد طیبی ضربه خود را به سمت دروازه زد و روبالو توپ را برگرداند و فرزاد حاتمی در ادامه نتوانست دروازه خالی این تیم را باز کند تا اولین کرنر برای تراکتور بدست آید.
دقیقه 6: شوت از راه دور کرار جاسم با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 10: سانرت از کنار زیبای مومنی به درون محوطه جریمه تراکتوری ها در نبود استقلالی های خوزتسان به اخباری رسید.
دقیقه 12: پاس پشت مدافعین تراکتوری ها به ادینهو رسید و ضربه زیبای این بازیکن را رافائل روبالو به زیبایی به کرنر فرستاد.
دقیقه 28: پاس پشت دفاع استقلالی های خوزستان در حالت تک به تک به بیت سعید رسید اما وی نتوانست از موقعیت استفاده کند.
دقیقه 36 : استقلالی های خوزستان بدنبال جبران گل هستند و در یک موقعیت توپ درون محوطه جریمه به زهیوی رسید اما ضربه این بازیکن بعد از برخورد به زمین در آغوش اخباری قرار گرفت.
دقیقه 40: شوت از راه دور فرزاد حاتمی با اختلاف بسیار زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 45+1: شوت از راه دور فرشاد سالاروند با اختلاف از دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.
دقیقه 45+2: شوت محمد ابراهیمی بعد از پاس سروش رفیعی به بیرون رفت.
دقیقه 50: سانتر زیبای شیرزادی از سمت چپ به زهیوی رسید اما ضربه زهیوی به اوت رفت.
دقیقه 55: شوت خودخواهانه فرزاد حاتمی با اختلاف از دروازه رافائل به بیرون رفت.
دقیقه 58: پاس زیبای رحیم زهیوی به علی اصغر عاشوری بازیکن تازه وارد استقلالی ها رسید و ضربه این بازیکن را اخباری برگشت داد و در برگشت توپ به دستان هادی محمدی برخورد کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.
دقیقه 67: پاس به عقب کعبی به سالاروند رسید اماضربه سالاروند با اختلاف بسیار کم از دروازه اخباری به بیرون رفت.
دقیقه 84: سانتر مهدی مومنی را حسن بیت سعید با ضربه سر به سمت دروازه تراکتور شلیک کرد اما اخباری آن را به راحتی گرفت.
دقیقه 90+2: ضربه زیبای کرار جاسم را رافائل به کرنر فرستاد.

 

 


در حاشیه

 

* سید سیروس پورموسوی و بهمن روشنایی سرمربی و سرپرست استقلال خوزستان به شدت به تصمیمات داور معترض بودند.
* در حالی که ITC محمد نوری تا یکی دو ساعت قبل از بازی صادر نشده بود در نهایت باشگاه قطری ITC او را داد تا نام این بازیکن در لیست 18 نفره تراکتورسازی قرار بگیرد.

 

نگاه کارشناس ـ ادموند بزیک:

 


قبل از هر چیز کیفیت بازی استقلال اهواز برایم غافلگیرکننده بود. این تیم با وجود شکست پرگل در سوپرجام با اعتمادبه نفس و مثل یک قهرمان مقابل تیم پرمهره تراکتور قرار گرفت و هرگز از نبرد پاپس نکشید. در این تیم رحیم زهیوی یک فوق‌ستاره است که در ضربه‌زنی از بهترین‌های لیگ محسوب می‌شود. درباره تراکتور هم باید بگویم که آنها شروع خوبی داشتند اما مثل همه تیم های آقای قلعه‌نویی در ابتدای لیگ کمی درگیر مشکلات بدنی هستند. در بازی امروز لوسیانو ادینیهو در ضربه زدن موفق عمل کرد اما چندان آماده نبود. فرزاد حاتمی هم با وجود گلی که زد پاس به عقب‌های بیش از حدی داشت. همچنین به نظر من حیف است که محمد ابراهیمی تا این حد دور از دروازه حریفان باشد. ضمن اینکه محمد نوری در حضور چند دقیقه‌ایش در زمین امیدوارکننده نشان داد.

 

دیدگاه‌ها